• Troligen

Vad gör ni först.....

håret eller sminket??

:)

• Svar på tråden Vad gör ni först.....
  • Niini

Håret troligtvis. Tycker det känns mer "rätt väg" :)

• sockersmulan

Jag kommer att sminkas först. Fick en tid kl10.00, så min kompis som ska fixa håret måste komma hit i ottan om hon ska hinna innan sminkningen.

• pyrro

Håret först för att inte allt spray ska förstöra sminket sa min frisör som gjorde både och

• chimille

Ett tips kanske kan vara att hålla en liten handduk för ansiktet (utan att trycka in den hårt) för att skona sminket från den värsta sprayningen.
    Så tänkte iaf jag göra, för jag kommer inte att kunna fixa håret först och sedan sminket.

• elisabettan

Först hår sen smink. Håret håller längre än sminket tänker jag!

• Etheleglin

Hår före smink eftersom värmen från fön och spolar samt spray inte är bra för sminket och kan förstöra det.

• mattiasFästmö

min frisör sa att håret alltid ska göras först, just för att alla sprayer och grejer inte ska förstöra sminket, även värmen och liknande. Jag hade med mig min frisör så han gjorde en sista touch-up innan vigseln och då fick han hålla på och trixa just för att inte förstöra sminket med all spray.

• Planer

Vilken tid börjar n i göra iordning er på morgonen? Jag och både mina två tärnor ska få håret fixat och bli sminkad....när börjar ni?

• mattiasFästmö

Planer skrev 2010-10-26 15:57:36 följande:
    Vilken tid börjar n i göra iordning er på morgonen? Jag och både mina två tärnor ska få håret fixat och bli sminkad....när börjar ni?

vi var hos frisören 9.30, två timmar där och sen var jag hos sminket 11.40

• Silver lining

Vem ska ni ga till???

Vilka frisorer (I stockholm??) - behoever tips, har inte bokat aennu !(och har Panik!!!

Byter ni om pa salongen, dvs tar ni med klanning, skor etc ?
    (och i sa fall hur goer ni med klaederna ni haft pa er pa vaegen till salongen...???)
    vill liksom inte kanak omkrign pa en bag pa sing brollopsdag...

eller aker ni tillbaka till hotellet och byter om daer?

TACK foer asikter och tips!!

Svar på tråden Vad gör ni först.....