4e juni 2011
Hej all brudar!
Lite drygt tre veckor kvar, det är helt galet roligt och spännande.
Vi har också gjort ett ett körschema och det är något jag lärde mig när jag själv var toastmaster på vänners bröllop, det behöver inte vara exakta tider men på ett ungefär. De som ha nytta av körschemat är såklart toastmastrarna, de har också varit med och sagt sitt, så de kan planera in tal och annat skoj. Sen kommer vi ge en kopia till köket så de har lite hålltider och ser när vi bryter för toalett-/rökpaus. Detta var väldigt uppskattat från vår serveringspersonal + att de fick en förstoring på bordsplaceringen med var barn/gravida/alkoholfria/allergiker sitter så slipper de fundera just när de ska servera. Men det är klart, har man ett litet bröllop känns det ju lite överarbetat kanske men vi blir totalt 63 stycken så det känns bra med körschema,
Ett tips till alla er som ska ha brudbukett. Fråga floristen när de får blomleveranserna. Jag har beställt blommor i en annan stad, inte i samma som vi ska gifta oss så mamma tar med blommorna, men eftersom torsdagen den 2 juni är röd dag så kanske många florister får leverans på onsdagen, jag bara tänker så blommorna håller sig fina till lördagen. Min florist får leverans på fredagen så det var lugnt.