• Trolig­en
    Äldre 14 Nov 16:05
    1997 visningar
    12 svar
    12
    1997

    IDAG är det bara 6 månader kvar. 14/6, vilka är med?? :)

    Nu är det inte sååå långt kvar till 14 maj.


    Vilka är ni som ska gifta er??


    Hur långt har ni kommit i planeringen?


    Här kan vi följas åt!!

  • Svar på tråden IDAG är det bara 6 månader kvar. 14/6, vilka är med?? :)
  • grönvi­t2011
    Äldre 14 Nov 16:44
    #1

    Ja, visst är det härligt, 6 månader, känns helt magiskt :)

    Jag gifter mig oxå den 14 maj, har inte kommit så jätte långt i planeringen, har bara bokat lokal, bokat kyrka och bokat DJ. Men jag har förstått att det är dags att börja leta klänning, det verkar vara 5 månaders leveranstid hos vissa. Men jag vet hur den ska se ut, kan både vara bra o dåligt att ha en klar bild om man inte lyckas hitta den...

    Hur långt har du själv kommit?

    Hade varit jättekul att följas åt :)

  • Semlor­na
    Äldre 14 Nov 18:23
    #2

    GAh, blev helt kall och tänkte att jag räknat totalfel som gifter mig 4 juni (4/6) och har närmare 7 månader kvar. Haha, inte skriva fel månad i rubriken och ge mig andnöd sådär!

  • Jessik­a81
    Äldre 14 Nov 19:49
    #3
    Semlorna skrev 2010-11-14 18:23:46 följande:
    GAh, blev helt kall och tänkte att jag räknat totalfel som gifter mig 4 juni (4/6) och har närmare 7 månader kvar. Haha, inte skriva fel månad i rubriken och ge mig andnöd sådär!
    Samma här :)
  • SweetP­earl
    Äldre 16 Nov 02:18
    #4

    Jag ska också gifta mig 14 maj. Vi är nästan klara med allt i klädesväg.

    Nu håller vi på att bestämma vad vi ska ha för mat på buffén. När vi har bestämt oss så ska vi tillsammans med släktningar räkna ut hur mycket mat det kommer att gå åt. Vi är inte så haja på det och dem är vana med att ha stora fester, så det känns bra. Alkoholdrycker och sprit ska vi beställa från Tyskland. Blev nästan 50% billigare än att handla på systemet.

    Kyrkan har vi dock inte bokat än, men det ska göras innan fredag denna vecka. Sen är det småsaker såsom inbjudningskort, placeringskort, kyrkprogram, dekorationer till lokalen m.m.

    Min m2b håller på med att leta efter fotograf och transport.

    Längre har vi inte kommit än. När hade ni tänkt att skicka ut inbjudningarna föresten?

  • cilla1­973
    Äldre 16 Nov 02:29
    #5

    Vi ska också gifta oss den 14 maj. Vi är nästa helt klara. Klänningen är beställd i aug. Hittade den redan efter 1,5 timme i affären. Men jag visste redan på ett ungefär hur jag ville att den skulle se ut... Sen när jag provade den så föll jag pladask.. :)..Lokalen, kyrkan, dekoreringen och dukningen är klar i huvudet. Det ska bara provdukas hemma. Allt är inköpt. Ikea är bra ibland. det ända är sevettterna men det har catering firman lovat att göra. Värdelös på det. Cateringsfirman är ordnad . Skärgårds buffe. Lite midsommar mat inspirerad. Barn kommer med så det måste ju också kunna äta. Min ring är köpt och ligger i sin lilla ask i mitt smyckeskrin. Den hittade jag direkt och den var inte så svår eftersom det är partnern till förlovningsringen. Bilen är bokad. Fick reda på att en vän ställer upp gratis i sin chrysler cab. Fotografen är bokad.. vän det med. frisyren utsedd. Nu ska man bara få tid till en provmakeup tillsammans med tärna (hon är nämligen utbildad makeup).

    Så allt är klart förutom kostymen till den blivande maken, skor till oss båda.

    6 månader kvar.. kan man inte gifta sig im istället. Jo visst jag hinders prövningen ska ju in i slutet av feb.

  • grönvi­t2011
    Äldre 16 Nov 19:13
    #6

    Oj vad vi kommit olika långt.

    Vi kommer att skicka ut inbjudningarna så de kommer ut på alla hjärtans dag :)

    Ni andra då?

  • SweetP­earl
    Äldre 16 Nov 23:22
    #7

    Vi har funderat på att skicka inbjudningarna i januari. Får se hur vi gör.

    Hur kommer ni ställa borden? Blir det E -format? Hur kommer ni att sitta?

    Hitta näbbklänningen till dottern igår och dekoration till borden idag.

    Imorgon blir det att ringa och boka kyrkan.

    Åhh vad man längtar tills man står där, den 14 maj, super nervös och lycklig. Jag måste ha många näsdukar i beredskap.

