• Svar på tråden någon som beställt från ringbutiken?
  • SnuttisSessan

Jag har beställt därifrån och är jättenöjd.
    Det enda var att det blev ett missförstånd om typsnittet på gravyren men jag överlever det :)
    Billigt och fina ringar, nu var detta förlovningsringar men vi ska köpa min vigselring därifrån också.
    Vi beställde hem ett ringmått först så att man visste vilken storlek som passade kostade frakten 63 kr och sen frakten tillbaka =)

• litet hemligt bröllop

Men måtten borde väl stämma överens med vanliga mått. Ringstorlek kan väl inte vara olika, eller?

• SnuttisSessan

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-30 08:34:29 följande:
    Men måtten borde väl stämma överens med vanliga mått. Ringstorlek kan väl inte vara olika, eller?

Nej men man ska inte ange storlek 17,8 och så utan storlek 55, 56 osv faste de har väl en tabell har jag för mig där man ser vad de motsvarar =)

• litet hemligt bröllop

Fast jag vet måtten på bägge sätten

hittar inte vart man anger storlek och gravering?

• SnuttisSessan

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-30 10:41:07 följande:
    Fast jag vet måtten på bägge sätten hittar inte vart man anger storlek och gravering?

Det gör du ju när du går in på den ringen du vill ha så står det herr eller damring och sen fyll i gravyr och storlek. När du sedan kommer vidare så kan man ange i kommentarsfältet om man vill ha rak stil eller skrivstil samt om man vill ha någon symbol.

• litet hemligt bröllop

Men på min ring kan man inte välja det.. kolla gärna på länken däruppe och se om du hittar det :)

• SnuttisSessan

Den ringen du vill ha hittar du under kategorin TCOL och Signo. Där kan du välja storlek och allt :)

• SnuttisSessan

Där får du välja om du ska ha diamant eller ziron och om det är dam eller herr sedan kommer det så att du kan välja gravyr och storlek

• litet hemligt bröllop

Det funkade inte här :) Men idag var vi och köpte en ring på guldfynd :) lycklig!

• SnuttisSessan

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-30 16:25:35 följande:
    Det funkade inte här :) Men idag var vi och köpte en ring på guldfynd :) lycklig!

Jaha konstigt men bra att du hittade en där :)

• litet hemligt bröllop

mm var konstigt, men kände att det var lite brått för vi ska gifta oss redan 11/12 :)

• SnuttisSessan

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 00:40:20 följande:
    mm var konstigt, men kände att det var lite brått för vi ska gifta oss redan 11/12 :)

Jo det är klart 10 dagar iofs med ringbutiken =)

• Zia 20090618

Måste ge mitt omdöme om Ringbutiken också känner jag

Vi beställde förlovningsringen därifrån -09, en specialbeställning som de kunde göra då. Storlek 52 beställde vi min ring i och allt var frid och fröjd, den var så fin! Sedan beställde vi vigselringen därifrån (mars i år)  i samma storlek men när den kom var det som att den var liiite för stor. Var till en lokal guldsmed som mätte, yes den "nya" ringen var lite, större än den andra. En storlek större. Påpekade detta för Ringbutiken som sa att visst, är det beställt samma storlek men att vi inte fått samma storlek så fixar dom det. Vi skickade in båda ringarna till dem och mycket riktigt, f-ringen var egentligen storlek 51, så det var ju den storleken jag egentligen skulle ha. De sa att självklart fixar vi det utan kostnad, det var ju deras misstag. Sedan påpekade de att den nya ringen ju inte riktigt passade förlovningsringen (inte samma skena, lite högre, i och med att f-ringen ju var en specialbeställning). De erbjöd sig då att fixa en helt ny ring, med likadan skena som f-ringen, i rätt storlek + att de skulle lägga till 2 extra diamanter på f-ringen så att det vart exakt lika "brett med diamanter" på ringarna. Utan kostnad. Visst, det krävs aningen mindre guld till den nya vigselringen de nu ska göra åt mig, men det blir en specialbeställning med ändringar de bjuder på, + de extra diamanterna. De hade lika gärna kunnat ta lite extra betalt för denna nya specialbeställning men icket! 

Mycket nöjd med ringbutiken med andra ord! :D 

Svar på tråden någon som beställt från ringbutiken?