• Emblas Mamma

    Helt OT kanske.. Men igår fick jag höra att jag är en dålig mamma..

    Jag och min svägerska har legat i bråk länge nu,


    om vad vet jag inte,


    bara att hon är sur över att vi ska gifta oss och så.


    Sen är hon sur över att svärmor gillar våran familj bättre eftersom dom blivit utfrysta av svägerskans familj helt. men det är ju inte så konstigt då?


     


    I vilket fall som helst så har denna svägerska skrivit massa skit om mig på facebook, och jag började ge svar på tal. Sa sanningen och busade ut med precis vad jag tyckte. Till slut kom vi någorlunda överrens att inte sluta bråka mer,


    men då började svägerskans syster och terra mig och skrev såhär till mig:


     


    "Konstigt att du påstår att du är en bra mamma, EN gång så kom din flicka och sa mamma till mig, det är väl inte att vara en bra mamma? Märks att du inte alls hittar på saker med din dotter när hon säger så"


     


    Först blev jag skitförbannad och ville bara bokstavligen slå ihjäl henne!


    Sen började jag gråta. Jag vet ju att jag är en toppenmamma och hittar på saker näst intill varje dag med min dotter, gör utflykter och är ute i skogen, hittar på lekar och målar och träffar kompisar med henne och allt man kan tänka sig. Har varit hemma längre med min dotter än de flesta jag känner som har barn och ändå får man denna skiten kastad i ansiktet på sig!


    Hur kan människan bara sitta och skriva en sån sak till mig?


    Jag blockade dom båda två sen för jag var så trött på deras j*vla patetiska skitprat.


    Igår kom min dotter fram till mig när jag var ledsen och sa


    "mamma, jag älskar dig mest, världen"


    är man en dålig mamma då?


     


    jag hatar henne denna sura hemska människa!. HATAR! :(


    jag har inte gjort henne ett skit! ! kan påpeka att dessa två är över 30 år gamla! BETER MAN SIG SÅ DÅ!? :/

  • Svar på tråden Helt OT kanske.. Men igår fick jag höra att jag är en dålig mamma..
  • liiine89

    Kan förstå att det känns tufft. Men åt andra sidan vad vet dem om din och dotterns relation. DU vet att du är en bra mamma, din dotter älskar dig! Och folk som skriver såna elaka saker brukar antingen vara svartsjuka eller har helt enkelt inte ett liv!

    Så ta inte åt dig, bara ligg lågt. Du vet ju själv att det inte är något fel på din och dotterns relation. :)

  • Emblas Mamma
    theocmischa skrev 2010-10-22 07:12:35 följande:
    Kan förstå att det känns tufft. Men åt andra sidan vad vet dem om din och dotterns relation. DU vet att du är en bra mamma, din dotter älskar dig! Och folk som skriver såna elaka saker brukar antingen vara svartsjuka eller har helt enkelt inte ett liv! Så ta inte åt dig, bara ligg lågt. Du vet ju själv att det inte är något fel på din och dotterns relation. :)
    Jag ska försöka ligga lågt framöver!

    tack för dina ord! Jag vet att jag inte är en dålig mamma men man blir bara så ledsen och arg ändå.


    Men har fått höra av förskolelärarna nu att nästan alla barn under 1,5 år säger mamma till folk , inte för att dom tror att det är deras mamma, dom vet mycket väl vem som är deras mamma, men tjej som tjej tänker dom.


    Tjejer=mamma men dom vet mycket väl vem som är deras riktiga mamma.


     


    Den personen som skrev detta har inga barn så hon vet ju ingenting. Men man blir både arg och trött på sånna kommentarer..


    tack ändå för svar:)

  • Jag han

    Usch vad tråkigt... Även om man inte vet att det stämmer, så känns det jobbigt när någon pratar illa om en. Särskilt känsligt tycker jag det är om det handlar om barnen på något sätt. Det är så otroligt tråkigt när folk beter sig så. Vuxna människor. Men man kan inte göra något åt det. Ta och ge din dotter en varm kram och njut av det ni har tillsammans. Och säkert har du fått komplimanger av andra som du kan tänka tillbaka på. Och du vet ju själv hurdan bra mamma du är till din dotter. Hoppas du snart mår bra igen!

  • Emblas Mamma
    Jag han skrev 2010-10-22 07:38:18 följande:
    Usch vad tråkigt... Även om man inte vet att det stämmer, så känns det jobbigt när någon pratar illa om en. Särskilt känsligt tycker jag det är om det handlar om barnen på något sätt. Det är så otroligt tråkigt när folk beter sig så. Vuxna människor. Men man kan inte göra något åt det. Ta och ge din dotter en varm kram och njut av det ni har tillsammans. Och säkert har du fått komplimanger av andra som du kan tänka tillbaka på. Och du vet ju själv hurdan bra mamma du är till din dotter. Hoppas du snart mår bra igen!
    tack för dina ord!

    Ja, barnen är nog det känsligaste ämnet man har om man blir kritiserad.


