• chimille

Bröllopslotteri

Har hört en del om de s.k. bröllopslotterier där gästerna genom lottdragning får olika "uppdrag", funderar på att ev ha det på vårt bröllop men känner mig väldigt osäker över vad för aktiviteter vi skall skriva! Några tips??!

• Svar på tråden Bröllopslotteri
  • fru2011kanske

Puffar
    Låter spännade!

• 1700tal

Vadå för aktiviteter? Skämtsamma och pinsamma saker eller vad? Och vem ska hålla ordning på vad alla gör/ska göra eller inte?

• Moster Stina

Har läst lite gamla tips om det är sådant här ni menar kanske...

Grattis, till att få bjuda brudparet på en picknick i det gröna.

Grattis, till att få bjuda hem brudparet på middag.

Grattis, till att få ta med brudparet på museum.

Grattis till att ta med brudparet ut på svamputflykt.

Ja...man får väl fundera ut saker man VILL vara med om förstås.

• chimille

Moster Stina skrev 2010-10-29 10:03:41 följande:
    Har läst lite gamla tips om det är sådant här ni menar kanske...Grattis, till att få bjuda brudparet på en picknick i det gröna.Grattis, till att få bjuda hem brudparet på middag.Grattis, till att få ta med brudparet på museum.Grattis till att ta med brudparet ut på svamputflykt.Ja...man får väl fundera ut saker man VILL vara med om förstås.

Ja det är i stil med detta jag menar, vi kom på ett par stycken men allt kom nästan att handla om mat vilket blev lite trist i längden!

• Junibrud2011

Är det där man kan skriva t ex "Tjejen med kortaste kjolen får äran att......

Mannen med längsta slipsen får äran att........

?

• chimille

Nej, man hittar på olika sorters aktiviteter och drar helt enkelt lotter med namn på, under bröllopsmiddagen, och det namn som blir draget får uppdraget att genomföra aktiviteten med Brudparet någon gång framöver - inom ett år brukar en del säga.

Vet att det brukar finnas de som tycker att sånt här är att tvinga på gästerna saker de inte valt, men personligen tycker jag att man får se det som en kul grej och så får man väl strunta i "uppdraget" om man så gärna vill slippa undan.

• chimille

*puffar*

Skulle behöva tips för 3 eller 4 aktiviteter, Främst aktiviteter som är anpassade till vintermånader :)

Svar på tråden Bröllopslotteri