• EhjärtarF

    September 2011

    Hej alla septemberbrudar.

    Här träffas vi o pratar bröllop o lite till.

    Några som vill haka på? =)

  • Svar på tråden September 2011
  • akgosmos

    Här är en till som gifter sig i september nästa år! Den 17:e närmare bestämt, i Lerum. Ska bli såååå roligt!!

  • Lumys

    Jag ska också gifta mig i september. Min man friade  förra veckan så vi har snabbat på som bara den för vi vill gifta oss i september 2011. Så jag hänger på! :)

  • lovvydovvy

    Vi gifter oss 3:sep nästa år så jag hänger på :)

  • EhjärtarF

    Hej!! Vad skoj ...... Vi gifter oss den 3 september 2011

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Några bridezillas?? =)

    Lumys: Grattis!!

    Grattis till er alla andra oxå såklart =)

  • akgosmos

    Ingen bridezilla här (än i alla fall ;)

    Vi har bokat kyrka och lokal. Tyckte vi var ute i god tid (ett drygt år innan) men shit vad mycket redan var bokat! Framför allt lokaler som man kan ta med egen mat och dryck till. Vi blir ca 100 gäster så för att hålla ned kostnaderna så vill vi kunna ta in extern catering och inte köpa allt från stället.
    Jag friande till min sambo i slutet av augusti och då kändes det som det är låååång tid kvar till september, men tiden har bara sprungit iväg nu har det redan gått drygt två månader. Fortsätter det i denna takten är snart september här!

    Är det någon av er som gifter sig i Göteborgstrakten?

  • LisaEleonor

    Vi ska gifta oss den sjuttonde september. Vi har bokat kyrka och fixat vigselring. Förhoppningsvis fixar vi lokal inom en vecka, det har varit väldigt svårt att hitta en lokal i vår lilla stad. Sedan tar vi nog det lugnt runt jul ett tag :)

  • EhjärtarF

    Jäkla skit!! Skrev ett långt svar o så tryckte på fel tangent o ALLt försvann ..... morr.

    För oss var det mer ett gemensamt beslut. Det är lixom dags
    Vi har varit ihop i 10 år, förlovade i 7 år. Två barn o hus ... hihihi

    Lokal o kyrka är bokad. På församlingshemmet skratta hon till för att jag var ute i så god tid. Men vill man verkligen ha ngt så är det ju bäst o va ute i tid. Vi bor i ett mindre samhälle.

    Vi ska hyra kläderna. För att få ner kostnaderna lite. O så buffé. MIN ring har jag hittat, eller ska designa den själv

    Vi har nu 84 st på vår gästlista, 28 st är barn, alla under 10. Blir härligt!!

  • EhjärtarF

    Lååång väntan är det ....... o i örebro är inte bröllopsmäsan förrän i början på mars ....

  • Lumys

    Så himla svårt det är med vilka man ska bjuda. Vill ju egentligen bjuda alla man känner och nån gång har känt.Vill inte att någon ska känna sig bortglömd ju. Men vi har besämt att vi ska ha ett ganska litet bröllop, mest för att hålla kostnaderna nere faktiskt får jag erkänna. Vi har nu upp emot 30 gäster, men lovar att några fler kommer tillkomma :P

    Vi ska kolla lokal här i Halmstad nu på torsdag, sååå spännade! :)
    Och jag har suttit som en galning och kollat klänningar på nätet för att få inspiration, men kommer nog inte köpa den än.

    Vi har också en idé om att gifta oss sent på kvällen i början av september, för att det ska vara ganska mörkt ute, någon som har en aning om när solen går ner i september??

  • Osskox

    Hej! Vi ska också gifta oss i september, närmare bestämt den 3:e :)
    Vi har bokat lokal, kyrka och halvt om halvt bokat catering.

    Har ni funderat något kring fina "pynt" som passar sig i september? På borden och i kyrkan och så...?

