• Italia08

Tips för alla med akne

Jag måste bara dela med mig av mina tre senaste dagar, de har hittills gjort underverk för mig.

För tre dagar sedan var jag på min första ansiktsbehandling eftersom jag tröttnat på att försöka fixa mina akneproblem själv. Har som alla andra testat det mesta - utan resultat.

Själva ansiktsbehandlingen var kanon, hudterapeuten gjorde en hudanalys, ansiktsångbad, tömde porerna, ansiktsmassage och en mask och redan med det kändes huden REN. Hon rekommenderade produkter från MD formulations och jag köpte med mig dem hem.

Efter TVÅ DAGARs användande hemma kan jag säga att det var många år sedan jag var så jäkla snygg i ansiktet som jag är nu. =) Det har inte kommit några nya bölder eller "vanliga" finnar - det fick jag flera varje dag förut - och huden är alldeles len och REN. Det känns som att den är utrensad under det yttersta lagret och att den andas.

Tilläggas ska att jag även köpte mineralfoundation från id, som även den är alldeles fantastisk, täcker kanonbra (de ärr och rester från tidigare finnar syns inte) och huden andas.

Så mitt råd till alla som, precis som jag gjorde, sitter hemma och kollar forum och försöker få tips och råd, och våndas över att ni inte får bukt med all akne och känner er fulast i världen: Gå till en hudterapeut och få riktig hjälp. Det är definitivt värt vartenda öre och det ordnar upp sig bara på några dagar! Och MD formulations gör underverk, iaf för mig. 

Ja, det var det hele. Tack för mig. =)

• Svar på tråden Tips för alla med akne
  • 1700tal

Vad är "id" för märke?

Italia08 skrev 2010-10-20 12:50:13 följande:

Tilläggas ska att jag även köpte mineralfoundation från id, som även den är alldeles fantastisk, täcker kanonbra (de ärr och rester från tidigare finnar syns inte) och huden andas. 
  • RockTroll

Jag har börjat använda mineralmake nyligen och min hud har blivit bättre av det :) däremot Tikei som är betydligt billigare än ID.  Ska nog göra en ansiktbehandling innan bröllopet med.

• 4Juni2011

Italia08 skrev 2010-10-20 12:50:13 följande:
    Jag måste bara dela med mig av mina tre senaste dagar, de har hittills gjort underverk för mig. För tre dagar sedan var jag på min första ansiktsbehandling eftersom jag tröttnat på att försöka fixa mina akneproblem själv. Har som alla andra testat det mesta - utan resultat. Själva ansiktsbehandlingen var kanon, hudterapeuten gjorde en hudanalys, ansiktsångbad, tömde porerna, ansiktsmassage och en mask och redan med det kändes huden REN. Hon rekommenderade produkter från MD formulations och jag köpte med mig dem hem. Efter TVÅ DAGARs användande hemma kan jag säga att det var många år sedan jag var så jäkla snygg i ansiktet som jag är nu. =) Det har inte kommit några nya bölder eller "vanliga" finnar - det fick jag flera varje dag förut - och huden är alldeles len och REN. Det känns som att den är utrensad under det yttersta lagret och att den andas. Tilläggas ska att jag även köpte mineralfoundation från id, som även den är alldeles fantastisk, täcker kanonbra (de ärr och rester från tidigare finnar syns inte) och huden andas. Så mitt råd till alla som, precis som jag gjorde, sitter hemma och kollar forum och försöker få tips och råd, och våndas över att ni inte får bukt med all akne och känner er fulast i världen: Gå till en hudterapeut och få riktig hjälp. Det är definitivt värt vartenda öre och det ordnar upp sig bara på några dagar! Och MD formulations gör underverk, iaf för mig.  Ja, det var det hele. Tack för mig. =)

Vet du om md har någon hemsida så man se vilka salonger som har dem?

• Italia08

Här finns en sökfunktion där du kan hitta en salong där du bor:

www.dermarome.se/cat/10.aspx

I listan till vänster och längst ner på sidan finns "Hitta din salong". Skriv bara in stad så ska det komma upp om det finns någon.

Svar på tråden Tips för alla med akne