• Pad82

Klurar på tärnornas färger... Vad tror ni??

Hej hej.

Jag håller nu på och pusslar lite med tänornas och bestmännens kläder för att vi alla ska matcha varandra på allra bästa sätt.

Mitt färgtema är aprikost, vitt och svart. Mina tärnor ville inte så gärna ha aprikosa klänningar, så vi kom fram till att de kunde ha svarta klänningar med aprikosa band i midjan och klädda knappar i ryggen... Detta för att "lätta" upp klänningarna lite.

Min klänning är i ivory och min blivande man kommer att ha väst och kravatt i ivory. Vi bestämde igår att även bestmännen ska ha ivoryfärgad slips för att på bästa sätt matcha brudgummen. (Alternativet var att de alla tre skulle ha aprikosa slipsar och kravatt)

Jag började då fundera lite på tärnornas klänningar. Funderar på om bandet i midjan och de klädda knapparna istället ska vara ivory även på dem, för att matcha oss andra som står framme i kyrkan. Vi kommer ju alla ha blommor som går i aprikost, så det aprikosa kommer ju att komma fram där ändå...

Vad tror ni... Visst borde det väl bli snyggast om de har vita knappar och band om nu bestmännen kommer ha dessa färger, eller tycker ni ändå att de ska gå i aprikost?

Långt inlägg, men jag tänkte att jag kunde få lite inspirationshjälp från er andra som planerar och kanske redan genomfört er dag.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Klurar på tärnornas färger... Vad tror ni??
  • Moster Stina

Jag själv resonerar som så att jag kommer att frösöka undvika några modefärger.
    Just för att jag själv inte riktigt gillar att se på kort, några år senare och våndas av mitt gamla färgval.
    Men det är ju för att jag är feg!

Så mitt svar är så klart att jag nog tycker att det räcker med aprikosa blommor, som aprikos detalj. Kan nog bli fint med ivori som går igen på olka sätt.

Men den folk kommer titta mest på under den dagen är ändå DIG!

Men det kan ju bli spännande att se vad andra mer djärva än fega jag tycker!

• 4Juni2011

Ska killarna ha svarta kostymer? Iså fall blir det ju väldigt matchande med ivory vilket jag tycker är snyggt..

• ClaraH

Jag tror det blir bäst med ivory på tärnorna. Svart är egentlien alltid elegantast med vitt och inte färg. Känns mer "klassiskt".

• Pad82

Hej! Ja alla grabbar ska förhoppningsvis ha svarta kostymer. Nu betalar vi inte bestmännens kostymer, så om de väljer grått så är det så klart helt OK det mä... Men då är ni inne på samma spår som jag... Tror nog att det blir så... Gud, är 8 månader kvar, men jag längtar ihjäl mig! Tack för era synpunkter!! /p

• Zia 20090618

VI kommer också ha svarta klänningar till våra tärnor med mörkrosa/fuchsia färgade breda band under bysten..

• 1700tal

Om risken finns att bestmännen dyker upp i annat än svart, typ grått, skulle jag personligen hålla mig borta från allt aprikos på dem, så det inte skär sig så det skriker. Förmodligen på tärnorna då oxå eftersom de ska synkas med bestmännen..

På ett ännu mer personligt plan skulle jag hålla mig borta från aprikos tyg helt och hållet av "modeskäl". Just aprikos är så enormt årsbestämt, älskat/hatat, modernt/omodernt och just en sån färg man tittar tillbaka på med oförlåtande attityd. Aprikosa tärnklänningar var ju 80-talets bröllopsplåga nr 1 (som sagt, på ett personligt plan) och eftersom jag är född på 80-talet ryser jag bara jag tänker på det! Fast aprikosa band i moderna klänningar kan kanske bli en annan sak.. Men vad hjälper det när allt gästerna i efterhand refererar (ang brudföljet) till var dina aprikosa tärnor!  Å andra sidan stämmer det att alla bara tittar på dig, vad de andra än har på sig!

Jag skulle hålla mig till aprikosa blommor, vilket kan vara jättevackert. Om allt annat i brudföljer är svart och ivory kommer din bukett vara den perfekta pricken över i:et!

• Pad82

Åå vad bra det känns nu! Nu tvekar jag ingenting!! Hade inte tänkt på att man kanske skulle se tillbaka på färgerna och tycka att det var alldeles för mycket.. Älskar aprikost och tror det kommer bli kalasfint, men det är nog som ni säger, det räcker bra i blommorna och som detaljer i dukningen!

Tack igen!

Svar på tråden Klurar på tärnornas färger... Vad tror ni??