Var köpa brudklänning i Göteborg?
Vi ska gifta oss 28 maj nästa år och jag tänkte att man kanske skulle börja klänning snart.
Har ni tips på bra butiker och även de butiker man ska undvika?
Vi ska gifta oss 28 maj nästa år och jag tänkte att man kanske skulle börja klänning snart.
Har ni tips på bra butiker och även de butiker man ska undvika?
Det stod då mellan den och en klänning på Johanshögtidskläder och det blev den sistnämnda just pga servicen. Jag kände mig tok-lurad hos Ramona! I klänningen på Ramonas fanns det inga lappar så jag frågade vad det var för märke och vart den var upp-sydd och hon sa att de köpt den på en mässa och hade ingen mer information.....Den var två-delad och när jag frågade om det i andra brudbutiker svarade det att de var flera årsedan det var inne att ha det. Jag skulle även behöva lägga upp den något och frågade vad de skulle kosta. Det skulle kosta 595,-/timme och ta ca 6 timmar!! På Johanshögtidskläder behöver jag lägga upp och ta in en storlek och hon tar 595,- för hela jobbet! Och lovade att inte släppa iväg mig innan den sitter perfekt;) Det känns bra och en sådan vill jag sponsra och rekommendera! Så till er som inte köpt klänning rekommenderar jag er INTE att köpa av Ramonas. De luras och är inte ärliga!!
tänkte på det du skrev om att det är något man behöver tänka på med vilken klänning man köper. Råkat ut för samma sak! Blev helt ställd. Då hade jag haft på mig klänningen i typ 5min och hon frågade om jag skulle ha den direkt. Och när jag sa att jag ville tänka på det kändes det som att man inte va så intresserad längre... Fast detta va på Isabellas högtidskläder. Och inte fick jag ta bild på den heller
Har du hittat den rätta?
finns det några fina klänningar under 4000 jag hade tänkt o hyra en men har hört att det nästan kostar lika mycket?
Någon som vet?
Har inte så stor budget så jag kan inte lägga mer än så.. Vill fortfarande ha en fin ordentlig klänning, men det kanske inte är någon idé om det knappt finns något i den prisklassen?
Det kanske bara blir pinsamt för mig i affären då.. =/
Det finns men det beror mycket på vad man är ute efter. jag skulle råda dig till att titta på begagnade klänningar för där kan du verkligen fynda =).
vart kan man hitta det då? eller menar du på blocket?
ursäkta att jag lägger mig i, du har både blocket och köp & sälj här på bröllopstorget...
Sen har ju många butiker rea nu, svahns tar tex 4690 för klänning med släp och billigare utan.. Det finns även många sidor pånätet som syr upp din klänning tex sweeties.se och så en till som det pratas mycket om här på BT kommer dock ej ihåg vad den heter...
Ja, men anledningen till att jag vill hyra i en affär är att jag slipper åka hem till en massa personer och prova en i taget..
Och jag kan inte köpa någon klänning förrän till våren för jag är höggravid nu och vet inte vilken storlek jag kommer att ha på bröllopet.. annars hade jag klart handlat nu på rean.. =/
Det var därför jag undrade vad det kostar ungefär o hyra en klänning? Om det finns fina klänningar under 4000:- eller om det är lönlöst för mig att åka runt till affärerna när det börjar närma sig..
Många här nämner Svahns i Kungsbacka här. Jag har precis varit där och jag gillar det inte! Deras klänningar kändes plastiga, man fick inte ta kort för att kunna fundera hemma, det låg klänningar på golvet, dåligt urval på underkjolar, klänningarna kändes inte som att de var fodrade ordentligt så man måste ha mer underkläder på sig under osv. En klänning var hyffsat fin där, men flertalet inte. Och jag lovar, samma klänningar som man hittar där går att beställa både billigare och med bättre kvalité direkt från Kina.
Jag har beställt en Kinaklänning nu, kopia från Pronovias. Men blir den inte bra köper jag ett original från La Sposa hos Remanns. De var de jag tyckte var bäst och klänningarna där var fantastiska.