• muffinskolan

svensexan slutade efter en timme

Ja så kom dagen då grabbarna skulle kidnappa min blivande man och det första man gör är att tvinga i stackaren en liter med 40% vodka blandat med kaffelikör på en kvart med effekten att han ungefär en timme senare var så packad att han inte klarade av att gå själv och snart låg avdäckad.Då ringde de på mig så att jag fick åka hem från min vännina och ta emot honom. Hur kan män i 30-års åldern ha så låg intelligensnivå???

• Svar på tråden svensexan slutade efter en timme
  • heljac

Fy f-n vad taskiga polare vad tänker dem med, det har inte blivit någon mer svensexa efter detta, så att det kanske var en "falsk" svensexa för så gjorde mina kompisar mot mit, tog mig en fredagkväll körde runt med mig i bilen hamnade till slut på gymmet där jag tränar och så fick jag köra ett spinningpass i värsta 80-talskläderna
    Skitkul grej sen kom mi riktiga möhippa tre veckor efter. Lycka till ändå och jag hoppas att det blir en svensexa till kram

• Snuffsan

Hadde de då inte hört talas om alkoholförgiftning???? Man avlider om promillen blir för hög! Rent livsfarligt. Idioter.

• Kärleksyr

Hejsan!
    Sådana svensexor o möhippor där de vill att den blivande bruden/brudgummen ska supas dyngraka är INTE KUL: En svensexa ska ju vara roligt och påhittigt OCH minnesvärt. Vilka omogna kompisar Din blivande verkar ha. Vad har de för slags humor undrar jag. Hoppas verkligen de ordnar en ny svensexa.

MVH

• Flizo

Snopet och trist!! :( Och joho, klart det är någons fel.. Det händer ju inte bara av sig själv. Det är ju så här det inte får bli! Jag skulle bli hemskt besviken om mina vänner lät mig bli för full, så att man inte har någon kontroll, mår dåligt eller inte kan vara med och ha en kul dag/kväll. Håller med Muffinskolan.. vid såna här tillfällen är man ju till väldigt stor del i sina vänners händer, de bestämmer vad som ska hända. Lite koll och känsla måste man ha när man planerar och är med på en möhippa/svensexa.
    För din blivandes skull, Muffinskolan, hoppas jag att de kan ordna något kul för honom senare. :)

• Anna B

Jag tänkte som Snuffsan. Vilken tur att de inte tog livet av honom.

• 5 sept

Tycker det skylls för mycket på vännerna...har han ingen del i detta?

Kan han inte säga stopp?

• Anna B

Självklart har man ett val, men vad är det för vänner som fyller en till livsfarliga nivåer? Om brudgummen blir dyngrak och vill hoppa från en bro, har då vännerna inget ansvar att stoppa honom? Jag har nyligen tillbringat en svensexa på akuten och hade olyckan hänt pga att gänget varit fulla och ansvarslösa kan jag lova att det hade känts 1000 ggr värre!!

• f.d. Svart brud

Det var verkligen lågt...

• 5 sept

Fyller en?

Jag brukar inte bli upprörd när folk dricker trots att jag är nykterist, men detta låter löjligt.

Jag hittar inget i inläggen om att mannen skulle hoppa från en bro och ingen hindrat honom, men jag får väl läsa dom igen.
    Det är trots det inte deras fel ändå.

Då får man gå steget längre, lägg ner bolaget dom säljer ju skiten som tvingar folk att köpa det för att sedan använda drycken till att förstöra sina svensexor.

Alla har ansvar för sig själv.

Tro skjutton att han dricker, det är ju gratis sprit, vem som helst skulle väl passa på, men det tar inte bort att HAN har ansvaret för att han passade på att dricka allt det där.

Vad säger han själv?
    Sitter han hemma och är förbannad över att han har så elaka vänner som bjöd honom på sprit?

Nej jag tror inte män tänker så, dom kan antingen tycka att det var ett festligt minne som han förmodligen numera skrattar åt eller så tar dom åt sig skulden för att det var korkat att gå ut så hårt...men att skylla på vännerna, nej så tror jag inte män fungerar, det är nog vi som är lite hysteriska med sånt.

• Anna B

Ingen annan har skrivit något om att hoppa från broar, jag försökte göra en poäng.

Självklart bär killen huvudansvaret för vad han gör, men ett gäng kompisar som hetsar honom att dricka så mycket sprit är inte helt utan skuld enligt lagen om det skulle hända något. Precis som en bartender inte får servera personer som uppenbarligen inte ska dricka mer, precis som att man kan bli åtalad om man uppmuntrar någon att köra full.

Jag tycker inte man bara kan blunda och tycka att han bär hela ansvaret om man själv varit med och skapat problemet. Att vännerna inte är mer rädda om varandra tycker jag är mest skrämmande.

• Isolde

Det är svårt till och med för en höggradigt sansad person att hålla koll på hur mycket man får i sig när man inte själv styr upphällning av alkolen. Det kan man uppleva t.ex. på en finare middag när glaset aldrig blir tomt eftersom det finns en servitör eller uppmärksam värd(inna) som häller på.

Naturligtvis har man ett eget ansvar, men om man blir full snabbt (t.ex. om man inte ätit något på länge) på några öl, då kan det vara väldigt svårt.

Även om vi säger att karln själv är helt ansvarig för det han häller i sig, och dricker sig blå i ansitket, borde inte då de goda vännerna stoppa honom? Gör de inte det får man nog anta att hans infyllnande är en del av poängen med sexan. Hur dåligt som helst.

• /dev/null

Asså... Killen är c:a 30 bast? Han vet hur sprit smakar? Han är inte överdrivet ointelligent? Fanns det anledning för honom att anta att han skulle bli svensexad och att det skulle förekomma sprit på svensexan? Sondmatade de honom eller svalde han själv?

Vänner skall naturligtvis rycka in om de ser att det går över styr, men tåligheten är väldigt olika från person till person och från gång till gång, och när man märker på någon annan att det blivit för mycket så finns det oftast massor med sprit kvar i magen och personen ifråga kommer förmodligen att bli mycket fullare innan det vänder.

Den enda som effektivt kan styra nivån är personen själv om han inte är alkis.

I vilket fall som helst, ta du ett snack med din kille, inte hans polare.

• Nils

Vist är det lite trista vänner som inte planerat något "roligare" men skulden ska inte läggas helt på dem.
    Din man kunde väl ha sagt stop.

Svar på tråden svensexan slutade efter en timme