Vad gör ni först.....
håret eller sminket??
:)
håret eller sminket??
:)
Håret först sen sminket gjorde jag! Håret kl 7! :S Va där till 10:30 sen fick jag SKYNDA mig hem för smink!
vilken tid var sjaelva vigseln/ kyrkan?? hur kaendes det att ha haft en san tidig morgon? ok eller skulle du goera annorlunda om du kunde goera om??
Vigseln var kl 14! Och innan dess så skulle vi möta fotografen, det gjorde vi kl 12! Ja du i och med att jag hade ett helvete innan den dagen me all planering och allt som var kvar tom sista kvällen så var det inte värst kul att gå upp kl 7! La mig efter kl 01 nångång på kvällen me för jag var tvugenn att sitta och fixa bla musiken som var kvar att ordna med. Men måste säga att när det hela väl startade så var jag igång o glad som om ingenting! Tror det är all adrelaninet som är i kroppen som gör det. Det var inte förrän mot slutet av kvällen på festen kanske runt 1 el 2 nångång när de flesta gick hem och man hann känna efter som jag kände att nu däckar jag! =)
Vad jag hade gjort annorlunda, svårt faktiskt! För att festen var ju så himla roligt och hela dagen gick förbi SÅ FORT så hade vi lagt vigseln senare så hade ju dagen kännts ännu kortare. Men då kanske man tänker att men om man har vigseln senare så kan man hålla på till senare på kvällen. Men de flesta gick hem innan vi gick hem.
Vad jag skulle göra om är att PLANERA och SE TILL att du inte har den stressen som jag hade dagarna innan! Det var fullkomligt kaos och massor att göra fastän jag hade försökt att få så mkt så möjligt innnan. Be andra om HJÄLP så du inte har NÅGOT att göra dagen innan tex! De hade varit skönt! Då hade jag bara kunnat ta d lugnt och fixa me en del tjejgrejer som man hade.
Ah Tack snaella - vaerdefullt med sadant feedback!!!
Bra att veta! det kommer nog bli en tidig morgon- vigseln aer kl 13!!! AjAjAJ....
Om vigseln är kl 13 då hade jag verkligen sett till att jag hade lagt mig TIDIGT!! Och då gäller det ju igen att man har fått allting gjort innan så att man kan slappna av dagen innan så att man faktiskt kan somna. Jag tog ju inga risker där så jag tog en sömntablett så jag iallafall fick sova några timmar. Han tog inget och sov typ inget natten innan. Helst så ska så MKT som möjligt vara klart dagarna innan att det inte finns så mkt att göra.
För oss var det ett helvete och mest för mig i och med att jag hade fått göra det mesta. Sista veckan vaknade vi vid 7-8 och gick hemifrån och var inte hemma förrän på kvällen varje dag. Så jag var verkligen sönderstressad. Dagen innan var vi ute och fixade och donade till kl 22! Inget jag rekommenderar.
Men tidig vigsel innebär då en lite längre dag =) och det är ju en sån dag då man itne vill att den ska ta slut för tidigt ;P
Jag gick me mjukis till frisören sen åkte jag hem efter och sminkade mig själv. Hade kunnat göra det på salongen med men jag kände att jag skulle vara bekvämare hemma och det hade jag rätt i. Så det skulle jag inte ändra på om jag skulle göra det igen. =)
Men skulle du vilja byta om och så på salongen så får du ha med dig allt och sen lägga ombytet i brudbilen kanske?! Så hade jag tänkt att göra. Men tänk om man glömmer nåt hemma da?! Så måste man hem ändå för att hämta eller nåt!? :S
Ah TACK igen! detta aer ovaerderligt att fa hoera!!
Du har en del bra punkter jag ska taenkta pa!!
En fraga bara: hade ni festen pa en restaurang, med catering eller gjorde ni allt sjaelva??
Jag undrar hur mycket. vad som behoevs fixas sista dagen (manikyr, bekraefta borsdplacering, rosenblad till kyrkan, ...)foer att ha koll och organisera sa bra det bara gar...
Hans mamma hade fixade lokal (hon jobbar där)! Den låg ca 10 min (med buss&bil) från kyrkan! Hon hade beställt pajer och kallskuret som kom färdigt, sedan så gjorde mina föräldrar en hel del mat! Vi hade buffe! Sedan så hade hon 2 (vänner) som hjälpte till fram tills efter middagen me att plocka bort och ställa fram och sånt som behövdes. De stack efter tårtan (kl 20).
Vi hade som sagt fortfarande massa att göra sista dagen, fixa lokalen, handla en massa, fixa brudbukett, ordna med musik, lekar, fixa naglarna, sola, hämta kläderna...de fanns sjukt mkt att göra. Det bästa är som sagt om jag bara hade frågat om hjälpt så jag bara hade mig själv att tänka på.
Kan man göra smink och hår samtidigt? Någon som gjort det?
Jag kommer bli sminkad hos frissan :D Längtar till den lyxen!!!!!
sminket tidigt på morgonen och sen iväg till frissan kl 10 (vigsel 16.00).