egen efterrätt
Någon som har gjort sin egna efterrätt till bröllopet?
Jag tänkte typ cheesecake i portionsglas eller liknande. Det bästa är ju om man kan förbedera det så man slipper stå dagen innan med det.
Vad har ni för plan?
Någon som har gjort sin egna efterrätt till bröllopet?
Jag tänkte typ cheesecake i portionsglas eller liknande. Det bästa är ju om man kan förbedera det så man slipper stå dagen innan med det.
Vad har ni för plan?
Nu ska vi bara ha tårta och ingen ytterligare efterrätt men om vi skulle haft det hade jag nog valt vaniljpanacotta med färska bär. Det är enkelt att göra iordning innan och passar bra att göra i glas eller portionsformar.
vi funderade också på att hoppa efterrätten, vi är bara på planeringsdag 1 än så länge
men kan man göra de i plastglas så att man bara slänger det efteråt?
Ja, kan göras i vilken typ av glas man vill. Pannacotta är så himla enkelt att göra och går att göra i stora mängder samtidigt. Vill man göra det lite roligare går den att göra i två olikfärgade lager t.ex.
När gifter ni er?
VI (eller snarare min snälla svägerska) gjorde panacotta i portionsglas Toppade med bär som marinerats i rom. Sedan hadetagit små chokladhjärtan och skrivit våra initialer på.
Hjärtanen är väl lite överkurs men det andra är inte svårt att göra.
Tipas gärna om IKEAS ljusglas GALEJ, som en här på BT använt till att servera chokladmousse i!
De kostar 9 kr för 4 st. Det blir flott, fast behöver inte bli dyrt. Man kan ju säkert sälja vidare dessa glas efteråt.
Jag ska göra chokladpanna cotta i IKEA:s Galej. Jag provlagar för fullt. http://carinpeter.blogspot.com/2010/08/efterratt-pa-brollopsmenyn.html
Vi funderar på kanske chokladmousse med jordgubbar på i portionsglas.
Men vaniljpannacotta låter också gott:)
Det måste vara något litet och lätt som man kan göra färdigt innan!
Jag tror det är bra att göra något i portionsformar i alla fall. Man kan göra fruktpaj, creme brûlé, olika panna cottor (tycker dock inte själv om just vaniljpanna cotta, men många gör ju det), chokladmousse, Kanske en bärkräm?