• elisabettan

Vinterbrudar, vilka blommor?

Ja, vad tänker ni er för brudbukett?

Själv funderar jag på en droppliknande bukett med röda rosor i olika nyanser. Vet att de kommer att dö så fort vi kommer in i värmen, just därför vill jag inte lägga ut för mycket pengar på den. Lite kvivigt det där tycker jag.

• Svar på tråden Vinterbrudar, vilka blommor?
  • Houdini

elisabettan skrev 2010-10-26 19:37:41 följande:
      Är det kronan och kl'änningen i ditt galleri? I så fall mycket fint! Det kommer verkligen bli en fanastisk kombination.

Japp det är vad jag ska ha på mig.

Och hade jätteflyt, hade tittat lite på nätet och i reklamblad på stövletter, så svängde vi in i en skoäffär vi inte hade varit innan och hittade en par jättesnygga stövletter för 200 kr. ibland har man tur

• Lindahl

Kommer att göra min bukettt själv bestående av vita kallor, lite liljekonvalj och texasgräs som ska sprayas med silverfärg....

• Fjällen2010

Fick ett tips att man kunde ha två buketter, en om man ska vara ute vid fotografering mm och en inne.

• Karamellen

Jag har bokat om min bukett. Hade först tänkt ha vita kallor men då jag själv är både blond och ljus i hyn kanske det blir lite för färglöst. Sambon har rosa slips och dottern ahr rosa klänning så jag ska ha rosasprängda kallor

Gifter mig i norrbotten i december så jag hoppas de överlever en stund i alla fall så man får snygga bilder

• Cuddly

Någon som har förslag på blommor som inte är liljor, kallor eller rosor som skulle passa till ett vinterbröllop? Jag skulle vilja ha något som går mer åt det lila hållet och eventuellt lite vita orkideer...

• elisabettan

Beslutsångest som attan..... Vill så gärna ha en vacker droppformad bukett med många rosor, men en så dyr bukett som sedan vissnar medsamma den kommer in i värmen.

Ska jag satsa på bara några kvistar Videung som jag tänkte på början, iaf?

• WonderfulWord

hortensior kommer jag nog att ha i min bukett...men vill inte köpa en brudbukett så det som blir är det som finns att köpa i blomsterhandlenl ett par dagar innan tror jag. men det ska vara färgtema blått vitt silver...

• fruruden

Granatöga - hur beställer man dessa "flax flowers" och hur vet man vad de kostar? de var ju hur snygga som helst!

• Fru MM

Jag ska ha chokladfärgade julrosor i min bukett, med lte annat i ljusgult aprikost rosa och grönt!

Svar på tråden Vinterbrudar, vilka blommor?