Inlägg från: Madde2011 |Visa alla inlägg
  • Madde2011

4e juni 2011

Hej all brudar!
    Lite drygt tre veckor kvar, det är helt galet roligt och spännande.

Vi har också gjort ett ett körschema och det är något jag lärde mig när jag själv var toastmaster på vänners bröllop, det behöver inte vara exakta tider men på ett ungefär. De som ha nytta av körschemat är såklart toastmastrarna, de har också varit med och sagt sitt, så de kan planera in tal och annat skoj. Sen kommer vi ge en kopia till köket så de har lite hålltider och ser när vi bryter för toalett-/rökpaus. Detta var väldigt uppskattat från vår serveringspersonal + att de fick en förstoring på bordsplaceringen med var barn/gravida/alkoholfria/allergiker sitter så slipper de fundera just när de ska servera. Men det är klart, har man ett litet bröllop känns det ju lite överarbetat kanske men vi blir totalt 63 stycken så det känns bra med körschema,

Ett tips till alla er som ska ha brudbukett. Fråga floristen när de får blomleveranserna. Jag har beställt blommor i en annan stad, inte i samma som vi ska gifta oss så mamma tar med blommorna, men eftersom torsdagen den 2 juni är röd dag så kanske många florister får leverans på onsdagen, jag bara tänker så blommorna håller sig fina till lördagen. Min florist får leverans på fredagen så det var lugnt.

• Madde2011
    Helcore skrev 2011-05-10 20:40:07 följande:
    Att få blommorna på fredagen låter lite sent. Tänk på att du gärna vill ha fina utslagna blommor på din stora dag och inte knoppar. Mina kommer på Onsdagen och min florist ville ha dem kylt i 1 dag sedan i rumstemeratur. Värt att tänka på....
    Det är i och för sig sant, men det beror ju på vilka blommor du ska ha i buketten också, jag har inte så mycket rosor i min bukett, annars är klart, det ser lite tråkigt ut med bara rosknoppar, men jag litar på floristen och hoppas hon vet vad hon gör.
  • Madde2011

Jag är faktiskt helt lugn, men jag är alltid sån, det kommer börja pirra i magen och skaka i benen när jag hör min sambo och blivande man sjunga ingångssången (Ronja Rövardotter) 4 juni.
    Jag ska faktiskt inte ha någon väska, vill inte ha den att släpa på så jag har hyrt in mig på mammas =) det är ju mest något läpstift som jag vill ha med mig, i övrigt är det ju inga prylar jag behöver.

Tjoho! Snart kör vi , jag har kollat vädret och vi ska få 20 grader varmt och strålande sol!

• Madde2011

Vi har packat väskorna och har allting klart. I morgon åker vi upp till vår bröllopsplats och vi fick veta via mail idag att allt är dukat och klart i vår lokal. Nu ska det bara in blommor på borden, festprogram och placeringskort. Vi har sedan vänners bröllop kvar vår trådlösa microfon och små högtalare också så att alla kan ta del av talen.är
    Naglarna är fixade, benen är rakade och min sambo (snart man) är snyggast i stan.

Vi längtar så och det ska bli superkul att få träffa några av gästerna som rest långväga redan i morgon vid en gemensam middag.
    MIn brorsdotter, 8 år, ringde idag och hade ungefär 200 frågor angående bröllopet, alltifrån om jag skulle ha slöja och släp till färg på blommorna och vad hon själv skulle få göra, sötis, hon längtar nästan mer än vad jag gör....om det är möjligt. =)

Lycka till på lördag alla brudar! Njut av dagen från det att ni vaknar.

• Madde2011

Vi blev också gifta och dagen var helt magisk!

Svar på tråden 4e juni 2011