Hej Elin!
Finns det någon gymnasieskola med livsmedelsutbildning i närheten? Kanske det finns sistaårselever som kan vara till hjälp?
Om absolut alla alternativ är uttömda kanske ni kan kantakta läraren som ansvarar för tredjeårsstudenterna och höra om de anser sig ha några riktigt entusiastiska elever med stort ansvarstagande som verkligen visat att de brinner för yrket. Om ni förklarar och beskriver upplägget för er middag och beskriver förutsättningarna för läraren ( hur ser det tilltänkta köket ut, vilka arbetsytor finns, hur är det med kylar/frys, ugnar, spisar, vilka redskap finns, diskmaskin?) kanske han kan göra en bedömning om han anser att de klarar av uppgiften på ett tillfredsställande sätt. Är det ett trångt utrymme
med lite resureser så bör man nog vara ha någon med viss erfarenhet. Men gästantalet spelar också en stor roll.
Du skrev inte hur många ni beräknas bli, är ni ett mycket stort sällskap kanske det blir en tuff uppgift för dem. Men det kan vara värt ett försök! Behöver ni serveringspersonal om det är en sittande middag kanske de även har några för den uppgiften. Gäller det buffé så behövs någon som ansvarar för att fat tas ut, fylls på och att det hela tiden ser rent och inbjudande ut.
En lärare kan också ha andra kontakter och värdefulla tips.
Kocken som dragit sig ur då- har inte han något förslag? Man kan tycka att han kunde ha tänkt på det innan han bestämde sig för att backa ur och försätta er i en stressande situation.
Min erfarenhet är att allt löser sig och jag hoppas att det ordnar sig till det bästa även för er.
Jag önskar er en underbar bröllopsdag och ett stort lycka till med allt!