• folie

Erfarenheter av Aquaria?

Hej!

Ska gifta mig nästa sommar och undrar nu om någon här på forumet har erfarenheter av Aquaria på Djurgården? Vi har kollat på lokalen och den verkar helt underbar, men jag skulle vilja veta hur man upplever den som gäst och om man behöver dekorera lokalen osv. Tack för hjälpen alla fina!

• Svar på tråden Erfarenheter av Aquaria?
  • folie

Kom igen nu! Ngn måste ju varit där på bröllop. *puff*

• novia72

Min bästa väninna hade sin bröllopsfest där! UNDERBART ställe...framför allt just på sommaren med fint väder då man får vara på terrassen, dansgolvet är super också :) :) ....vi lämnade festen  kl 06.00 dansande hem mot Söder! ;) 

• Helena Lundquist

Jättefint ställe dit man kan ta med egen mat eller ta catering. Vi har anordnat många fester där. Man kan sitta ungefär 90 personer där och det är verkligen en härlig terass att ta drink på.
    MVH Helena

• annaochmias

Får man verkligen ta med sig egen mat och dryck dit?! När jag mailade dem med en förfrågan fick jag tillbaka en prislista där det stod 13000 kr i hyra, mat 450 kr per person och serveringsavgift 200 kr per person...

• folie

Jag vet att man får ta med egen dryck. Mat har jag inte en susning om.

• Helena Lundquist

Egen dryck går bra och vad gäller catering så har vi på Matsällskapet levererat mat dit flera gånger. Det är en fantastisk lokal.
    Lycka till Helena

• 2 Juli 2011

Hej

Vi har haft vårat bröllop hos Aquaria Vattenmuseum under sommaren och måste tyvärr säga att maten är urusel! Riktigt dålig! Man ser direkt att maten är köpt på Martin Olsson, ej bearbetad det minsta och upplad som i en skolmatsal! Pinsamt dåligt! Inte ens snittar verkar vara ngt de klarade av.

Om ni funderar över att använda stället skulle vi starkt rekommendera att ni yrkar på att ni får använda en extern cateringfirma eller står för egna kockar som handlar och bearbetar råvarorna!

Vi fick inte provsmaka menyn, trots att vi bad om det flera ggr. Deras skäll var att vi då behövde hyra hela stället igen ca 16 kr (för en måltid) för att de skall laga maten. Känns lite väl dyrt. De ville inte ställa upp att göra maten på annan ort eller hitta en lösning. De invaggade oss i en falsk trygghet då berättade att de arbetat med matcatering i flera tiotals år.... men tyvärr har de inte tagit lärdom i att Martin Olsson mat ej är uppskattat!

Tyvärr har festbolaget som ordnar fester på aquaria ej varit helt tillmötesgående eller bra med kundservice. De har varit korta, ej tillgängliga och negativa i sin inställning.

Aquaria som festlokal är vackert och uppskattat av gäster!
    Jag skulle inte rekommendera att man är fler än 100 personer.  Vi blev 111 personer. Det blir trångt och svettigt i hajtanken. Placeringen av bord blir inte heller optimal. Bäst är nog runt 60-80 personer. Laxtrappan är underbar och inramningen mot stockholm är oslagbar. Ngt som är extra positivt är att baren och dansgolvet ligger så nära varandra så det blir garanterat bra drag på dansgolvet.
    Toaletterna har skolvarning och är inte direkt fräscha. Vi fixade med blommor och doftljus vilket jag tror är ett måste.

Svar på tråden Erfarenheter av Aquaria?