• tyralainen

Var köpa brudklänning i Göteborg?

Vi ska gifta oss 28 maj nästa år och jag tänkte att man kanske skulle börja klänning snart.
    Har ni tips på bra butiker och även de butiker man ska undvika?

• Svar på tråden Var köpa brudklänning i Göteborg?
  • Helcore
    Planer skrev 2010-10-18 20:59:12 följande:
    jag köpte min klänning i fredags!!! blev såå nöjd! Hittade den på  på Ramonadesign och jag tycker att jag fick bra hjälp med att prova. ramona själv hjälpte mig och jag märkte ju att hon hade mycket att göra så jag fick klara mig själv med vissa klänningar. Som tur var hade jag mamma med mig så hon fick dra upp drakedjor och var ett bra stöd! Men sedan när jag skulle bestala klänningen som var på rea för 5950 :- så frågade jag henne vart klänningen var sydd. Jag hade inte haft en tanke på att kolla detta själv för jag var ju barav intresserad av hur klänningarna såg ut. Då svarade hon lite treksamt att jag är inte säker...men jag tror Frankrike! Okej sa jag och tänkte inte mer på de då. Så blev jag lite nyfiken när jag kom hem och började leta efter en lapp innanför klänningen... och var hittar jag där MADE IN CHINA !!!!! what? varför sa hon inte de då? Jag frågade på ett nyfiket sätt kunde hon inte har varit ärlig då? Nu har jag ju antagligen betalat dubbelt så mycket som jag hade behövt om jag hade beställt från näten men men. igentligen bryr jag mig inte  för jag älskar klänningen men jag blev bara så besviken När hon hade varit så trevlig innan så står hon där och blå ljuger!!!
    Det är ju huvudsaken att du gillar klänningen! Det är en sådan skön känsla att hitta den rätta! När jag var på Ramonas och provat lät hon mig prova 3 klänningar, vi fick absolut inte prova några klänningar själva utan fick vackert vänta medan hon sprang mellan mig och en annan tjej som efter ett tag tröttnade och gick därifrån.... Det var en klänning på rean som jag fastnade för och när jag och mamma sa att den var jätte fin sa hon: ja ha då lägger jag den i en kasse då. Jag sa snabbt men jag måste nog tänka lite det är ju ett jätte stort beslut för mig! Ja ja sa hon då vet du inte om den finns kvar.

Det stod då mellan den och en klänning på Johanshögtidskläder och det blev den sistnämnda just pga servicen. Jag kände mig tok-lurad hos Ramona! I klänningen på Ramonas fanns det inga lappar så jag frågade vad det var för märke och vart den var upp-sydd och hon sa att de köpt den på en mässa och hade ingen mer information.....Den var två-delad och när jag frågade om det i andra brudbutiker svarade det att de var flera årsedan det var inne att ha det. Jag skulle även behöva lägga upp den något och frågade vad de skulle kosta. Det skulle kosta 595,-/timme och ta ca 6 timmar!! På Johanshögtidskläder behöver jag lägga upp och ta in en storlek och hon tar 595,- för hela jobbet! Och lovade att inte släppa iväg mig innan den sitter perfekt;) Det känns bra och en sådan vill jag sponsra och rekommendera! Så till er som inte köpt klänning rekommenderar jag er INTE att köpa av Ramonas. De luras och är inte ärliga!! 

• Hoffsennanen Tottoplex

tänkte på det du skrev om att det är något man behöver tänka på med vilken klänning man köper. Råkat ut för samma sak! Blev helt ställd. Då hade jag haft på mig klänningen i typ 5min och hon frågade om jag skulle ha den direkt. Och när jag sa att jag ville tänka på det kändes det som att man inte va så intresserad längre... Fast detta va på Isabellas högtidskläder. Och inte fick jag ta bild på den heller

Helcore skrev 2010-10-19 08:59:04 följande:
    Det är ju huvudsaken att du gillar klänningen! Det är en sådan skön känsla att hitta den rätta! När jag var på Ramonas och provat lät hon mig prova 3 klänningar, vi fick absolut inte prova några klänningar själva utan fick vackert vänta medan hon sprang mellan mig och en annan tjej som efter ett tag tröttnade och gick därifrån.... Det var en klänning på rean som jag fastnade för och när jag och mamma sa att den var jätte fin sa hon: ja ha då lägger jag den i en kasse då. Jag sa snabbt men jag måste nog tänka lite det är ju ett jätte stort beslut för mig! Ja ja sa hon då vet du inte om den finns kvar. Det stod då mellan den och en klänning på Johanshögtidskläder och det blev den sistnämnda just pga servicen. Jag kände mig tok-lurad hos Ramona! I klänningen på Ramonas fanns det inga lappar så jag frågade vad det var för märke och vart den var upp-sydd och hon sa att de köpt den på en mässa och hade ingen mer information.....Den var två-delad och när jag frågade om det i andra brudbutiker svarade det att de var flera årsedan det var inne att ha det. Jag skulle även behöva lägga upp den något och frågade vad de skulle kosta. Det skulle kosta 595,-/timme och ta ca 6 timmar!! På Johanshögtidskläder behöver jag lägga upp och ta in en storlek och hon tar 595,- för hela jobbet! Och lovade att inte släppa iväg mig innan den sitter perfekt;) Det känns bra och en sådan vill jag sponsra och rekommendera! Så till er som inte köpt klänning rekommenderar jag er INTE att köpa av Ramonas. De luras och är inte ärliga!! 
  • Helcore
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-10-19 15:36:57 följande:
    tänkte på det du skrev om att det är något man behöver tänka på med vilken klänning man köper. Råkat ut för samma sak! Blev helt ställd. Då hade jag haft på mig klänningen i typ 5min och hon frågade om jag skulle ha den direkt. Och när jag sa att jag ville tänka på det kändes det som att man inte va så intresserad längre... Fast detta va på Isabellas högtidskläder. Och inte fick jag ta bild på den heller
    Ja visst blir man chockad och lurad! Jag har också varit med om att man inte få ta bilder och det är just för att det sys upp så mycket kopier. 

