• Bonnan
    Äldre 12 Nov 01:55
    116268 visningar
    9 svar
    9
    116268

    Ögonbrynstatuering katastrof. Desperat efter hjälp!!

    För ca 2 år sedan gjorde jag en ögonbrynstatuering efter att en av mina vänner gjort det och på henne blev det otroligt snyggt och naturligt! Dock blev det inte så på mig... Eftersom jag har så pass tunna och glesa ögonbryn syns tatueringen väldigt mycket "igenom" och det blir för skarpt liksom. HEMSKT skulle jag vilja beskriva det. Dessutom var jag inte tillräckligt noga med att gå till en professionell person. Ung och dum jag vet, så jag går vidare till varför jag desperat skriver ett inlägg nu!

    - Nu undrar jag, har någon erfarenhet av detta? Någon som gjort en kosmetisk tatuering som har blekts bort helt?? hur lång tid tog detta??!

    - Någon som vet vad mer man kan göra för att den ska blekna fortare?? (FÖRUTOM laser)

    Jag har i dessa två åren fått måla över tatueringen så gott jag kan med ögonbrynsskugga.. och på stranden har jag fått skämmas. Detta i hopp om att den ska blekna bort. Jag har solat så fort solen visar sig framme, skrubbat flera ggr i veckan osv.. visst har den bleknat då den i början var svart, men inte bättre än att den nu är mörkgrå och varit så i 1 års tid. En kosmetisk tatuering skulle enligt personen jag gjorde det hos (och enligt internetsökning) hålla i ca 2-4 år beroende på hur mkt sol/skrubbning du utsätter huden för. Min vänninna har gjort om sin tattuering varje år, förstår inte varför det bleks så fort på henne.. hon har dock ljusare färg kan ju bero på det.

    /Förtvivlad :(

  • Svar på tråden Ögonbrynstatuering katastrof. Desperat efter hjälp!!
  • Vickym­b
    Äldre 12 Nov 08:12
    #1

    Hej....jag är make-up artist och tro mig jag har sett många så jävla dåliga tatuerade ögonbryn i mitt liv att det är skrämmande. Det finns verkligen många kvaliteter på tatueringar men jag har faktistk bara sett ett fåtal jag tycker är riktigt snygga.


    Jag har ingen svar på din fråga men jag har ett riktigt bra tips på hur du sminkar bort dom på ett bra sätt. Den där grådassiga färgen brukar sällan vara snygg att sminka över med ögonbrynsskugga eller liknade. För att få det så naturligt som möjligt så är det bäst att få bort så mkt av tatueringen. Jag har upptäckt att Ideal Light från Estée Lauder är en trollstav. Färg nr 2 har jag både använt till ljusa tjejer och mörka tjejer från Iran som har mörkröda tatueringar. Den är super. Använd fingrarna till att kamuflera din tatuering och måla seda upp ditt ögonbryn, jag tycker att du tex ska gå göra basen själv och sedan gå till M.A.C eller make-up store och be att dom hjälper dig att göra ett bryn med penna och ett med puder så du verkligen ser skillnaden.


    Lycka till!

  • Bonnan
    Äldre 12 Nov 13:44
    #2

    Vickymb - tack för din tid och tipset, jag har tidigare testat täcka med min egen foundation (double wear - estee lauder) och sedan fylla i med penna.. har då upplevt att först och främst det inte blir riktigt bra eftersom mitt eget hår får en konstig foundationfärg :) Dessutom har jag ganska fet hy, så det har liksom smetats ut lite tillslut trots att jag använt "bättre" pennor från makeupstore etc.. men låter absolut värt att testa igen med det underlag du nämner!

    Ingen annan på forumet som har erfarenhet av kostemtisk tattuering och som vet någonting om hur lång tid det tagit för att blekas bort? Eller har fler tips på hur det bleks fortare?

  • KlaraV­89
    Äldre 12 Nov 13:54
    #3

    Jag vet att det finns krämer med blekmedel i, det används tex av mörkhyade för att bli ljusare i hyn en sådan kräm borde funka även på tatueringen då den sitter i hudens lager. Sen vet jag inte riktigt vart i Sverige man kan köpa dessa, har bara sett dem i USA, och man ska kanske vara lite försiktig då man använder dem för första gången, annars hade jag ringt och rådfrågat Akademi kliniken.

  • Lovein­Sthlm
    Äldre 12 Nov 14:29
    #4

    Som hudterapeut så har jag blivit lärd att enzympeelingar kan bleka kosmetiska tatueringar. Det är väl antagligen på sikt men då kan du räkna med en fin hud som väger upp under tiden.

  • Optimi­a
    Äldre 12 Nov 15:10
    #5

    Jag tycker ABSOLUT att du ska gå till en HUDLÄKARE och be om råd gällande vad som verkligen kan göras åt din misslyckade tatuering.

    Ingen peeling i världen kommer att bita på en tatuering, då tatueringen går längre ner i hudlagren än peelingen (som bara håller sig på ytan) gör.

    Du kan ju lära dig sminka över tatueringen, men jag håller fast vid att du ska gå till en hudläkare för att få adekvata råd.

  • Elvism­or
    Äldre 12 Nov 15:30
    #6

    Hej!


    Jag har pigmentfläckar i ansiktet efter graviditet och har varit hos en hudterapeut som använder märket Nimue, som är medicinsk hudvård. Där finns en kräm som bleker pigmentfläckar, kanske det kan hjälpa även till din tatuering? Den kostar strax under 200 kr. Men då kan man inte vara i solen, då den helt tar bort ens pigment. Lycka till!

  • Äldre 6 Nov 19:45
    #7

    Hur gick det för dig?

  • Äldre 6 Nov 22:53
    #8

    Tråden är många år gammal, ingen som har skrivit i tråden är medlem här längre (nicken är svarta och oklickbara) så jag tror tyvärr inte att du får något svar.

  • Äldre 9 Oct 16:16
    #9

    Hej

    Jag förstår precis vad du pratar om ...

    Har provat 3D och allt möjligt och förfarande mina ogönbryn är utan färger ....???? ljus bruna /röda .

    Har betalat nästa 10.000kr i 2 år ...och ingenting funkar ...fattar inte ????.

    Har tatuerat mina ogönbryn 2009 i Rumänien och allt gick bra .

    2015 ville jag göra igen för att ändra lite på formen men helvete ...kaos efter katastrof .

    Har fått olika svar från tjejen som tatuerade mina ogönbryn och sista gång gjorde hon för 4 dagar sent (för free) men detsamma igen ????.

Svar på tråden Ögonbrynstatuering katastrof. Desperat efter hjälp!!