• Elvismor

Bröllopsfrisyr Malmö?

Hej tjejer!

Jag bor i Malmö och ska gifta mig på Österlen i maj nästa år. Har börjat fundera på frisörer som kan göra fina uppsättningar. Är det någon som kan tipsa om någon bra? Gärna i centrum eller runt Fågelbacken med omnejd. Brukar klippa mig i Lund men vill inte åka en massa extra på den stora dagen...

• Svar på tråden Bröllopsfrisyr Malmö?
  • Fishkiss

Hej!

Jag har hört att salong Schampo i Malmö är bra på bruduppsättningar, även STIL och Larsson och Lange som även sminkar.

Var på Österlen ska du gifta dig? Jag bor i Lund och vi ska också gifta oss på Österlen fast i Juni 2012. Jag tänkte ställa samma fråga fast i Lund. Har du kanske tips på bra salong? har provat olika men vet inte vem som gör bra bruduppsättningar...

Lycka till!

• Elvismor

Hej Fishkiss!

Vi ska gifta oss i Vitaby kyrka, ha festen i Ravlunda skola (gammal nedlagd folkskola) och åka ångtåg! Vi är riktigt exalterade över detta.

Jag klipper mig på Stil på Klostergatan i Lund och min frisör gör inte uppsättningar, men hennes kollega gör och ska visst vara duktig. Jag tänkte gå till en salong nära där jag bor som ser duktiga ut, om man nu kan göra det... och höra om de har bilder på uppsättningar de gjort. Så får man väl lite hum om de är duktiga eller ej. Annars har jag inga tips på frisör, tyvärr. Lycka till.

• Meeru

Jag fixade min bröllopsfrisyr hos Lisa på Västergatan 16, och blev riktigt nöjd. Först träffades vi ca 20-30 min för att kolla lite bilder och prata om hur jag ville ha det. Vid nästa besök gjorde hon provuppsättning, som tog ca en timme. På bröllopsdagen tog det ca två timmar, för då gjorde hon allting mer noggrant.

Jag hade aldrig klippt mig där tidigare, men det kändes som att hon verkligen lyssnade på hur jag ville ha det och på mina oroligheter. Så jag kan verkligen rekommendera henne!

• Elvismor

Tack Meeru! Vad kostade det?

• JuniBrud 2011

Hej Elvismor!

Vad kul, vi ska också gifta oss i Vitaby kyrka men ha festen i Skåne-Tranås. Jag letar nu också efter en bra frisör runt Tomelilla trakten. Vi ska sova i Skåne-Tranås natten till lördagen då vi ska gifta oss, annars hade jag valt min frisör i Lund men det är ju en bit att åka tyvärr!

Jag läste precis att de samlar in kollekt efter vigseln i Vitaby kyrka, jag har aldrig tidigare hört att man gör så efter en vigsel. Hur ska ni göra med det? Vi tyckte det kändes lite konstigt att gästerna ska tänka på att ha pengar med sig då vi bjuder på allt annat, men det kanske är så det går till?

• Elvismor

Kul att vi valt samma kyrka! Visst ligger den vackert med utsikt över havet? Ang. kollekten var det inget jag reagerade på. Folk har väl alltid lite skrammel?! Det är ju upp till kyrkan. Vi tänker iaf inte skriva ngt om det på inbjudningskorten. Får väl säga till familjen att ta med lite i så fall.

Fick tips av en kompis vars kompis är frisör, så jag ska in och prata med henne i nästa vecka.

• Meeru

Elvismor skrev 2010-11-10 22:29:15 följande:
    Tack Meeru! Vad kostade det?

Jag betalade 2.200 kr. Har ingen aning om ifall det var dyrt eller billigt, men för mig var det helt klart värt varenda krona.

• Elvismor

Oj, det tyckte jag lät mycket. Jag har räknat på 1700 kr på hår, naglar och smink (sminket ska jag göra själv). Kollade någon hemsida som hade 500 kr per påbörjad timme. Så max 1000 kr tänkte jag... 

• Meeru

Ja, 2.200 kr är kanske mycket, men om man räknar 500 kr per påbörjad timme, så skulle mitt ha blivit 2.000 kr istället, vilket bara är 200 kr mindre än vad det blev. Först var jag ju på konsultation i ca 30 min, sen provuppsättning ca 1 timme, sen riktig frisyr ca 2 timmar. Min gissning är att en bruduppsättning sällar tar max en timme, men vågar man boka utan provuppsättning kommer man kanske undan med 1.000 kr.

Sminket fixade en annan tjej för 990 kr. Det tog ca en timme och då ingick även provsminkning i ca en timme. Naglarna filade jag och målade själv.

Svar på tråden Bröllopsfrisyr Malmö?