• Josse770

Är det möjligt med billiga bra fotografer?

Hej
    jag har letat fotograf i flera månader nu och allt är för dyrt för våran budget.

Det jag undrar nu är om det ens är möjligt att hitta en ganska bra fotograf i stockholm som inte kostar skjortan?

Om ni har några tips tar jag tacksamt emot :)

• Svar på tråden Är det möjligt med billiga bra fotografer?
  • Bubo

Här jämförs fotografer med vanliga människor som tycker det är roligt att ta kort. Man borde nog hålla isär begreppen lite.

• Emblas Mamma
    Bubo skrev 2010-10-29 18:36:09 följande:
    Här jämförs fotografer med vanliga människor som tycker det är roligt att ta kort. Man borde nog hålla isär begreppen lite.
    Min fotograf må vara hobbyfotograf. men enligt mig är hon mycekt bättre än en "riktig" fotograf,

så ibland kan hobbyfotorafer vara jättebra. Och TS frågade ju efter billiga fotografer så varför inte?

• MKF

Bubo har en poäng i att man ska tänka till i förväg på vad man väljer. Det finns otroligt duktiga hobbyfotografen och även de som är dåliga. Självklart finns det också bra och dåliga proffsfotografer. En oerfaren bröllopsfotograf får väl ändå anses vara ett osäkrare kort och man bör tänka sig för så att man inte förväntar sig en sak och får en annan.

• Emblas Mamma
    MKF skrev 2010-10-29 20:47:33 följande:
    Bubo har en poäng i att man ska tänka till i förväg på vad man väljer. Det finns otroligt duktiga hobbyfotografen och även de som är dåliga. Självklart finns det också bra och dåliga proffsfotografer. En oerfaren bröllopsfotograf får väl ändå anses vara ett osäkrare kort och man bör tänka sig för så att man inte förväntar sig en sak och får en annan.
    Det bästa man kan göra är ju helt enkelt att ta en titt på deras foton.

Har man inte mycket pengar så har man inte, så då finns det kanske ingen möjlighet till fotograf.

men kolla bilderna ! jätteviktigt såklart! :)

• MKF

Håller fullständigt med dig "Emblas Mamma", man måste anpassa utgifterna efter budgeten. Jag hoppas bara ingen blir besviken i efterhand. Kontrollera fotografens tidigare foton, ta provfoton mm.

• Iseika

Vi har sånt tur att min bästa väns bror just nu går en fotografutbildning. Han älskar att fota och ställer upp för bröllopet för en betydligt billigare peng. Dessutom är han kanonduktig!

• Emblas Mamma

I värsta fall får man väl spara all utstyrsel, spara ihop ordentligt med pengar och ta nästa år ;)

förstår att det inte är ett alternativ för vissa men har man riktigt dåligt med pengar och ändå tvunget måste ha en proffsfotograf. ja, då har man ju inte så mycket att välja mellan :)

• rollei

Man ser aldrig såna här annonser på Blocket:

"Lexus GX SUV köpes, årsmodell '10, max 50,000 kr"

• shamsin

ConnuD

Jag tar garna emot tips pa duktig prisvard fotograf i skane! Har du nagra namn eller websidor man kan ga in och kolla pa deras tidigare foton?

• Josse770

jo jag vet juh att man får det man betalar för, jag vet också att en erfaren bröllopsfotograf tar ca 20.000 för en dags jobb runt stockholm. det är lite svårt eftersom vår budget ligger på 50.000 med resa och ringar.

• MKF

Josse, jag vet att budgeten ofta är tajt och det inte går att få in allt som man önskar. Billigare hobbyfotografer kan ta bra bilder och förhoppningsvis så pass bra att ni känner er nöjda. Var noggrann i urvalsprocessen bara (det ska man alltid vara). Om fotografen inte kan visa upp ett stort urval foton från tidigare bröllop (flera från samma) så gör iaf en provfotning i förväg. Fotografen tycker säkert det är roligt med.

• ConnyD

jag har blivit väldigt försiktig med att rekomendera enskilda fotografer eftersom det brukar resultera i avstängning här. Men kolla på blocket.se där många hobbyfotografer har annonser eller sätt själv in en annons på fotosidan.se så får du säkert nått napp. vill du ha mer exempel typ bilder så hör av dig igen.

Svar på tråden Är det möjligt med billiga bra fotografer?