• Brud011

Skulle du bli sur/besviken?

Vi har bokat kyrka, band, lokal, catering och fotograf nu, och det fanns ett datum som vi lyckades få allt att stämma på, vilket som ni vet inte är det lättaste. Problemet är att det datumet är min systers födelsedag, och nu är jag jätteorolig över vad hon ska tycka. Samtidigt känner jag att skulle vi väntat ett år eller fått ha ett höstbröllop bara för det?

Hur skulle du känna om du var i min systers sits eller nån annan i familjen som fyllde år samma dag du ska gifta dig?

Ska berätta för henne i veckan och är orolig....

• Svar på tråden Skulle du bli sur/besviken?
  • Brud011
    Matildes skrev 2010-11-09 22:24:45 följande:
    Så kommer jag och förstör här. Jag hade inte blivit sur, men jag hade nog blivit besviken och tänkt ungefär som du skriver att av alla dagar så tar de min födelsedag... Hade inte tyckt att det skulle kännas så himla kul faktiskt. Men det är ju jag, din syster kanske resonerar som de andra här :)
    åååå haha nej men det är bra att du är ärlig.. vi får se helt enkelt.... vi får hoppas att hon kan låta det vara så en enda födelsedag ett enda år.... och att hon blir glad att det blir en stoooor fest iaf på hennes födelsedag :) 
  • passionsblomman

Jag skulle absolut inte bli sur eller ledsen över det. Inte ifall det är en vanlig fördelsedag. Däremot skulle jag bli väldigt rörd om det kanske på något litet vis uppmärksammades ATT det var min födelsedag, som att kanske alla sjöng "Ja må hon leva" och du ger henne ett litet fint paket och en bamsekram, någon gång under festen.

Så hade jag själv iallafall gjort ifall en av mina närmsta fyllde år den dagen.

• Digital Dreams

Matildes skrev 2010-11-09 22:24:45 följande:
    Så kommer jag och förstör här. Jag hade inte blivit sur, men jag hade nog blivit besviken och tänkt ungefär som du skriver att av alla dagar så tar de min födelsedag... Hade inte tyckt att det skulle kännas så himla kul faktiskt. Men det är ju jag, din syster kanske resonerar som de andra här :)

Håller med dig!

Hade inte heller tyckt att det varit speciellt kul....

Om jag ska planera mitt bröllop så hade jag ALDRIG ens funderat på att lägga det på en nära släktings födelsedag, det går bara fet-bort för mig.
    Men det är ju jag....

(Jag som nästan mår dåligt över att vårt bröllop blir dagen efter min systers barns födelsedag.)

• Emblas Mamma
    Digital Dreams skrev 2010-11-10 07:03:18 följande:
      Håller med dig!Hade inte heller tyckt att det varit speciellt kul....Om jag ska planera mitt bröllop så hade jag ALDRIG ens funderat på att lägga det på en nära släktings födelsedag, det går bara fet-bort för mig.Men det är ju jag....(Jag som nästan mår dåligt över att vårt bröllop blir dagen efter min systers barns födelsedag.)
    Håller med:)
    Vill inte heller förstöra här, men som sagt, varför ta hennes födelsedag när det nu finns hur många helger som helst under en sommar? :) Bara  undrar. Ni visste det ju innan ni bokade.

hehe. jag skulle blivit lite ledsen och besviken faktiskt. Känt mig bortglömd. men det kanske bara är för att en födelsedag alltid har varit speciell i vår familj och vi firar alla oavsett ålder. Så det kan mycket väl vara annorlunda i ert fall ;)

Men nej, jag skulle aldrig planera in min stora dag på en annans stora dag så att säga. Det hade kännts för mig oerhört pinsamt!

Tyckte det var grymt jobbigt som det var att en väldigt avlägsen kompis till mig fyller år den dagen vi ska gifta oss. Vi umgås dock inte så numera, men bara det var för mig jobbigt !

Men alla är vi olika, hoppas din syrra inte tar illa up! Lycka till :)

• Alorna

Jag hade blivit både arg, ledsen och besviken. Finns så många dagar att välja på och då tycker jag inte man ska välja en närståendes födelsedag.

• pyrro

Jag skulle absolut inte gifta mig på min systers födelsedag.....varken för hennes eller min skull.
    Beror väl lite på vad man har för förhållande, men jo jag skulle nog känna "varför just idag". Vi firar inte våra födelsedagar nått speciellt, men det är ändå "min dag".

Hon fyller alltså 35....när ni firar 5-årig bröllopsdag fyller hon 40. När ni firar 15-årig bröllopsdag fyller hon 50 etc....vill ni inte att er bröllopsdag ska vara bara ER?!

• Fårävvör

Jag instämmer med Pyrro: Hade det bara gällt en av hennes födelsedagar, så hade det väl inte varit någon större fara. Men vill ni under många år framöver fira eran bröllopsdag samma dag som din syster fyller år? Kan du inte prata med din syster om det innan ni bestämmer definitivt hur ni gör? Om ni inte brukar fira varandras födelsedagar och hon är ok med att hennes födelsedag och eran bröllopdag infinner sig på samma dag, så är det väl bara att köra på!

• impegno di nozze

Men problemet, eller vad man ska kalla det, var ju att ni inte kunde få ihop allt praktiskt på någon annan dag än hennes födelsedag. Förklarar du det för henne och visar att du tänkt på det faktum att bröllopet blir på hennes födelsedag, så bör hon förstå. Tror du att hon vill att ni ska vänta ett helt år med att gift er på grund av just detta?

Sedan är det vuxna människor vi pratar om. En 5 årings födelsedag är något extra speciellt, men är man 35 så bör synen på ens födelsedag och vikten av den ha förändrats genom åren.

Jag tycker heller inte du ska glömma det faktum att din syster kan tycka att det är roligt och blir glad! Helt enkelt - du måste prata med henne!

Lycka till!

//A 

• Brud011

ja exakt, vi kunde inte ta någon annan dag då allt klaffade under hela sommaren, jag letade givetvis inte efter någons födelsedag att gifta mig på haha. men vi får se helt enkelt, vad hon säger.

• pyrro

Vill ni ha det så och hon är ok med det så ska ni såklart köra.
    Jag tänker bara att  vi kanske vill åka bort och fira vår bröllopsdag i framtiden och så ska hon ha 40-års kalas då och .....ja jag tycker det känns som onödigt

Svar på tråden Skulle du bli sur/besviken?