Om han inte ens kan kompromissa om 20 personer istället fö 6 så tycker jag nästan det låter som något annat.
VILL han verkligen gifta sig? För mig låter det nästan som att han sätter sig på tvären för att fördröja processen. Eller att han är "övertalad" (missförstå mig inte bara...) och tycker att om han gått med på att gifta sig så ska han bestämma resten.
Ett bröllop är på bådas villkor, och båda får ge och ta. Om den ena parten är helt ointresserad av planeringen så är ju det dennes villkor, att den andra får bestämma. I detta fallet verkar han mest sätta sig emot dina förslag.
Att han inte vill gifta sig i kyrkan då han inte är troende har jag full förståelse för. Det skulle kännas konstigt för mig som brud om min blivande man gifte sig där fast han inte trodde på det han sa, för det är ju ett löfte till Gud i princip, när man gifter sig i kyrkan. Men där har du ju givit med dig. Bra gjort av dig.
Jag tycker du ska be om ordentliga svar varför han inte kan tänka sig en fest med 20 personer. Om det är pengarna det handlar om så finns det ju mängder med förslag på hur man kan göra ett jättemysigt bröllop för lite pengar, och några tips har du redan fått.
Ni kanske ska bestämma en budget, oberoende av antalet gäster. Hur mycket är han beredd att betala för festen/middagen? Så kan du lägga fram ett förslag på hur mycket man kan få för de pengarna. Hos oss så gäller "om du inte har ett bättre förslag så blir det så här". Jag tycker din BM mest låter lite tjurig som vägrar kompromissa om något :P