• Thailand 11

Hjäääälp lokal i eller kring Västerås!

Hej alla goa! Håller på att planera vår bröllopsfest. Någon som vet en bra lokal i eller kring Västerås?? Vi bli ca 40-50 personer. Antigen om vi tar maten från stället eller tar catring på det! Tacksam för hjälp!! 

• Svar på tråden Hjäääälp lokal i eller kring Västerås!
  • mahj26

Hej!

Är inte själv från Västerås, men har varit på ett bröllop där festen var på Hässlö Werdshus. Jättemysigt och lite avskilt.

• Thailand 11

Tack ska kolla upp det! :)

• Thailand 11

Flera som har idéer?? Tack

• Nalinie

Hej vi gifter oss i sommar och skall vara i badelunda kyrkskola jättemysig lokal

• uppochhoppa

har varit på bröllopsfest inen i centrala västerås, har för mig att det hette wharska palatset, jättefint!

• Thailand 11

Nalinie: Åhh lät bra. Vad kostar det att hyra? Hur många får plats? Finns allt för middagen där? Uppochhoppa: Jaa det är super fint där. Men det kostar 10 000 och för mycket för oss då vi först gifter oss i Thailand och sen har en fest hemma! Men tack ändå!

• Junibrud11

Vi gifter oss i sommar och ska ha festen i Skerike byggdegård. 

• AnnaOchAndreas

Kolla Pilbogården, tror att de tar max 40-50 personer. Ett annat ställe som verkar mysigt, har dock aldrig varit där men kika på www.gardshusetmittistan.se.

Var ska ni gifta er? Om ni gifter er i kyrkorna runt stan som Badelunda, Skerike, Irsta, Lundby, så har de flesta någon form av byggdegård som man kan vara i. Ska ni gifta er i Domkyrkan kan Blåsbogården vara en bra idé.

• Thailand 11

Tackar :) ska kolla upp det!

• helena86

Vi ska vara i Irstabygdegård där är det stort och fint :D De har nyss renoverat köket så det var super fräscht sen var det en stor scen som är bra om man ska ha trubadur/band eller någon annan form av underhållning. Det var bra för via köket var det som ett litet "fönster" in till ett lite mindre rum där man kan ha buffè allt var jätte stort och öppen planlösning.

Det kostar 2300 att hyra med proslin dvs allt som hör till köket fat,skålar,glas,koppar m.m.
    Det kostar 2500 att hyra med musik anläggningen.

Hoppas det var till lite hjälp hör av dej om du vill ha nummer till damen som har hand om bokningarna =)

• turbovampyria

Har inte Västerås ett odd fellow? Jag har för mig det. Vi har iaf hyrt Odd Fellows festlokal i Eskilstuna och det är jättefint. Vet inte vad det kostar i V-ås, eller hur den ser ut där, men vi betalade 4000kr och det är mitt i centrum.

• Thailand 11

Åhh Tack Irsta verkar ju toppen bra och inte alls dyrt...
    Hur många får plats??

tack för alla förslag!!

Svar på tråden Hjäääälp lokal i eller kring Västerås!