  • marinao

    Vi gifter oss den 24:e i Göteborg!
    Känns jättelänge fast samtidigt alldelles för snart..
    Trodde typ jag var klar med allt men finns ju tysligen massor kvar förstår man ju, hahaha...
    '

  • EhjärtarF
    Osskox skrev 2011-02-23 20:23:05 följande:
    Hej! Vi ska också gifta oss i september, närmare bestämt den 3:e :)
    Vi har bokat lokal, kyrka och halvt om halvt bokat catering.

    Har ni funderat något kring fina "pynt" som passar sig i september? På borden och i kyrkan och så...?
    Pynt .... det funderar jag me på ..... vårt går i svart silver o vitt ... så inga höstfärger kommer in 
    marinao skrev 2011-02-23 21:01:38 följande:
    Vi gifter oss den 24:e i Göteborg!
    Känns jättelänge fast samtidigt alldelles för snart..
    Trodde typ jag var klar med allt men finns ju tysligen massor kvar förstår man ju, hahaha...
    '
    Ja visst är det mycket som ska planeras o tillfrågas o kollas o handlas ..... älskart!!!!!!
    3 september 2011
  • Chicita

    Här är det en till som slår till i september. Den 3:e närmare bestämt :) 

    Catering är klar, underhållning, sång i kyrkan, prästen...
    Inbjudningarna har gått ut pga att det är temabröllop så dom måste ha tid på sig att hinna fixa kläder om dom vill ställa upp på det...
    Har börjat sy på våra kläder och till dom i det närmaste följet som inte klarar av att sy själva...

    Ujuj... nyss var det över ett år kvar, och nu är det ett halvår >_<
    Vart tar tiden vägen?  

  • planeringsdax

    Hej hej här är en till som skall stå i centrum den 24 september....

    det som är klart är:
    klänningen
    Catering¨
    lokal
    kyrka
    underhållningen
    solosången i kyrkan
    dukningen har jag ett hum om hur den skall se ut
    alla blommor är bestälda
    ja det var nog allt

  • EhjärtarF

    ja vart har tiden tagit vägen  ... vi väntar just nu på att Bröllopsmässan ska gå av stapeln, så min m2b oxå ska bli inspirerad o få idéer.
    Där ska vi träffa fotografen o guldsmeden. Ska bli skoj att få diskuterar lite med dem.

    Tänkte ta o besöka lokalen ngn dag så man kan få llite perspektiv på det o börja planera ordentligt, när man har mått på bord o lokal o vad som finns i köket osv.

    Klänningen köpt men ej gjord än, köper vi Kina o lämnar in mina mått senare när jag är mer sams med mina kilon =)) 


    3 september 2011
  • Eileme

    10 september är det vår tur
    Känns som att jag har ganska bra koll på planeringen, men vem vet, kanske har glömt hälften?

  • Chicita

    EhjärtarF: Vi var och kollade på lokalen förra fredagen. Och det var nog tur att vi gjorde det.
    Även om vi varit där på ett bröllop tidigare (jag var tärna då och fixade dukning och dekorationer och såna saker åt brudparet och min M2B ställde iordning bord och stolar mm) plus ett dop där vi "bara" var gäster...
    Så hade vi inte så bra koll på storleken som vi trodde...
    Jag hade räknat med att det skulle bli JÄTTETRÅNGT Förvånad men vi kommer få gott om plats om vi ställer borden som ett E som vi hade tänkt redan Skrattande

    Däremot så kändes det lite trängre i köket än vad jag mindes, så jag hoppas att cateringfirman (som lagar maten på plats) inte går i taket när dom ser den lilla diskmaskinen och dom få tillredningsytorna...
    Men vi får skicka bilder innan så dom är förberedda. Dom åker ju ändå 25 mil enkel resa för att catera för oss Skrattande 

  • Mariamilena80

    Här finns det en till tråd, som pågått ett tag:)

    Vi gifter oss 2/9-2011

Svar på tråden September 2011