    JAg ska försöka tt inte bry mig mer. Det gjorde ont igår men idag är jag bara arg och tycker synd om svägerskan och hennes syster, för tydligen måste ju jag ha ett mycket bättre och intressantare liv än deras eftersom dom uppenbarligen hade snokat på mig rätt länge..


    Så jag ska försöka komma över det idag :)

  • Jag han

     


    Emblas Mamma skrev 2010-10-22 07:41:47 följande:
    tack för dina ord! Ja, barnen är nog det känsligaste ämnet man har om man blir kritiserad. JAg ska försöka tt inte bry mig mer. Det gjorde ont igår men idag är jag bara arg och tycker synd om svägerskan och hennes syster, för tydligen måste ju jag ha ett mycket bättre och intressantare liv än deras eftersom dom uppenbarligen hade snokat på mig rätt länge.. Så jag ska försöka komma över det idag :)

    exakt! Har hört att folk som inte mår så bra, mår bättre av att hitta fel hos andra. För att höja sig själv på nåt sätt. Kanske det stämmer i deras fall? :)

  • Love Story
    Emblas Mamma skrev 2010-10-22 07:29:21 följande:
    Jag ska försöka ligga lågt framöver! tack för dina ord! Jag vet att jag inte är en dålig mamma men man blir bara så ledsen och arg ändå. Men har fått höra av förskolelärarna nu att nästan alla barn under 1,5 år säger mamma till folk , inte för att dom tror att det är deras mamma, dom vet mycket väl vem som är deras mamma, men tjej som tjej tänker dom. Tjejer=mamma men dom vet mycket väl vem som är deras riktiga mamma.   Den personen som skrev detta har inga barn så hon vet ju ingenting. Men man blir både arg och trött på sånna kommentarer.. tack ändå för svar:)
    Säga att du har precis rätt! Har ett kusinbarn som vid något tillfälle har kallat mig för mamma, har kallat en groda i en bildbok för mamma... Mamma var nog det första ordet han lärde sig så det blev ett samlingsord för allt möjligt. Och som du säger, har hon inga egna barn så vet hon ingenting. Du vet och känner själv att du är en bra mamma!
  • Mariabridetobe

     Hon är troligtvis bara svartsjuk och omogen. Försök att inte ta åt dig, du vet att du är en bra mamma. Vet hur det känns och det är bara att slå dövörat till. När någon säger att man är en dålig förälder, blir man sårad oavsett om man vet att det inte är så!! En styrke kram till dig!!!

  • blomtroll

    Försök att inte bry dig om henne/dem, en del människor är bara elaka så ofta de kan och det är inte så mycket att göra åt.


    T.ex. så pekade mitt 1,5-åriga kusinbarn på min väldigt tjocke farbror och sa högt och tydligt "Bäbis". Min kusin skulle nämligen få ett barn till och den lille (blivande storebrodern) hade listat ut att var man tjock så betydde det att man var gravid. Det blir lite fel ibland, precis som att alla kvinnor heter mamma en period eller att alla män heter pappa en period - tills barnet listat ut hur ordet egentligen används (inget konstigt med det). 


    Styrkekram till dig TS.

  • 1700tal

    Ja, ta inte åt dig ett dugg över det där med att din dotter kallar andra för mamma ibland. Det har absolut INGET att göra med hennes relation till dig.

    När jag var aupair föddes minstingen medan jag var där och hon kallade mig för mamma stup i kvarten under de 1,5 år jag var där. Det måste ha varit det ultimata upplägget för mamman att bli sårad men hon visste var hon hade sina barn och de visste var de hade henne. Och ALDRIG för en sekund att den lilla misstog sig för vem som var mamma om hon slog sig, behövde tröst osv. De andra två äldre barnen (då 4 och 6 år) kallade mig oxå mamma av misstag ibland men kom på sig direkt efteråt. De kallade min dåvarande för pappa oxå vid ett par tillfällen, det bara slank ur. Betyder absolut ingenting! Och de föräldrarna var riktiga superföräldrar som gjorde allt för sin familj..

    Försök att koppla bort din svägerskas illvilja och kom ihåg att hon förmodligen mår ännu sämre än du. Människor som gör på det där viset är ofta nere på botten själva och har inte långt till personlig krasch.. Ställ dig högre och studsa inte tillbaka skiten på henne, även om du känner att du måste i stunden..

    Djupa andetag.......

  • Ezna

    Att hon skriver så till dig har inget att göra med varken din dotter eller du som mamma!! 
    Det löjligaste jag har hört.. Jag jobbar inom barnomsorgen och jag vet inte HUR många barn som sagt mamma till mig!! Innebär det då att alla deras mammor är dåliga föräldrar?!
    Nä du ska absolut inte bry dig om såna löjliga uttalanden! Hon har uppenbart inte någon aning om vad hon pratar om!! 


    Jag hoppas verkligen att du kan motstå att ta åt dig! Du vet ju själv vad du gör för din dotter... vet Hon det?!


    Ger dig styrkekramar i överflöd!

Svar på tråden Helt OT kanske.. Men igår fick jag höra att jag är en dålig mamma..