Inlägg från: Sörön10 |Visa alla inlägg
  • Sörön10

Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)

Hej! 

Där det brister är väl i informationsflödet! Att säga att de inte "får" göra det kan jag tycka är lite väl ego-centrerat. Det högsta syftet måste väl vara att se till att ingenting skadas. Eller?

Men alla som bokat borde ju fått information kan man tycka. 

Jag kunde själv varit ett offer för något liknande. hade en kyrka som backup ifall vädret skulle bli dåligt. Vädret blev som tur var toppen, så vi behövde inte den och tur var väl det!!

Dagen efter bröllopet körde vi förbi backupkyrkan. "huvudingången" var avspärrad. Stora byggnadsställningar framför och en stor skylt med pil som hänvisade till sidoingången. Kul! 

Och ingen info fick vi om det, trots att vi hade kontakt med dem så sent som dagen innan! 

på det stället finns också ett gammalt "kapell" som används ibland på somrarna. När jag bokade sa jag specifikt att jag ville ha den stora kyrkan, inte det lilla! Hade ju blivit stortokig om jag tvingats vara i det lilla eller den under renovering stora. 

Tror det handlade om nån vattenskada eller så, men de kunde ju ha berättat! Hade ju varit skönt för att inte få en chock! Klart att skadan måste tas om hand! 

Hade kunnat bli en mardröm. Först vädret som ställt till det och ställt in vårt klippbröllop, sedan drömkyrkan som var avstängd/byggarbetsplats! haha! 

Som tur var var vädret underbart!

Men information, som sagt, hade inte suttit fel! 

Svar på tråden Viktigt!!! Till er som ska gifta er i Gustaf Vasa kyrka (Stockholm)