• 2010 2010

Ni som blev sminkade inför bröllopet, blev ni nöjda?

Ja som rubriken lyder; blev ni nöjda med resultatet?

• Svar på tråden Ni som blev sminkade inför bröllopet, blev ni nöjda?
  • Jessan83

Jag har jobbat på Face och vet hur dom tänkte där (långt ifrån alla) men min chef va inte juste mot kunderna. När vi hade sminkningar så var hon inte mån om kunderna. Första gången jag hade min sminkning (är extremt noggrann) så kollade jagf kundens färger och rekomendera. När jag sedan skulle hämta produkterna så var några produkter slut så jag sa till kunden att komma in när vi beställt hem "hennes" färger. Ni kan ju gissa om jag fick en utskällning som lät ungefär såhär "DU KOLLAR INNAN VAD VI HAR HEMMA OCH REKOMNDERAR DOM FÄRGERNA, KUNDEN HAR INGEN ANING OM DET ÄR FEL FÄGR! VI MÅSTE SÄLJA!" detta var Face i Arkaden göteborg. Jag kan ju nämna att jag slutade ganska omgående. Människor lägger massor av pengar och dom skiter fullständigt i om det är helt fel produkter. Hemska tant!

• Sandrina

Det gäller att vara noga när man väljer make up artist. Det finns många som sminkar hellre än bra.
    Kolla upp vad dom har för utbildning och framförallt portfolio, då ser man ganska enkelt om dom är duktiga eller inte. Och gör alltid en provsminkning innan.
    Jag har själv inte gift mig än men är utbildad make up artist, så för mig är det en viktig del utav min bröllopsdag.
    Att tänka på är att make upen ska hålla hela dagen, alltså en bra grund och att man är sig själv. Sminkar man sig inte mycket annars ska man inte göra det på sitt bröllop heller, du ska kunna titta på dina bröllopsbilder om 10 år och känna igen dig själv!
    Lycka till!

• Sörön10

Jag blev jättenöjd! 

Innan vi träffades skickade jag ett gäng bilder på sånt jag gillade och trivdes i. Sen testade vi två olika ögonsminkningar på provsminket och jag fick välja en av dem! Och sen blev det ännu bättre på bröllopsdagen! =)

Googla och kolla efter bilder på sånt som personen gjort! Det gjorde jag när jag letade!

Lycka till! 

(på www.shara.se hittar ni en superduktig (min!) sminkös/hårstylist!) 

• Emblas Mamma

Egentligen undrar jag varför man låter någon sminka en?

bara nyfiken såklart :)

Är det för att man vill känna sig lite uppassad, eller är det för att man tror att dom kan bättre eller varför? :)

Jag kan INTE tänka mig att någon kan sminka en snyggare än vad man själv kan, (om man nu inte är riktigt urusel) DÄREMOT kan jag tänka mig att dom har bra produkter som dom vet håller länge och därför blir resultatet bättre och varar längre.

men då kan man ju föröska skaffa dessa produkter istället :) Kan ju alltid få tips fårn alla håll.

vad kostar det egentligen? Bara undrar :)

• mattiasFästmö

Emblas Mamma skrev 2010-11-17 18:47:47 följande:
    Egentligen undrar jag varför man låter någon sminka en? bara nyfiken såklart :) Är det för att man vill känna sig lite uppassad, eller är det för att man tror att dom kan bättre eller varför? :) Jag kan INTE tänka mig att någon kan sminka en snyggare än vad man själv kan, (om man nu inte är riktigt urusel) DÄREMOT kan jag tänka mig att dom har bra produkter som dom vet håller länge och därför blir resultatet bättre och varar längre. men då kan man ju föröska skaffa dessa produkter istället :) Kan ju alltid få tips fårn alla håll. vad kostar det egentligen? Bara undrar :)

jag kan absolut sminka migsjälv, men det är ju faktiskt skillnad när ett proffs gör det med proffs grejer. Man vill ju ha bra täckning med alt vad concealer och primer och vad allt nu heter, det är inget jag iallafall har hemma och sen så skulle jag inte vilja ha den oros momentet på min dag, man är nervös nog som det är och jag skulle iallafall inte haft ro att sitta ned och koncentrera mig på sminkningen. Plus att sminket ska ju hålla hela dagen/kvällen och då lär man ha ordentliga produkter. Jag vet att min makeup artist använde ett mineralpuder som enbart det kostade 600kr, absolut inget jag skulle köpa själv.

• effy999

Jag har bara varit på provsminkning än så länge och jag är supernöjd. Jag gifter mig på lördag.

Jag går till ett proffs för att jag vill ha ett bra och täckande underlag och jag vill att sminket ska hålla hela dagen. Jag betalar 550 för sminkningen, och då ingår konsultation.

• Emblas Mamma
    mattiasFästmö skrev 2010-11-17 18:59:27 följande:
      jag kan absolut sminka migsjälv, men det är ju faktiskt skillnad när ett proffs gör det med proffs grejer. Man vill ju ha bra täckning med alt vad concealer och primer och vad allt nu heter, det är inget jag iallafall har hemma och sen så skulle jag inte vilja ha den oros momentet på min dag, man är nervös nog som det är och jag skulle iallafall inte haft ro att sitta ned och koncentrera mig på sminkningen. Plus att sminket ska ju hålla hela dagen/kvällen och då lär man ha ordentliga produkter. Jag vet att min makeup artist använde ett mineralpuder som enbart det kostade 600kr, absolut inget jag skulle köpa själv.
    MEN vad kostar en provsminkning ungefär?

jag skulle aldrig chansa på dagen utan velat se det innan med och se hur länge det håller :)

• Javah

Emblas Mamma skrev 2010-11-17 18:47:47 följande:
    Egentligen undrar jag varför man låter någon sminka en? bara nyfiken såklart :) Är det för att man vill känna sig lite uppassad, eller är det för att man tror att dom kan bättre eller varför? :) Jag kan INTE tänka mig att någon kan sminka en snyggare än vad man själv kan, (om man nu inte är riktigt urusel) DÄREMOT kan jag tänka mig att dom har bra produkter som dom vet håller länge och därför blir resultatet bättre och varar längre. men då kan man ju föröska skaffa dessa produkter istället :) Kan ju alltid få tips fårn alla håll. vad kostar det egentligen? Bara undrar :)

Därför att jag inte ville riskera att sminket skulle bli ett stressmoment den dagen, jag är bra på att sminka men på dagen D ville jag lämna över "problemet" till ett proffs för at vara säker på att det blev bra och inte pajja mitt humör. Hon sminkade i princip som om jag hade gjort det själv. (mannen hade glömt packa sminkborttagningen till hotellet, jag sov med sminket och såg nysminkad ut när jag vaknade haha)

• Emblas Mamma
    Javah skrev 2010-11-17 19:49:15 följande:
      Därför att jag inte ville riskera att sminket skulle bli ett stressmoment den dagen, jag är bra på att sminka men på dagen D ville jag lämna över "problemet" till ett proffs för at vara säker på att det blev bra och inte pajja mitt humör. Hon sminkade i princip som om jag hade gjort det själv. (mannen hade glömt packa sminkborttagningen till hotellet, jag sov med sminket och såg nysminkad ut när jag vaknade haha)
    FAST,

det kan också bli mindre stressat att få göra det själv! jag gör en bra sminkning på 5 minuter hemma som håller hela dagen :) tror det skulle ta liiite längre tid såklart men jag tror själv jag skulle vara mer stresad över att sitta länge hos någon eftersom jag har så ont om tid :)

Svar på tråden Ni som blev sminkade inför bröllopet, blev ni nöjda?