• mahj26

Vilken tid på dagen gifter ni er?

Lite nyfiken på hur ni planerar tidsmässigt på själva bröllopsdagen...förmiddags/eftermiddagsbröllop?

vi har bokat kl 16 (sommarbröllop) i kyrkan...

fler som har vid den tiden? Hur har ni i så fall planerat resten av dagen...fest, fotografering etc...

• Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?
  • ClaraH

Vi viger oss kl. 15:00. Jag ska vara hos frissan kl. 9:00, och räknar med att jag är tillbaka på hotellet 11:30. Lite lunch och sminkning och sedan fotografering 12:30 - 14:30. Efter vigseln mingel och tror att middagen börjar ca 17-17:30.

• S2011

vi har bokat vigseln till kl 16.

jag & tärnan beger oss till frisören till kl 10, beräknas klara med hår, smink och påklädning 14.30.

har inte planerat att ha nån fotografering.

beräknar "komma igång" med brudskål till 17.30, middag 18.
    funderar på tårta till 21-21.30-tiden.

01.00 måste vi lämna festvåningen.

Gnugs: varför kortar ni inte ner vigseln? och jag tror, tyvärr, att ni kommer få kämpigt att få alla på plats på fem minuter.. tar middagen upp fyra timmar? tar ni ner den kring tre timmar så har ni ju en timme "gratis" där också.

• GnuGS
    S2011 skrev 2010-11-11 21:27:03 följande:
    Gnugs: varför kortar ni inte ner vigseln? och jag tror, tyvärr, att ni kommer få kämpigt att få alla på plats på fem minuter.. tar middagen upp fyra timmar? tar ni ner den kring tre timmar så har ni ju en timme "gratis" där också.
    Jag vet, det blir kämpigt med logistiken med 140 gäster... Men det är nog inte aktuellt att korta ner vigseln. Det är en katolsk vigsel, något längre än en protestantisk skulle jag tro - och absolut det viktigaste (att inte skära i) för min M2B... Den kanske inte blir 1h15 minuter, men definitivt minst en timme.

Det kan mycket väl hända att middagen går att klara av på tre timmar, men den delen av schemat har vi beräknat utifrån hur lång tid M2B's 40-årskalas (med ett dussin tal) tog nyligen... Nå, vi får se till att toastmastern fixar ett högt tempo och håller hård disciplin på talens längd! Det ska vara tre rätter, tror jag, så typiskt sett borde tre timmar räcka.

• förlovadflicka

Oj vad sent alla vigs! :O Vi tycker att 14 är för sent så vi tar antagligen kl 13. Jag kommer hinna bli hur nervös som helst annars! :O

• mahj26

Blev också lite förvånad över att många gifter sig såpass sent...tyckte det kändes sent, men var enda tiden som var kvar den dagen.. Men det känns ändå lite skönt att höra att det verkar fungera! Klockan 15 tycker jag hade varit perfekt! :)

Fotograferingen får nog bli innan så det inte blir för sent, men skulle gärna vilja ha med fotografen även på väg från kyrkan samt en stund på festen.

Ca kl 18.00 verkar vara lagom för middagen...

Skriv gärna mer om er planering för dagen, speciellt ni som gifter er vid fyra-tiden, så man kan få lite tips ;)

• TheD

Vi kommer ha,som vi ser det en normal tid för vigsel, kl.14.

• tecnofreakz

Vi har preliminärbokat kyrkan till 17.00 men r orolig att det ska bli för sent.

• GnuGS
    förlovadflicka skrev 2010-11-12 21:42:29 följande:
    Oj vad sent alla vigs! :O
    Ja... Vi fick, vid min M2B:s möte med domprosten i oktober, två stycken tider att välja mellan. Vi hade önskat en lördag i juni, och fick välja mellan två datum i maj - klockan 16 resp 17. Vi frågade därefter själve den tilltänkte vigselförrättaren om han kunde dessa dagar. Han kunde den första dagen av dessa, men bara om det blev kl 17 ist f 16...
  • Thinkerbelle

Vi gifter oss klokken 15 - tycker det er perfekt! Vi tar bilder etter vigselen..

• Fröken T

Vi har inte spikat nånting men antagligen blir vigseln runt 16:30-17-tiden. Vi ska viga oss på samma plats som festen. Efter vigseln så blir det bubbel och tipsrunda samtidigt som grillarna tänds inför middagen. Så middagen startar väl kring 18:30-19

• Piiiip

14 eller 15, inte bestämt hundra ännu.

• litet hemligt bröllop

Borgerlig vigsel 12.25 :)

• stjärna18

Vi gifter oss kl 13,30! Har inte planerat in fotografering men om det blir av blir det efteråt. Lokalen ligger bara 10 minuter bort med bil så det är ganska nära och bra!

• La Litchi

Ni som gifter er vid 14, vilket tidsupplägg/schema har ni?

Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?