• weddinginlove

Bröllops-Brunch-Bowling

Bröllops-Brunch-Bowling!

Nu är vi gifta!
    En helt fantastisk dag på Imperal Lanes i Sickla. Japp vi gifte oss i en bowlinghall. Inte så sunkit som det låter utan i restaurang delen. Jättefin lokal, super trevligt bemötande, bra personal.

Dom hade dukat upp för våra 82gäster och 11barn med vita linnedukar och servetter, där satt alla när vi kom in. Vi tog nästan ett steg tillbaka när vi såg hur mycket folk det var, jag hörde inte musiken vi gick in till och började naturligtvis gråta =)
    Vi gifte oss i hörnet av lokalen där det var en högre del så alla skulle se oss och vi dom. Vi stod halvvända mot våra gäster och mina tårar rullade.

Den borliga vigseln höll på i ca 25minuter, han hade mycket att säga. Sen kom personalen ut med brudskål till alla gästerna och till oss.

Min fru hade bett en av sina kusiner att sjunga, hon brukar sjunga på bröllop och är under tio år. Så hon sjöng "Den vackraste" akapella, så vackert och tårarna rann! Oj vad lycklig jag var.

Sen gick vi ner och alla gratulerade oss.

Efter det blev det brunch! Den var snyggt upplagd, god och ja helt perfekt! Fräsch helt enkelt. Personalen serverade kaffe och thé vid borden och jos stod redan på borden. Det hölls tal, vackra fina tal till oss.

Därefter var det dax för bowling!
    Många frågade om vi brukade spela bowling ofta men nej det gör vi inte. Utan det var brunchen vi ville åt och bowlingen låg brevid så vi tog en serie där också. Så vi spelade 1 timme, jag vann i mitt lag =) Vi hade tänkt ge vinnaren något men vi hann inte fixa något tyvärr.
    Det var kanske 6 personer som inte kunde/ville bowla resten var ute där och hade jätteroligt. i klänningar och kavajer =) Efteråt fick vi bara höra positiva komentarer om bowlingen, att det var ett roligt avbrott. Vi satte föräldrar med barn isamma lag så dom kunde ta hand om sina barn om det behövdes. Resten lottade vi.

Sen var det tid för bruddans, vi hade valt en rumba! Det var så härligt att dansa inför alla! Efter halva låten tog våra pappor över och vi dansade klart med dom. Sen åt vi tårta, en red velvet cake som min frus bror hade bakat och dekorerat dagen före. Otroligt god!

Sen var bröllopet över!

Vi hade en fotograf med oss hela dagen Joachim Ödman, vi har bara sett 1 foto ännu men det var såååå vackert. Alla sa att Joachim var överallt och tog massor av kort men han var så diskret. Det håller vi med om. Vi tog kort före vigseln och efter bröllopet. Han hade roliga idéer och vi kände oss jättebekväma framför kameran. I slutet av november ska vi träffas och få se alla bilder. Har Jochims Ödmans mail om någon vill ha kontakt.

Före hade vi två make-up artister som sminkade oss och fixade vårat hår. Dom kom ut till hotellet där vi var.

Josefin Dufbäck fixade mig och Christina min fru, jag har mail till dom bägge och kan rekomendera dom bägge.

En lycklig dag full med kärlek!

• Svar på tråden Bröllops-Brunch-Bowling
  • fru2011kanske

Låter som ett underbart bröllop! Personligt och fyllt med kärlek!
    Härligt att läsa.
    Lyck till nu!

• YET

Håller med "fru2011kanske", lät väldigt personligt o från hjärtat.

Grattis till er båda!!

Svar på tråden Bröllops-Brunch-Bowling