• Josse770

    Är det möjligt med billiga bra fotografer?

    Hej
    jag har letat fotograf i flera månader nu och allt är för dyrt för våran budget.

    Det jag undrar nu är om det ens är möjligt att hitta en ganska bra fotograf i stockholm som inte kostar skjortan?

    Om ni har några tips tar jag tacksamt emot :)

  • Svar på tråden Är det möjligt med billiga bra fotografer?
  • Moster Stina

    Men vad är det för pris du tänker dig då?
    Under 5000 kr tror jag t ex är svårt att få till.

  • MKF

    Hur stor del av dagen vill du få fotad? Vad ska ingå (antal bilder? digitala bilder? rätt att göra egna kopior etc?)

  • bräck

    Kolla runt bland dina vänner. Det kanske finns ngn som är bra på att fotografera. 


    Nåt att fundera på.

  • BrideBecks

    Vi anlitade en hobbyfotograf som var superduktig och billig. Kolla med fotoklubbar där du bor om det finns intresse där och be att få se deras portfolio.

  • pumiz

    Kika runt lite på fotosidan.se där finns många duktiga fotografer, du kanske kan hitta någon duktig hobbyfotograf i närheten av stocholm? Det som är bra är att du kan kika på deras bilder direkt på sidan och själv bedömma om du gillar deras bilder eller inte.. :)

  • Josse770

    Ja, vi hade tänkt oss att lägga ut ca 3000 och hoppades på att kanske få ut iaf 4 timmars fotografering men det verkar svårt.

    tack för alla svar

  • Emblas Mamma

    Ah, vi har skaffat en hobbyfotograf som tar fantastiska bilder.


    Vi får hur många timmar vi vill för 1500 kr!


    Så tipset är att titta efter en sådan :)

  • JustMeAndMyLove

    Kolla efter nya fotografer, kanske kan du ringa till etablerade fotografer och se om de har en lärling eller liknande som är duktig?


    Jag brukar alltid tipsa om att höra av sig till gymnasieskolor med estetiska programmet foto/film. På vår skola fanns det många som var grymt bra redan andra året. Kommer själv använda en som "bara" gått 6 månaders utbildning på folkhögskola. 


    Se bara till att få se deras arbete innan så du vet att de har rätt känsla och tar den sortens foton du vill ha :)

  • MKF
    Josse770 skrev 2010-10-28 19:19:56 följande:
    Ja, vi hade tänkt oss att lägga ut ca 3000 och hoppades på att kanske få ut iaf 4 timmars fotografering men det verkar svårt.tack för alla svar
    Då får ni nog som sagt leta efter en hobbyfotograf som troligen inte fotat så många bröllop tidigare. Bilderna kan bli jättebra ändå, men nackdelen är att det kanske inte blir bra heller. Tänk på:

    * Kolla om fotografen kan låna ihop backuputrustning


    * Skriv ett avtal om vad det kostar och vad som ska ingå. Det ska framgå om ni t.ex. vill ha tillgång till digitala högupplösta foton som ni ska få göra i princip vad ni vill med.


    * Provfota i förväg! Ta på er lite fina kläder, fixa till håret lite och ta vackra parfoton. Då får fotografen öva på er, kanske på platsen där ni tänker ta porträttfoton och ni får också se lite vad fotografen presterar.

  • ConnyD

    synd att du inte finns i skåne, kunde annars hjälpt er. finns flera duktiga fotografer i skåne som är riktigt billiga.

Svar på tråden Är det möjligt med billiga bra fotografer?