• Bröllop201187

Tips på tårtfyllning

Jag behöver tips på tårtfyllning, jag vill ha chokladfyllning men då säger andra att det inte funkar pågrund av att det är juh sockerkaksbotten så jag vet inte längre så hjälp!!

• Svar på tråden Tips på tårtfyllning
  • Kattpoet
    Det funkar visst!!  
    Vit choklad mousse med jordgubbar är bra fyllning och vill du ha mörk choklad, se bara på gammaldags rysktårta,  det är chokladmousse och bananmousse i den.
    Sedan finns min  favorit,  sockerkaksbotten,  chokladganache och kola sås, det är mumma.
  • Sörön10

Ibland när jag svänger ihop en tårta hemma brukar jag ha i ekströms chokladpudding i ett lager! Asagott! Det får stå och stelna i en bunke i kylen och sedan brer jag på det! Funkar också att ha ovanpå tårtan istället för grädde. Snyggt och smaskens! 

• Kattpoet

Sörön, jag  har gjort så med, fast jag satte fast botten i min springform, satte papprunt och sedan fyllde på botten med hallon innan ekströms choklad mousse åkte på och sedan in i kylskåpet för att stelna.

Jag var tvungen att fråga en vän vilka tårtor med choklad fyllning jag har gjort, jag gjort så många.

• Moster Stina

Det finns ju smörkräm med. Det funkar, och är gott. Fast lite mastigt kanske...typ sånt som är i biskvier!

• MySweetShadow

Vit chokladmousse o hallonmousse är jättegott!! :)

• pyrro

vit chokladmousse och hallonmousse är ju en klassisk god kombinatione. Vi ville ha lite tvist på det hela och valde en fantastisk kombination av cheesecakemousse och aroniamousse på browniebotten

• Bröllop201187

Vit choklad mousse är ingen favorit, så det blir nog mörk chokladmousse..

Puffar för mer tips!!

• Matildes

Vi hade mörk chokladbotten (sockerkaka?) och så ett lager chokladmousse, sen mörk chokladbotten igen och så vit chokladmousse. Bara vit chokladmousse är kanske inte så gott, men tillsammans med det andra så var det gudomligt! Många av våra gäster sa att det var den godaste tårta de nånsin ätit. Och jag är beredd att hålla med ;)

• Kattpoet

Bröllop, du kan lägga färska bigaråer , dela och ta bort kärnorna, se till att  den saftiga ytan är neråt, och sedan hälla påmed Nigellas  Instant Chocolate mousse, den är mörk och bigaråer eller körsbär funkar bra med  mörk choklad.

• Bröllop201187

Matildes skrev 2010-10-26 18:07:54 följande:
    Vi hade mörk chokladbotten (sockerkaka?) och så ett lager chokladmousse, sen mörk chokladbotten igen och så vit chokladmousse. Bara vit chokladmousse är kanske inte så gott, men tillsammans med det andra så var det gudomligt! Många av våra gäster sa att det var den godaste tårta de nånsin ätit. Och jag är beredd att hålla med ;)

Vad hade ni marsipan utanpå då?

Svar på tråden Tips på tårtfyllning