Klurar på tärnornas färger... Vad tror ni??
Hej hej.
Jag håller nu på och pusslar lite med tänornas och bestmännens kläder för att vi alla ska matcha varandra på allra bästa sätt.
Mitt färgtema är aprikost, vitt och svart. Mina tärnor ville inte så gärna ha aprikosa klänningar, så vi kom fram till att de kunde ha svarta klänningar med aprikosa band i midjan och klädda knappar i ryggen... Detta för att "lätta" upp klänningarna lite.
Min klänning är i ivory och min blivande man kommer att ha väst och kravatt i ivory. Vi bestämde igår att även bestmännen ska ha ivoryfärgad slips för att på bästa sätt matcha brudgummen. (Alternativet var att de alla tre skulle ha aprikosa slipsar och kravatt)
Jag började då fundera lite på tärnornas klänningar. Funderar på om bandet i midjan och de klädda knapparna istället ska vara ivory även på dem, för att matcha oss andra som står framme i kyrkan. Vi kommer ju alla ha blommor som går i aprikost, så det aprikosa kommer ju att komma fram där ändå...
Vad tror ni... Visst borde det väl bli snyggast om de har vita knappar och band om nu bestmännen kommer ha dessa färger, eller tycker ni ändå att de ska gå i aprikost?
Långt inlägg, men jag tänkte att jag kunde få lite inspirationshjälp från er andra som planerar och kanske redan genomfört er dag.
Tack på förhand!!