• Kiwiplay

Torrschampo-förslag?

Hej!

Är det någon som har förslag på ett bra torrschampo?

Har provat proffs- kändes sådär, men har hört från många att det ska vara super bra, så jag får väl ge det en chans till. Men tar gärna emot fler förslag.

tack!

• Svar på tråden Torrschampo-förslag?
  • Naive

Schwarzkopf's Osis Dust it! har jag läst mycket bra recensioner om. Har dock inte testat själv! 

• Lillaplopp

Björn Axén har jag. Är som ett spray, lätt doserat och väldigt bra enligt mig. Kostar ca 130 kr.

• Invincible

Lee stafford på Kicks eller motsvarande ställe. Jag vill inte ha nån spray-känsla i mitt hår när jag använder torrschampo. Lee Stafford är verkligen bara ett pulver som suger upp fettet, och sedan kan man borsta ur det.

• Kiwiplay

Tack för era svar.

Invincible: Är det inget spray då? utan ett pulver som man "duttar" i, typ som en kryddburk? Förstår du hur jag menar :)

Någon som har testat Toni & guys torr schampo?

• förlovadflicka

Invincible skrev 2010-11-15 14:17:27 följande:
    Lee stafford på Kicks eller motsvarande ställe. Jag vill inte ha nån spray-känsla i mitt hår när jag använder torrschampo. Lee Stafford är verkligen bara ett pulver som suger upp fettet, och sedan kan man borsta ur det.

fast jag tycker inte att det luktar så gott direkt :S

• Sörön10

Jag fick precis hem en förpackning Batiste, ska testa och återkommer! Sägs dock vara bra! Finns på www.eleven.se

Osis dust it tycker jag inte funkar som torrshampo faktiskt. Mer som en fantastisk volymprodukt, men jag tycker inte håret känns speciellt rent. 

• Invincible
    Kiwiplay skrev 2010-11-15 14:22:21 följande:
    Tack för era svar.   Invincible: Är det inget spray då? utan ett pulver som man "duttar" i, typ som en kryddburk? Förstår du hur jag menar :)   Någon som har testat Toni & guys torr schampo?
    Det är fortfarande en sprayflaska, men kommer ändå bara ut som ett pulver.

Alla gillar inte doften, men man kan ju provsniffa i butiken. Den luktar ganska starkt, men jag tycker det är en ganska god doft.

• say yes

Håller med Invincible - bra torrschampo med ok doft.

• Martinaa

Label M har jag kört med länge, men sist var det slut hos frisören så fick köpa REF 204 från Reference of Sweden. Av dessa två föredrar jag det förstnämnda då det nya är lite väl "mjölig" och man ser gråhårig ut efteråt så man får blöta håret lite, haha. Men Label M är grymt! :)

• Lenilusen

Jag kan faktiskt rekommendera Klippotekets torraschampo. Trodde inte att det skulle vara bra alls, men det visade sig vara jättebra och dessutom luktar det gott. Det är också mycket billigare än alla andra märken, jag betalade bara 50 kronor för det på ICA. Så helt klart värt pengarna!

• marielleangelina

Toni & Guy är bra för de blir inte vitt i håret så lätt... och det är iaf viktigt för mig som är mörkhårig, väldigt effektivt dessutom. Det har däremot en ganska stark doft så har man känslig näsa är det bättre att prova något annat. Doftar gott gör det, men ganska mycket.

Har testat Proffs också men de blir lätt vitt tycker jag.

• Margris

Björn Axén! Det är toppen tycker jag.

• vip

Jag tycker Lee Stafford är jättebra,men också Get In Style.
    Läste att Clean har ett alldeles nytt torrshampo=doftar jättegott!

• perfektionista

Alterna har ett som är bra och doftar helt underbart.

Svar på tråden Torrschampo-förslag?