Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

    4e juni 2011

    Det är INTE lång tid kvar kan ni hälsa era gubbar! Glad

    Både jag och min gubbe bleknade lite idag när vi insåg att för tre månader sen satt vi och drack glögg och käkade lussekatter i godan ro, fan det känns ju som i förrgår typ... Och nu är det lika lång tid kvar till bröllopet, jösses amalia eller vad säger man??

    Men istället för at skrämma upp varann kanske vi ska försöka ingå nån sorts lugnande 4 juni-pakt, där vi alla stöttar varann, och tröstar med att vi hinner och att allt löser sig, för det GÖR det!

  • MrsT2011

    Ta ett djupt andetag (eller helst tre) och försök njuta av planeringen, det här är näst efter eventuell graviditet den mest föväntansfulla tiden i våra liv, och det vore väl skam om man inte skulle kunna njuta av den?? Till skillnad från graviditet slipper man ju dessutom både illamående och foglossning. Skrattande

    (En liten ursäkt till alla blivande brudar som både är gravida OCH planerar bröllop, he he.)

  • MrsT2011
    mysan33 skrev 2011-03-09 09:08:45 följande:
    hejsan, inte lång tid kvar=) men börjar bli lite nervös, mest för att nån av våra bokningar ska ha kommit bort lr så. vill nästan ringa och kolla en extra gång=)
    skulle även vilja se lokalen en gång till innan men tanten som hyr ut är en riktig surpuppa, första gången vi var där verkade hon besvärad av att vi ville se allt inkl köket. men det var ju klart att vi ville se det!

    sen är det klänningen, jag ska prova den i slutet av april, och göra ev ändringar. men tycker det är lite tidigt. skulle vilja göra det i början på maj istället. när ska ni göra sista provningen?

    vill även beställa blommorna snart, floristen sa att en månad innan räcker men tycker det är lite sent.

    känns som att det bara är att vänta nu, har gjort nästan allt klart redan.
    Oj vad olika det är, själv har jag bokat buketten redan samt frågat sömmerskan om jag inte kan få göra slutprovning innan påsk! =)

    Jag vill hellre försöka hålla samma vikt de sista sex veckorna än att både jag och sömmerskan ska stressa med ändringar in i det sista.

    Vad skönt att nästan vara färdig, som scrappare vägrar jag beställa vigselprogram, festprogram och placeringskort och jag har designen klar. Men det kommer ju ta en himla tid att tillverka 35 exemplar, måste verkligen komma igång med detta nu! =)

    Förresten så tycker jag ni ska stå på er angående lokalen, klart att man vill se den igen när man ska detaljplanera!
  • MrsT2011
    Nalinie skrev 2011-03-09 13:20:15 följande:
    Fått diagnosen glutenallergiker undrar nu om vi skall ta bort tårtorna som är beställda eller om han och alla andra skall få äta som vanligt. Måste även se över menyn och vad som kan innehålla gluten där.
    Gotta love glutenallergi... Vi bjöd på matpajer samt kanelbullar och tårta på min 30-årsfest, behöver jag säga att stackarn som har glutenallergi inte kunde äta något alls av detta?

    Jag gjorde hallongrottor och matpaj på glutenmix (fråga på t.ex. ICA Maxi, de har ett brett sortiment) till honom, samt en egen liten tårta gjord på marängbottnar. Det är mitt tips till dig, behåll den tårta du beställt och sväng ihop en liten marängtårta till allergikern.
  • MrsT2011
    Nalinie skrev 2011-03-15 14:38:37 följande:
    Hur gör ni med presenter till marsalkar och tärnor samt toastmaster?

    till marsalkarna står vi för slipsarna 399 tilsammans  borde kanske betala tärnornas klänningar 299 kr styck, och toastmastern är min storebror o näbb 1 min brorsdotter sedan vet jag ej om det blir två näbbar till
    När jag var tärna köpte jag själv min klänning och fick ingen present. När jag var toastmaster fick jag inte heller någon present. Och jag är precis lika glad för det! =) Tror inte heller att de jag valt till mitt eget bröllop förväntar sig mer än ett vackert tackkort och ett tacksamt telefonsamtal.

