• Brud011

Vem dekorerar kyrkan och festlokalen?

Har läst att en del har "dekoratörer", vem är det liksom :P hyr man in en dekoratör speciellt eller är det floristen och/eller cateringen som kan hjälpa till med det?

sen undrar jag om nån har tips på fina låtar som kan framföras i kyrkan av solist? Jag gillar den här fields of gold men den känns lite.. sorglig och fel på nåt sätt,, med tanke på texten.. och man vll ju att texten ska passa det är nästan det viktigaste?

• Svar på tråden Vem dekorerar kyrkan och festlokalen?
  • Elvismor

Jag har idag bestämt mig för att ta "fallit som en sten". Om du slår den på You Tube får du upp Boppers, de har gjort originalet. Barbados har också gjort den. Den är lugn fin och otroligt vacker text!

• Brud011

tack för tipsen. jättefina båda låtarna! funderar på.. hur blir det med ackompanjemang i kyrkan,..? finns det bara en orgel/keyboard eller hur kompas solisten? kents låt t ex är ju rätt "rockig" el vad man ska säga-..

• lolinda

Den lät inte alls rockig i kyrkan och hon kompades (eller hur man nu säger) av piano. Tror det brukar finnas piano i alla kyrkor. Jättevackert var det!

• Brud011

ok, ja de kanske ordnar det, för jag har fler låtar som är lite "rockigare" t ex Heaven med bryan adams älskar jag, men har funderat på hur man kan justera den lite så den passar i kyrkan. de kanske hjälper en med sånt... vill gärna ha nån som kompar på gitarr också..

• Moster Stina

Brud011 skrev 2010-11-08 21:53:21 följande:
    ok, ja de kanske ordnar det, för jag har fler låtar som är lite "rockigare" t ex Heaven med bryan adams älskar jag, men har funderat på hur man kan justera den lite så den passar i kyrkan. de kanske hjälper en med sånt... vill gärna ha nån som kompar på gitarr också..

Det beror också på viilken solist ni väljer. Många solister är duktiga på att kompa sig själva så det blir fint på gitarr eller piano. Proffs brukar få till det där med rätta känslan för ett bröllop.
    (det brukar i alla fall jag)

Sen brukar förstås kantorn kunna kompa jättebra på orgel eller piano också, men man ska inte räkna med att han/hon har extratid att lägga ned på en för dem "ny" låt.

• Bope

Vår kantor kommer sjunga " I Folkviseton" (Lite osäker på om det var låttiteln men tror det)... Den känns rätt även om jag är mer "rockig" egentligen... Det är ju däremot inte min blivande make...=)

• Brud011
    Moster Stina skrev 2010-11-09 07:14:20 följande:
      Det beror också på viilken solist ni väljer. Många solister är duktiga på att kompa sig själva så det blir fint på gitarr eller piano. Proffs brukar få till det där med rätta känslan för ett bröllop.(det brukar i alla fall jag)Sen brukar förstås kantorn kunna kompa jättebra på orgel eller piano också, men man ska inte räkna med att han/hon har extratid att lägga ned på en för dem "ny" låt.
    hm jag har ett litet dilemma där också :P tänkte be min syster sjunga, hon har haft eget litet band och sjunger i kör o så.. vet dock inte hur bra hon sjunger men jag hoppas hon sjunger jäkligt bra för har jag väl frågat kan jag inte direkt säga "nej jag vill ha nån annan" sen när ja hört henne sjunga :P och så hoppas jag hon kan få nån som kompar henne på gitarr och/eller piano.
  • Aleta

I kyrkan brukar vaktmästaren pynta lite. Vill man ha något speciellt får man prata med dem. Det kan ju vara brudpar som gifter sig både före och efter och då kanske det inte går att anpassa.

I festlokalen pyntar man själv eller lejer ut till någon alternativt ber någon vän om hjälp.

Urvacker låt med svensk text till solist tycker jag är Monicas vals.

• Brud011

"underbart" med kalle moreus, kan man ha den i kyrkan också? den är ju så glad och vacker! sen undrar jag om man kan sätta på en skiva med backup melodin liksom, som solisten kan sjunga till?

• Aleta
    Brud011 skrev 2010-11-09 15:15:32 följande:
    "underbart" med kalle moreus, kan man ha den i kyrkan också? den är ju så glad och vacker! sen undrar jag om man kan sätta på en skiva med backup melodin liksom, som solisten kan sjunga till?
    Du får kolla med kyrkan ni ska vara i. Alla har inte anläggningar för det.
Svar på tråden Vem dekorerar kyrkan och festlokalen?