Jag såg världens finaste magbild igår kväll på Hvidismagen när den går in i v 40
Så så sent som igår kväll låg bebisen kvar i magen
Och jag har blivit påkörd med min bil.
Av en nedsänkt mersa 200 med tonade rutor som kom sladdandes med bredställ i en korsning och skulle svänga in på den väg där jag kom körandes. Såklart hann föraren inte få mersan på rätt kurs helt och hållet utan knuffade till mig och min bil.
Behöver jag tillägga att jag inte direkt fick dåndimpen av förvåning när det ut ur mersan kliver en 19-årig yngling med keps, tatueringar, piercing och "hasabyxor"???
Alla mina ev små fördomar bekräftades tyvärr.
Att han sedan, från att först be om ursäkt, för att sedan när han skulle komma hem till mig (jag hade ungarna gåendes på väg hem från Fritids utan nycklar så jag var tvungen att åka hem och öppna dörren åt dem) och skriva skadeanmälan, börjar slira och skjuta på mötet gång på gång för att sedan meddela att eftersom jag inte var intresserad av att inte blanda in försäkringsbolagen, så skulle han inte skriva på någon skadeanmälan tillsammans med mig, utan göra en egen.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Han är helt klart vållande, men vi har inga vittnen annat än hans polare som var med i hans bil....
Nåväl, efter några väl valda ord från mig så dök han tillslut upp, tillsammans med sin svåger, hemma hos mig och skrev på skadeanmälan. Sedan får vi se vad som blir av det.
Ingen blev ju skadad, tur som var hade jag inte barnen i bilen, och på min bil blev det inga stora synliga skador, bara en fälgsida som krunschat. Men eftersom det small i mitt framhjul måste jag ju kolla så att allt är juste med framvagnen, detta på en verkstad.