  • Trolig­en
    Äldre 17 Nov 15:53
    #8

    Oj jag menade såklart maj. Hihi


     


    Vi ska också skicka ut inbjudningarna så dom är framme på alla hjärtans dag. Hur perfekt är inte det. :)


    Klänningen har jag beställt på tradera ifrån han som har sidan luxury-dreses.


    Blev välding nöjd med den faktiskt. Mannens kläder har vi ett ställe som vi hyr allt på, skor hemma. Barnens kläder väntar jag med eftersom jag inte vet hur mycket dom kommer ha växt. Vi ska bara vara ett litet sällskap på ung 25. så ska vi ta en stor fest lite senare.


    Jag har planerat klart dukningen och ringen ska vi beställa ifrån vigselbutiken.se, men jag väntar lite med det. annars kommer den bara ligga här och retas. :P


     


    Kyrkan ska jag boka i början på januari, då vi bor i ett sånt litet sammhälle så tykte dom att det var jättetidigt att boka redan nu, så jag får vänta till nästa år. :(


     


    Vad ska ni äta för något??


     


    Vi ska ha skagentoast till förrätt, marinerad fläskfile med champinjonsås och någon slags potatis och så blir det tårta till efterrätt.


    hade först tänkt att ha panacotta till efterrätt men när vi är så få så tankte vi att vi struntar i det så vi kan komma iväg till hotellet någon gång och bara njuta av varandra som äkta makar. ;)

  • SweetP­earl
    Äldre 17 Nov 23:09
    #9

    Troligen: Vi ska ha buffé med kall marinerd fläskfilé och kyckling, potatissallad gjord på gräddfil och den andra med olja, pastasallad med lufttorkad skicka + dressing, vanlig sallad, bröd och goda ostar till. Vi kommer att hålla till ute på landet i ett magasin så då passar buffé-mat bäst.

    Vi kommer att bli mellan 53-58 personer (om alla kommer) + våran son då, men han kan vi inte räkna med då han kommer att vara strax under året när vi gifter oss.

    Jag snor eran idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag. Det är ju ändå våran förlovningsdag.

    Dukningen är också klar. Jag har den i huvudet. Hur ska eran dukning se ut?
    Vi kommer att beställa nya ringar + vigselring. Våra förlovningsringar är i vittguld och de är jätte slitna, så vi ska beställa från www.titanringar.com Tycker de är riktigt snygga och så är titan ett hårt material jämfört med guld. Så det tål lite, man ska ju ha ringarna i flera flera år.

  • Trolig­en
    Äldre 18 Nov 15:14
    #10

    Då vi inte kommer vara så många så ska vi bara ha ett långbord där vi kommer sitta i mitten på ena långsidan och alla andra runt bordet. Vita dukar med en ljusblå löpare på också ska jag strö silvrig sand och "diamanter" i mitten. Sen 3 fina vaser som vi kan ha min brudbukett och tärnornas buketter i och 4 små arangemang med ljus och någon blomma eller nåt som står på en spegel. Sen funderar jag på ifall vi ka göra en stämpel med vårat monogram som man kan trycka på alla servetter. Humm.....


     


    Vad ska ni ha för smaker i tårtan??

  • SweetP­earl
    Äldre 19 Nov 23:13
    #11

    Vi har funderat på att ha ett honörsbord, men jag vet inte. Mina föräldrar är skilda och mamma har en ny. Svärföräldrarna är inte så roliga att umgås med. Så vet inte vart jag ska sätta dem? om vi inte har ett honörsbord. Svärmor säger ingenting, men kanske ska sätta dem bredvid de andra pensonärerna som är helt motsatsen till henne? Det enda svärfar pratar om är nyheter.

    Våra bord kommer att ha vita dukar, ett värmeljus i mitten på bodet mellan varje person, rosa rosenblad kommer att strös ut i mitten på bordet så att det blir som en löpare ungefär och sen kommer det att vara gröna servetter. Vi har ett färgtema på grönt, ljusrosa och vitt. Det jag inte har klurat klart på än är vilken färg placeringskorten ska ha. Något tips?
    Inbjudningskorten kommer att vara så att hela kuveret går att veckla ut och så ligger kortet där fast det sitter fast i kuveret. Kuveret ska vara vitt har jag tänkt och kortet i rosa med grönt sidenband runt om. Har funderat på att sätta ditt nått hjärta eller nått annat fint i en eller i två av hörnorna på kortet.
    Ska beställa material från panduro. Beställde hem katalogen förra veckan. Så får se när den kommer.

    Vi kommer att be en släkting göra tårtorna och i dem ska det bland annat vara mango & passionsmousse. Vad mer kan passa till det? Citron-, hallon-, jordgubb- eller chockladmousse med crisp eller latte?

  • Trolig­en
    Äldre 25 Nov 11:09
    #12

    Jag startade en ny tråd med rätt datum i början så alla kan hitta rätt. :)

Svar på tråden IDAG är det bara 6 månader kvar. 14/6, vilka är med?? :)