• tessan031

Ang. tips gällande en viss trubadur!

TIPS!!! Det finns flera ID som rekommenderar samma trubadur systematiskt här och som hållit på under flera års tid. Inga namn nämnda då all kritik mot denna person raderas direkt - konstigt nog - när de visas pga av påhopp eller så finns det något annat som gör att de raderas som jag inte känner till?

Mitt tips bör inte uppfattas som påhopp eftersom jag inte pekar ut någon utan endast TIPSAR till alla seriösa personer som verkligen söker riktiga rekommendationer av verkliga personer och, men som kanske inte läst i så många olika trådar ännu. 

Jag påstår inte att den som rekommenderas om och om igen av samma id eller olika systematiska skapade id är ett dåligt val, men mitt tips här handlar om att göra vanliga personer uppmärksamma så att de själva granskar och gör en egen utvärdering innan de tar beslut om trubadur till sin stora dag och förstår hur det ligger till med dessa märkliga återkommande och ständigt upprepade rekommendationer.
  • Svar på tråden Ang. tips gällande en viss trubadur!
  • CarPer

Det är något väääldigt skumt med relationen mellan "trubaduren" och BT. När jag letade musiker uppdagade jag konstigheten och gjorde annat. 

• fryser

men jag trodde att om nån frågade om tips på musik eller klänningsbutik eller vad det nu är man behöver o jag som person tipsar så gör jag det för hjläpa till. sen så ska det vara upp tilld en som söker att bilda sig en egen uppfattning. så om flera här inne har haft samma trubarur eller fotograf mm o är nöjda o rekomenderar så är dte väl bara bra. då vet man att de personerna är seriösa förhoppningsvis. tänker lite högt nu

• tessan031

fryser skrev 2010-11-10 15:27:51 följande:
    men jag trodde att om nån frågade om tips på musik eller klänningsbutik eller vad det nu är man behöver o jag som person tipsar så gör jag det för hjläpa till. sen så ska det vara upp tilld en som söker att bilda sig en egen uppfattning. så om flera här inne har haft samma trubarur eller fotograf mm o är nöjda o rekomenderar så är dte väl bara bra. då vet man att de personerna är seriösa förhoppningsvis. tänker lite högt nu

Seriösa och riktiga tips är det väl ingen här inne på BT som stör sig på - det är ju hela vitsen med sidan, att tispa och ge råd. Men tispen får ju inte komma från musikern själv, för då rör det sig ju om rent bedrägliga tips.   

Jag ser det som ett jätteproblem när trubaduren själv systematiskt skapar egna id:n och använder detta forumet som en egen reklampelare, där denne skriver om sig själv på ett mycket fördelaktigt vis.

Jag skulle kunna mer i detalj gå in på hur trubaduren brukar gå till väga men då riskerar jag att detta inlägg tas bort p.g.a. "påhopp" - vilket är besynnerligt i sig då det jag skriver här är ren konsumentupplysning. Om bröllopstorget inte själva kan stävja i detta åtar jag mig gärna rollen som moderator.  

• fryser

aha.. det är ju jätte tråkigt. tack vare seriösa tipsare här fick vi en lyckad dag.
     hoppas att de som håller på tar åt sig o slutar.

• snartfruahall

Jag kan inte halla mig fran att kommentera detta da jag borjar tappa talamodet!

Ar det kanske sa enkelt att du tessan031 och CarPer ar musiker eller liknande sjalva!? och kanske inte far nagra speljobb sjalva? och skriver da pga detta flera bittra inlagg pa olika musiktradar osv.

Man har ju sett dig CarPer skriva flertalet negativa och verkligen ELAKA inlagg på olika musiktradar dar folk fragar och tipsar fint och forsiktigt om olika saker osv. Far jag fraga dig vad du har for intresse i att bry dig och engagera dig i detta forum sa mycket om du inte ar musiker sjalv???

Gallande tips sa fick vi tag i ett band fran Goteborg tack vare brollopstorget, och vi ar supernojda med det!

• tessan031

Jag kan bara svara för mig själv, då jag inte har en aning om vem CarPer är. JAG ÄR INGEN MUSIKER, men jag är en person som har besökt bröllopstorget under många år som anonym besökare. Idag är det mer relevant för mig att ha ett id då jag planerar giftermål - så nu vet ni det.

Jag förstår inte vad det ELAKA är med att upplysa om något jag har lagt märke till. Och att snartfruhall stör sig på detta kan jag inte förstå för fem öre. Och att du har tappat tåladmodet skulle jag kunna tolka som om att du har någon kontakt med trubaduren i fråga och känner dig manad att svara.

Det jag håller på med är ren och skär konsumentupplysning, inget annat.

Sedan ska väl sägas att det kan finnas många fler en just denna person som håller på och gör reklam för sig själv, men det har isf inte skett i någon större utsträckning. Denna person har satt det i system och det är det jag retar mig och jag förvånas mycket att BT har låtit personen ifråga hållas.

• CarPer

Det är så himla konstigt alltihop. Det myllrar av olika musiker runt Halland, men nästan ingen annan nämns....är alla andra kass?....jag vet att det inte är så. Detta fortgår år efter år och BT reagerar inte. Jag läste tom. en rekommendation där han fick högsta beröm för att han hade rekommenderat andra musiker som inte nämndes vid namn ens en gång. Är det sen någon som ifrågasätter detta, så kommer det en massa påhopp. Jag bryr mej väl inte så mycket om det, men det är tjuvaktigt.
    snartfruhell: jag har ett gammalt piano, men det är så väldigt ostämt 
    .
    Jag tycker det är bra att någon säger sanningen, sen finns det säker ärliga avsikter hos en del enskilda - men det är svårt att skilja på.

• Sebastiána

Jag vet inte om ni menar samma trubadur som jag tänker på, men det finns en som nämns oproportionellt flitigt här på forumet. Just av den anledningen har jag dragit öronen åt mig lite. Det hade iofs inte spelat någon roll för oss eftersom vi är ute efter en annan stil, men ändå.

• Sebastiána

Det är lätt att ana ugglor i mossen när samma musiker beröms av olika personer som uttrycker sig PÅ EXAKT SAMMA SÄTT. Då kan man ju misstänka att det logger samma person bakom alla nick - om det sedan är musikern eller någon annan är svårare att veta.

• tessan031

Vi tänker säkerligen på samma trubadur, och vi kan nog lungt utgå ifrån att det är musikern själv som skriver här - till 90% åtminstone. 

Svar på tråden Ang. tips gällande en viss trubadur!