• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

EA: dagens blandade påse med tålamod och gummiklubbor kommer här förresten!!!

• lanovia 08
    Fru E skrev 2011-11-01 09:08:41 följande:
    Ingis-men vi får kramas på fredag då får du krama 3 eller 4 stycken
    Vilken rd befinner vi oss på nu? När får vi veta något?

Med vi menar jag väl egentligen du, men börjar få kramp i tummarna och dansmusklerna här så jag kan inte låta bli att räkna med mig i spänningen.
  • muggles

Förresten måste jag bara skryta över våra duktiga tjejer som somnar själva i sina sängar utan nappar. Jag gick bara in och lade dem i sina sängar, sa "nu ska du sova, nu är det natt" och sedan blev det tyst. Och i natt sov de utan ett pip från 19.30 - 03, åt och somnade om utan ett pip. Sov till drygt 7 imorse. Jippiiieeee! (Ok en gång är ingen gång men trenden är positiv hävdar jag.)

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-11-01 19:59:32 följande:
    Och jag skriver ofta Mao...
    Och jag skriver nästan alltid abslout. Och mekan istället för maken...
  • muggles
    lanovia 08 skrev 2011-11-01 20:10:51 följande:
    Vilken rd befinner vi oss på nu? När får vi veta något?

Med vi menar jag väl egentligen du, men börjar få kramp i tummarna och dansmusklerna här så jag kan inte låta bli att räkna med mig i spänningen.
    För att inte tala om krampen i blygdläpparna!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-11-01 19:17:49 följande:
    Ingis, hur dags ska vi komma på fredag?
    När du vill?! helst inte innan kl 8.... hihihihi

Hvidis kanske också vill komma på fm med båda sina gullklimpar?
  • lanovia 08

Piggelin, maken gick på pappis och tyckte det var kanon. försök få iväg din på det inte fel att träffa lite andra pappor. Fast just nu är ligger barnverksamheten nere några veckor pga reparation (pga idioter som snott koppartaket vilket ledde till lite för stort läckage när det regnade så mycket en dag i augusti).

Nej jag gick/går inte på magplasket. Tjejen är drygt 1½ år närmare bestämt 21 månader.

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-11-01 19:54:46 följande:
    Mugglan så du klurade ut det
    Öhhhhhh va då..... *kliar mig i håret à la trollet o vilar med pip-klubban*

*fattar ingenting ALLS o stoppar huvudet i sanden igen*
  • lanovia 08
    muggles skrev 2011-11-01 20:12:28 följande:
    Förresten måste jag bara skryta över våra duktiga tjejer som somnar själva i sina sängar utan nappar. Jag gick bara in och lade dem i sina sängar, sa "nu ska du sova, nu är det natt" och sedan blev det tyst. Och i natt sov de utan ett pip från 19.30 - 03, åt och somnade om utan ett pip. Sov till drygt 7 imorse. Jippiiieeee! (Ok en gång är ingen gång men trenden är positiv hävdar jag.)
    Tjoho!!! Jo en gång är en natt med god sömn åt mamma o pappa.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård