Sundsta Herrgård
Hej på er!
Undrar om det är någon som ska ha sin bröllopsfest på Sundsta herrgård i Karlstad (PRO-gården) nästa år? (2011)
Hej på er!
Undrar om det är någon som ska ha sin bröllopsfest på Sundsta herrgård i Karlstad (PRO-gården) nästa år? (2011)
Vi ska också vara i sundsta herrgård den 6e aug.
Jag har sett lokalen förra året innan renoveringen och den stora salen är jätte fin, kommer bli väldigt fin när
det har renoverats
Invigningen ska vara den 1feb så man får hålla sig innan man kan titta på den.
Hej på er!
i morgon ska jag på ett möte på Sundsta Herrgård, (om ni menar det som ska heta Seniorernas hus) och jag kan försöka kika lite på stället och återkomma i morgon kväll om hur det verkar! Är det något särskilt ni undrar över?
Kom på en sak till ;) Finns det möjligtvis nån projektor/möjlighet att sätta upp vit duk på någon vägg?
Hej igen!
Tyvärr blev mötet ändrat, så jag ska inte dit förrän på måndag.. Men jag kan ta med dina funderingar då! Det kanske blir lite svårt att rota i skåpen, ja, men om lokalen i stort kan jag titta. Det finns ju ett stort rum där ni har själva middagen skulle jag tro och jag ska titta efter hur det är byggt för servering och små rum för barnen.
Jag kollar så mycket jag kan och återkommer!
Härligt att det är fler som ska boka lokalen och att man kan få lite tips och råd från er.
Vet ni om det finns någon tidsgräns för när en fest ska sluta? Har hört kl 01.
Finns det inga champageglas?
Många tips och råd tas tacksamt emot!
Må gott!
// Rebecca
Vi2alltid: Jättesnällt!! :) RebeccaS: Har för mig att jag hört 01, men är inte helt säker.. Apropå det...har du/ni fått någon skriftlig bekräftelse på bokningen? Då borde de ju även skicka med ordningsregler...?? Vi har inte fått någon skriftlig bekräftelse än... Som hon sa till mig så fanns det vinglas och dricksglas...inte champagne... :((( tyvärr... Tycker också att det är kul att kunna bolla lite idéer ang lokalen!! :)
Hej hopp!
Här kommer dagens rapport:
Har ni varit där tidigare någon gång, då det hette PRO-gården? För jag tycker inte att det har förändats särskilt mycket, de har fräschat upp lokalern med nya tapeter och färg, byggt till en altan samt installerat hiss. Det är typ i stora drag vad som har hänt. De har verkligen behållit den "gamla" känslan, så på så sätt är det jättemysigt!
För dig som inte känner till huset:
Du kommer in i en ganska stor entré med gott om plats för att hänga av sig. Därifrån når man även den nybyggda altanen. Passar bra för tex välkomstskål på sommaren.
Det finns en stor samlingslokal med scen, för max 120 personer. För sittande middag får det nog inte plats så många, beror förstås på hur man dukar men jag tror att det landar nånstans runt 80-100 platser. Kanske.
I anslutning till samlingslokalen finns ett "fik" - där skulle det fungera jättebra att duka upp om man ska ha exempelvis buffé. Från entrén går man igenom detta "fik" för att komma till samlingssalen.
Stolar verkar mest vara såna där trästolar som är vanliga, oftast såna som finns i bygdegårdar också
Projektor finns att hyra om man säger till vid bokning, tror ev att det t.o.m kan ingå i priset.
Det finns ett par smårum, men tyvärr ingår de inte för de som bokar på kvällar och helger, de är låsta då. Så ett rum för barnen kanske blir lite problematiskt i så fall. De skulle kanske kunna vara ute i entrén, men det hörs nog ganska väl mellan entrén och samlingssalen
Tyvärr fick jag ingen möjlighet att titta i skåp och lådor vad som finns.
Här är en länk med mer information kring uthyrning: http://www.karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karlstad.nsf/$all/1E3CF9F00AE15180C125780D0053DF57?open
handlar mest om städning, men ändå. Därfifrån kan ni även titta på hyreskostnaderna.
Det enda jag reagerade på är parkering, det går ju förstås lättare på sommaren men nu var det en konst att hitta nånstans att ställa sig! Men ni har väl kanske inte så många som kör till en bröllopsfest när det ligger så centralt.
Hoppas att åtminstone något av detta kan vara till hjälp!
Tack för informationen! Hoppas vi snart får gå & kolla på lokalen. Var där för ca 3 år sedan.
Håll oss gärna uppdaterad ifall du får veta mer.
Go natt!
//Rebecca
Tack så mycket för informationen! Jättesnällt!! Då är det nog "bara" barnrum som ställer till det lite ;) Ska bli spännande att få kolla snart!! Ha det gott!
Shit...jaja, jag hoppas det räcker bara då..
Hur tänker ni?
Shit...jaja, jag hoppas det räcker bara då..
Hur tänker ni?