• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Soldemor skrev 2012-07-03 18:09:21 följande:

Har haft en bra helg som slutade mindre dito. Vi var i Kalmar i lördags och fröken dekorativ surskalle (domarens benämning på henne!) tog cert 7, möjlig titel i Dragör i Augusti - iiihhh!

I söndags åkte vi en tur till Linderöd där det ligger en helt fantastisk affär med läckra kläder. De skulle egentligen ha öppnat en utförsäljningslokal, men den var inte klar så hon hängde ut fina reakläder på gården, blev dyrt men många fina fynd! Till helgen gör hon nytt försök med utförsäljningshuset.

I går tog vi en liten tur till Österlen och när vi körde hem började motorn (är det väl?) koka och vi fick hem billen med nöd och näppe. Blev rekommenderade en verkstad inte alls långt från Ingis, men det var som att hamna hos Roy och Roger. Fast vi stod där och jag talade med dem, fick vi ingen som helst respons över vad vi sade. Till sist gick vi därifrån och nu är bilen på verkstad och jag har en tuff lånebil modell buss. Tyvärr måste jag lämna den i morgon och får då en annan bil. Har ägnat tid som borde varit arbete till att sitta i ändlösa telefonköer hos försäkringsbolag och uthyrningsfirma. Men nu tror jag att allt hänger ihop, får jag hoppas! Är lite besviken på bilen, skall den bara hålla 20 000 mil? Har börjat kolla runt på andra bilar. Tur iaf att det inte hände 04.30 i lördags morse på väg till Kalmar eller så.

Har bokat myshelg i Stockhom med maken till min födelsedag i höst, vi skall till Kista igen, där var i maj. Vi gillade det stället (och jag tyckte mycket om att Kista galleria låg på andra sidan gatan!)

På torsdag skall vi åka och se på fem veckors kattbebisar i Helsingborg, suck! VILL HAAA! Fast kanske är det så, att herr Skeletto inte vill det. Har precis avslutat en Losec-kur som effektivt avbröt en ny kräkvända. Så tacksam för att denna människomedicin hjälper honom!

Det är en duktig dekorativ surskalle, iallafall! Spännande med möjlig titel - håller tummarna!

Och ooooohhh, kissebebisar! Det låter fullkomligt livsfarligt, jag försöker hålla mig långt bort från sånt... Jag är inte helt säker på att vår lilla drottning skulle uppskatta den typen av sällskap, heller. Du måste rapportera, hur som helst!
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2012-07-04 13:30:45 följande:
    Jag har inte så många klänningar men en fantastisk svart klänning (ärmlös) som består av 2 lager med olika tyger, o det är STRETCH! Vilken uppfinning! Blir boleron från bröllopet till o så klart en matchande handväska o ev brudskorna osså....ska kika på dem idag o se om de går att använda. Bal i sommartider är varma, tack gud att jag slipper frack iallafall! Kompletterar min outfit med solfjäder=kalaspingla eller hur?!
    Absolut kalaspingla!!! Det låter härligt att gå på bal!
  • Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2012-07-04 13:36:12 följande:
    Du är ju rent galen! Man KAN INTE titta på små gulliga kattungar utan att vilja ha någon med hem! Vilket självplågeri! Men ljuvligt!
    Ja, just så menade jag.
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-07-02 00:28:15 följande:
    GRATTIS Syrinx! Vilken bröllopsyr och härlig berättelse! Vad häftigt att den är sann!
    Och vilken otroligt fin klänning! Jag älskar att den har ärmar! Fasen vilken figur du har dessutom! Men jag fick läsa två gånger vid stycket om håret, för ajg läste först att du hade mormors tygtrosor i håret och DET fick jag inte riktigt ihop till något passande i min skalle...
    Fniss Det hade varit en syn att ha mormors tygtrosor på huvudet! En ny variant på slöja, kanske?

