Inlägg från: ordinaryisle |Visa alla inlägg
  • ordinaryisle

Puffig under ögonen?

Jag har på senare tid (år) upplevt att jag är aningen "puffig" lite mer svullen precis under ögat, inte påsar, utan under franskanten. Det resulterar i att när jag ler så syns detta jättemycket och mina ögon blir ganska små. Jag undrar om någon skönhetsexpert här inne har tips på vad det kan bero på (eller någon med samma erfaenhet) och om det finns något man kan göra åt det?

(Jag sover mina minst 8 timmar per dag så trötthet är nog uteslutet)

Tacksam för hjälpen!

• Svar på tråden Puffig under ögonen?
  • ordinaryisle

Thinkerbelle skrev 2010-10-27 12:18:16 följande:
    Infeksjon i øyet??

Nej inte någon infektion.

• ordinaryisle

theocmischa skrev 2010-10-27 12:18:19 följande:
    Hm, ingen aning om vad det kan vara. Men har du ögonkräm? För det är viktigt så man förebygger rynkor och så. Själv lider jag utav mörka ringar under ögonen, skäms otroligt över det. :( Men har provat det mesta och inget hjälper helt. Skönoperation är nog det enda men det kostar en förmögenhet. :(

Japp jag har ögonkräm men kanske bör byta? Har också lite mörka ringar men inte jättemycket så det är mest de här "puffarna" (något många andra har också vad jag kan se men jag stör mig på det. Tänkte om man kan "dränera" med koffein eller så för att det kanske är vatten???)

• ordinaryisle

Det där med vatten kan vara något, tänkte att det snarare kanske var att det var vattensamling, men ska abslout testa dricka mer för det är jag dålig på!

Svar på tråden Puffig under ögonen?