• 2010 2010

Ni som blev sminkade inför bröllopet, blev ni nöjda?

Ja som rubriken lyder; blev ni nöjda med resultatet?

• Svar på tråden Ni som blev sminkade inför bröllopet, blev ni nöjda?
  • Flodis Hjärtat

jag är också intresserad av allas erfarenheter. Puff

• Moster Stina

Ja tror att jag sett en del svar på det förut, och det verkar vara både och. (du kan gå upp till vänster på SÖK INLÄGG)
    Vissa är jättenöjda och vissa har blivir helt missuppfattade och fått en palett med färger och saker i ansiktet.

Min syster köpte sminkning, och just därför kommer jag själv att VÄGRA detta. Hur proffsiga folk än säger hon på just den här orten är.
    Jag vill vara JAG på den stora dagen, och jag brukar ju jämt sminka mig själv annars.
    Är jätterädd över att de skulle sminka mig alldeles för mesigt, eller tvärtom som syrran som blev jättevart runt ögonen och sjukligt blek och glåmig till detta.

Men jag läser gärna fler svar i denna frågan, för nyfikenhets skull!

• ClaraH

Jag är ju inte gift ännu men jag har blivit sminkad några gångr och jag har bestämt mig för att fixa mig själv. Det har inte heller varit jag de gångerna. Däremot har det varit en bra erfarenhet och jag har lärt mig saker om underlag och hur man sminkar, så gå gärna och prova hos ett sminkföretag, det är inte bara FACE och Make up Store som har sånt. Jag har varit på MAC t.ex.

• Sebastiána

Jag har blivit sminkad på Make up store två gånger och blev inte nöjd alls.

• nikkan68

Jag blev sminkad av min syster och blev helt nöjd hon gjorde även mitt hör allt blev till min belåtelse

• Emblas Mamma

haha jag har blivit sminkat en gång, men det var sjukt fult!

ursäkta mig den som sminkade mig! men jag tvättade bort det så fort som möjligt:)

hon påstodatt jag skulle se bra ut i gråa färger, men jag såg ut som en gammal nucka eller kanske en svartrockare? inte ens det.

det var sjukt dåligt så man kan säga att jag inte fått en bra erfarenhet av det!

men det måste såklart finnas dom som kan sminka både vackert och naturligt ! :)

Dock kommer jag göra det själv, jag sminkar bra och lite och vill hellre vara på den säkra sidan!

men om man nu vill ha sminkning, gå och testa lite, prata med dom, berätta vad du vill ha. testa mer än en gång! det kanske blir jättefint :)

• mattiasFästmö

jag blev sminkad innan och blev väldigt nöjd! Hon bad mig innan kolla ut en sminkning i en tidning eller liknande så att jag hade något konkret att ta med mig, och som vi kunde jobba ifrån. Sen sa jag vilka färger jag tänkte mig och vilken känsla jag ville ha, och så gjorde hon det! jättefint blev det och jag var jättefin även under vigseln

• Javah

Jag blev supernöjd, trots att jag bara haft dåliga erfarenheter av att bli sminkad innan.
    Var där och visade precis hur jag ville ha det, hon testsminkade så vi visste att vi var överens... På dagen D så var sminket perfekt :)

och nä, det var inte på face eller make up store ;)

• pyrro

Jag gjorde en sminkning på make-up store i somras och var inte alls imponerad. Tycker att många som jobbar där är grymt fult sminkade så det är nog inte min stil riktigt!?

På min bröllopsdag sminkades jag av min frisör. Vi hade diskuterat lite innan och var helt överens om vad vi ville uppnå. Jag blev GRYMT nöjd. Även om jag tycker att jag gör en ganska snygg vardagsmake själv så hade jag aldrig kunnat göra det lika bra på bröllopsdagen som hon gjorde. Make-upen fick liksom växa fram i ett sammarbete mellan oss. Hon fick lägga på mer för mina färger "sväljer" mer smink än man tror. Hon satte jättesnygga lösögonfransar och ja.......värt varje krona:)

• fryser

jag var jätte nöjd. var på provsminkning innan o då kunde jag vara med o bestämma på vad som skulel läggas till o vad som skulle vara mindre utav. han avsatte god tid till både smink o frisyr ifall jag inte var nöjd.

Svar på tråden Ni som blev sminkade inför bröllopet, blev ni nöjda?