Och bravo för flera springrundor! Imponerande! Det påminner mig om att mina planer om regelbundna springrundor gick om intet där ett par veckor före provspelning, csn-klydd/skoltrassel (trots att det var ett år sedan jag tog examen!) och bröllop... Jag kanske skulle plocka fram springkläderna och ge mig ut imorgon.
    - Det låter förresten som att vi har väldigt lika springstil, à la släpa sig fram med tungan hängande ner till knäna. Just vid de tillfällena är det lite knäckande att se min gasell till make sträcka ut långa, smala ben och dra iväg. Helt otränad, någon mil eller sådär. Suck.
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-07-02 00:28:15 följande:
    Hvidis, jag vänder hjärtat mot universum och den jag hoppas lyssnar och ber tyst om bra och glada ställen för oss båda att jobba på i höst och framöver. Det är vi väl tusan värda!!! Och vi kan gott få tjäna lite vettigt med pengar också! Så det så!
    Det gör jag också!

Kära Universum, trevliga, stimulerande och välbetalda jobb med bra arbetskollegor, vettiga arbetstider och fin arbetsmiljö önskas härmed till Hvidis och Blomman. Helst redan i höst. 

För min egen del önskar jag en fot in i min bransch. Tack på förhand. 
  • Syrinx

Nu ska jag ignorera dammtussarna lite till och istället fortsätta med operaövning, innan jag har spammat ner hela sidan.

Om det förresten är någon som har vägarna förbi Ystad i juli, så blir det nog en väldigt trevlig operauppsättning. Operan är superitaliensk (=supersmörig och massor av smäktande melodier) och bara en akt, så den är inte mycket mer än en timme. Ystad teater, där den spelas, är en riktigt vacker gammal teater - och så sitter en viss Syrinx och tutar i diket.

• Syrinx
    Fru sy skrev 2012-07-04 21:06:45 följande:
    Jag vill oxå veta vad du heter på fb
    Har skickat meddelande till dig!
    lanovia 08 skrev 2012-07-05 09:33:43 följande:
    Syrinx har skickat en vänförfrågan på BT. Hitta dig via Hvidis.
    Kollade facebook innan jag kollade BT, så jag ägnade mig åt förvirrat detektivarbete först. Men när jag såg klarinetten gissade jag rätt!
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-07-05 08:37:51 följande:
    Det där med att köra lånebli är inte riktigt bra, blir grymt sugen på ny bil, med betoning på ny. Gärna någon sådan jag haft provat på dessa dagar. Chevroleten var INTE dum och jättevolvotraktorn jag har nu är en riktig glidarbil med skinnsäten och allt. Så, nu slutar vi att drömma och jobbar lite kanske...
    Det låter spännande! Kanske blir det en ny bil istället för en liten mise?
  • Syrinx

Vinkevink från Syrinx som är hemma i storstaden igen! Äntligen täckning för att kunna gå in på internet - det tog en och en halv timme att ladda upp en vanlig bild på facebook för några dagar sedan. Maken, katten och jag har hälsat på nästan två veckor i mammas mysiga hus i en väldigt pittoresk österlensk by och pendlat ner till Ystad för att spela opera. Vi har fått så mycket god mat och gott fika, och förstås all den omsorg och kärlek som bara en mamma kan ge, så det har varit en väldigt skön tid. - Men, den pittoreska byn saknar totalt täckning. Prata i mobiltelefon är en chansning, för det mesta hörs bara vartannat ord, om man har tur. 

Så här kommer ett försenat men STORT, STORT GRATTIS till Heloise och familjen!!!
    Hurraaaa för lilla Sigrid!!! Skål Solig{#emotions_dlg.flower}SoligSkål Så underbart att allt gick bra! 

Grattis i stora lass till Ninnis på födelsedagen och till Hvidis på bröllopsdagen! Firar ni på något speciellt sätt?

Solde - Åh, men vad jobbigt med misen! Hur är det med henne när hon får vara hemma igen?  
    Byter du ut maken mot en liten miseunge? De var verkligen hur söta som helst! Jag vågade bara titta väldigt snabbt, eller annars hade det nog funnits en stor risk att vår väldigt ansträngda ekonomi hade blivit ännu mycket mer ansträngd och att vårt lilla troll fått sällskap...

Blomman, jag är otroligt imponerad över dina springframgångar! Heja, heja!!! Springa i 30 minuter låter som en utopi för mig...

Liz, grattis till att du blivit antagen! Vad härligt! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård