• annab3

Förmiddags/lunchbröllop!

Hej!

Vi funderar på att ha ett lunchbröllop, då vi inte är så lockade av att ha en bröllopsfest, tycker det verkar mysigt att kunna åka iväg till tex något hotell på kvällen istället.

Någon som har erfarenhet av ett lunchbröllop, t ex som gäst? Finns det någon planerar ett lunchbröllop? Vore roligt att se vilka upplägg som finns. Vi tänkte viga oss vi kl 1 kanske, sedan bjuda på snittar, sedan sätta oss och äta finare lunch/buffé och avsluta med bröllopstårta och kaffe (kanske någon aktivitet mellan middag och tårta). Finns det andra upplägg, förslag, för. och nackdelar?

• Svar på tråden Förmiddags/lunchbröllop!
  • Emdyl

Vi kommer ha själva vigseln med bara familjen klockan 11, och sedan bjuda in till bröllopsfest till klockan 14. Men eftersom vi kommer bli runt hundra personer och planerar 3-rätters plus tårta, kommer det förmodligen ta mestadels av kvällen ändå..

Vi planerade att ha en tidigare start för att göra det mesta av dagen och för att vi valt att bjuda alla barn! Sedan kommer vi ha en del gäster från utlandet som inte kommer ha vant sig vid tidsskillnaden riktigt...

Jag tycker själv att lunchbröllop kan vara omväxlande och skönt med fester som inte måste hålla på hela natten... att äta tårta vid elva är för sent för min smak, men alla gör ju som dem vill!! Lycka till! :)

• Moster Stina

En arbetskollega hade lunchbröllop. Jag var inte med men fick det berättat för mig (nu när jag själv planerar för fullt) att de tyckte det var SÅ skönt att slippa eventuella överförfriskningar, och lång fest.
    De tyckte det var jättemysigt att pigga kunna checka in på sitt hotell efteråt och verkligen hinna, och kunna njuta av den lyxen!

• BrideBecks

Jag har varit på ett "lunchbröllop" som aaaaldrig höll på att ta slut. Viglsen var vid 11 och sedan serverades maten vid ca 13. Det var verkligen jättetrevligt i några timmar men sedan dog liksom allt ut och som gäst undrade man när man "fick" gå. Ingenting hände liksom men brudparet hade fullt upp med att umgås med alla så man ville vara oartig och lämna för tidigt, för tänk om det var något spex eller liknande på G. Så det blev en jättelång dag och man kom hem vid nio-tiden på kvällen helt slut och jättehungrig. Så vad jag vill säga är att håll en bra schema och var tydliga med när tillställningen är slut. Då är lunhcbröllop riktigt trevligt!

• annab3

Tack för era svar! Det lät långt att ha ett lunchbröllop till kl 9 på kvällen! Det är nog viktigt med ett tydligt avslut på middagen... Vi funderar på att avsluta med bröllopstårtan, och sedan tacka alla gäster och säga att vi åker nu (fast lite mer genomtänkt )

Fler erfarenheter/planeringar?

Svar på tråden Förmiddags/lunchbröllop!