    Tycker på det hela taget att det är lite väl mkt fokus på gästgåvor nu för tiden, vi känner att en dyr middag för 800 kr per kuvert samt levande musik under festen efteråt är present nog till samtliga. Marskalken får låna en slips av min blivande man och tärnan lånar en klänning av mig.

    Vi ställer å andra sidan inga jättehöga krav på hjälp från familj och vänner, fixar mkt själva och hyr in proffs som fixar resten. Och vi har en mkt kort önskelista, "ett litet bidrag till bröllopsresan". Då fattar de förhoppningsvis att vi inte vill ha några svindyra prylar och att vi menar vad vi säger med litet bidrag.
  • MrsT2011

    Jag blev hippad igår!! Skrattande Har två höggravida vänner plus en som blir mamma i maj, så de valde ett datum strax innan bebisarnas ankomst. Väldigt bra tänkt tycker jag!! Fantastiskt rolig dag med femkamp, skivinspelning, singstar-tävling samt ett genomgående james bond-tema. Väldigt rörande då jag bara nämnt hur kul det hade varit med bond-tema en gång för länge sen när vi rent allmänt diskuterade temafester!

  • MrsT2011
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-21 08:06:54 följande:
    Åh vad roligt!! Kul att de kom ihåg din önskan :)

    Jag hoppas jag blir hippad också, men lite knepigt för mina vänner är så utspridda i landet..
    Det löser dina vänner garanterat!! Glad Vi var tretton personer i lördags, tre stora gravidmagar som sagt och flera som hade småbarn hemma. Förutom göteborg där jag själv bor kom tjejerna åkandes från örebro, linköping, stockholm, malmö och helsingborg! Behöver jag nämna att jag hade väntat mig en väldigt mycket mindre hippa?? Glad
  • MrsT2011
    Nalinie skrev 2011-03-21 18:57:28 följande:
    Någon som gjort sitt vigsel- och festprogram? Skall scrappa alla och undrar när jag skall börja? 70 av varje,
    Jag har gjort placeringskorten hittills eftersom de var minst och därmed lättast! =) Men programmen har jag inte börjat med än. Förhoppningsvis i helgen, det kommer ju som sagt ta sina runda timmar! Bara en sån sak som strul med skrivaren kan ju ge en gråa hår...!
  • MrsT2011
    Nalinie skrev 2011-03-21 22:41:39 följande:

    Mrs2011: Hur komplicerade program gör du? Tänker ha ett färgat papper runt som kommer från färgtemat. Till vigselprogrammet lavendel och till festprogrammet oliv. Sedan klippa med specialsax och sätta på blommor. Skriva ut dubbelt papper och sy ihop.

    Vad tror du?


    Låter jättefint! Du har nog ungefär samma upplägg som jag tänker mig. Det får ju inte bli för komplicerat! Får se om jag sätter ihop med häftapparat, knutet band runt pappret eller genom att sy.
  • MrsT2011

    Jag struntar i att OSA är 15 april och bordsplacerar och scrappar för glatta livet, med utgångspunkten att alla kommer! =) Mycket lättare att ta bort några i efterhand än att börja från noll när alla svarat.

    Min blivande ska ha en sjukt snygg frockcoat i mörkgrått med svart väst, grå kravatt och grå näsduk. (Räcker bra att hans corsage matchar min bukett.) Hans kläder kostar 2200 kr att hyra. Ska man hyra kläder är det dags att fixa det snarast, det blir väldigt utplockat i butikerna på våren.

    Min lilla kamera har filmfunktion så pappa ska filma med den, och en kompis sambo ska även filma med deras avancerade systemkamera. Det får duga med två amatörer som filmar, fotobudgeten gick till proffsfotografens porträttbilder. Tänk på att be någon filma alla tal under middagen också, vet många som har ångrat att de inte kunde lyssna på de bästa talen igen efteråt.


     


     

Svar på tråden 4e juni 2011