• liiine89

Ha två klänningar?

Hej!

Jag undrar om man kan ha två klänningar, att man har den stora fina i kyrkan men senare på festen byta om till en mindre och snygg klänning? För det kan ju vara jobbigt att springa runt med en mega stor klänning hela dagen och kvällen... Tänkte bara fråga er om ni har gjort det eller känner någon som har gjort det.

Skriv gärna vad ni tycker. =)

MVH Caroline

• Svar på tråden Ha två klänningar?
  • wiii

kommer bara att ha en klänning, men kommer välja en modell som jag känner funkar för hela kvällen, ingen jättefluffig eller med långt släp alltså :)

• Sebastiána

Om man nu planerar att ha två klänningar, en att se fin ut i på kort och i kyrkan och en att ha på middag/fest tycker jag att man ska hyra klänning nummer ett.

Själv vill jag ha min klänning så länge jag bara jan!

• mattiasFästmö

jag tycker att det är lite konstigt, köpa en dyr klänning för att få slänga av sig den så fort om möjligt, jag ska ha en stor otymplig klänning, finns i galleriet, men jag ska då ha den hela kvällen trots släp och allt, om inte annat för att jag är så kär i den och man kommer ju bara bära den en gång. Men alla gör ju som dom vill,m men jag tycker att det är lite konstigt

• Blivande frun N

Jag ska ha två klänningar, en "riktig" bröllopsklänning och en kort och dansvänlig senare på kvällen. Den senare tänkte jag be min blivande svärmor att sy upp och så tänkte jag brodera något på den - typ NN´s fru, eller något liknande.

Tror att det blir en skön WOW-effekt och det kommer att bli mycket roligare att dansa på kvällen. Men den riktiga åker nog inte av förrens efter valsen och så får den senare sys så att den är lätt att ta på utan att förstöra frisyr. Och så ska den vara lätt att ta av för min M2B

• Vi2alltid

Jag skulle tycka det var jättetråkigt att byta klänning! Det är ju oftast enda dagen man har möjlighet att ha en så fin klänning. Men jag hade å adnra sidan inte en jättestor klänning, har lite svårt att se ut som en gräddbakelse :)

Jag hade en ganska enkel men brudklänning utan släp och så sydde jag ett släp som jag fäste bak och sydde öglor i för fingrarna. Den åkte av sedan när vi skulle dansa.

• liiine89

Hej! Jag glömde visst skriva att bröllopsklänningen var billig! Så därför hade jag velat ha en annan klänning senare på kvällen. Tack så jätte mycket för era svar, men som jag trodde så har fler haft två klänningar och det var just det jag behövde höra. Så jag inte trodde jag var helt ute och cyklar, haha. Men jag har iaf bestämt mig för att ha en enklare klänning efteråt. Men ni får gärna skriva mer om hur ni gjorde osv. Hade blivit jätte glad om ni gjorde det. Så jag kanske kan få tips eller idéer.

MVH Caroline

Svar på tråden Ha två klänningar?