Har du hittat den rätta?

• tezz840

finns det några fina klänningar under 4000 jag hade tänkt o hyra en men har hört att det nästan kostar lika mycket?
    Någon som vet?
    Har inte så stor budget så jag kan inte lägga mer än så.. Vill fortfarande ha en fin ordentlig klänning, men det kanske inte är någon idé om det knappt finns något i den prisklassen?
    Det kanske bara blir pinsamt för mig i affären då.. =/

• Hoffsennanen Tottoplex
    Helcore skrev 2010-10-19 19:59:07 följande:
    Ja visst blir man chockad och lurad! Jag har också varit med om att man inte få ta bilder och det är just för att det sys upp så mycket kopier.  Har du hittat den rätta?
    men det är väldigt tråkigt att inte få fota då jag måste överväga saker och ting hela tiden! Nej inte ännu! Det va en jag gillade jätte mycket men vi har inte satt datum utan va mer ute och kollade vad jag tänkt mig så man kan planera budgett någorlunda
  • mct73

tezz840 skrev 2010-10-19 20:06:33 följande:
    finns det några fina klänningar under 4000 jag hade tänkt o hyra en men har hört att det nästan kostar lika mycket?Någon som vet?Har inte så stor budget så jag kan inte lägga mer än så.. Vill fortfarande ha en fin ordentlig klänning, men det kanske inte är någon idé om det knappt finns något i den prisklassen?Det kanske bara blir pinsamt för mig i affären då.. =/

Det finns men det beror mycket på vad man är ute efter. jag skulle råda dig till att titta på begagnade klänningar för där kan du verkligen fynda =).

• tezz840

mct73 skrev 2010-10-20 08:14:43 följande:
      Det finns men det beror mycket på vad man är ute efter. jag skulle råda dig till att titta på begagnade klänningar för där kan du verkligen fynda =).

vart kan man hitta det då? eller menar du på blocket?

• 4Juni2011

tezz840 skrev 2010-10-20 11:35:50 följande:
      vart kan man hitta det då? eller menar du på blocket?

ursäkta att jag lägger mig i, du har både blocket och köp & sälj här på bröllopstorget...
    Sen har ju många butiker rea nu, svahns tar tex 4690 för klänning med släp och billigare utan.. Det finns även många sidor pånätet som syr upp din klänning tex sweeties.se och så en till som det pratas mycket om här på BT kommer dock ej ihåg vad den heter...

• tezz840

4Juni2011 skrev 2010-10-20 11:43:50 följande:
      ursäkta att jag lägger mig i, du har både blocket och köp & sälj här på bröllopstorget... Sen har ju många butiker rea nu, svahns tar tex 4690 för klänning med släp och billigare utan.. Det finns även många sidor pånätet som syr upp din klänning tex sweeties.se och så en till som det pratas mycket om här på BT kommer dock ej ihåg vad den heter...

Ja, men anledningen till att jag vill hyra i en affär är att jag slipper åka hem till en massa personer och prova en i taget..
    Och jag kan inte köpa någon klänning förrän till våren för jag är höggravid nu och vet inte vilken storlek jag kommer att ha på bröllopet.. annars hade jag klart handlat nu på rean.. =/
    Det var därför jag undrade vad det kostar ungefär o hyra en klänning? Om det finns fina klänningar under 4000:- eller om det är lönlöst för mig att åka runt till affärerna när det börjar närma sig..

• Helcore
    tezz840 skrev 2010-10-20 17:04:05 följande:
      Ja, men anledningen till att jag vill hyra i en affär är att jag slipper åka hem till en massa personer och prova en i taget.. Och jag kan inte köpa någon klänning förrän till våren för jag är höggravid nu och vet inte vilken storlek jag kommer att ha på bröllopet.. annars hade jag klart handlat nu på rean.. =/Det var därför jag undrade vad det kostar ungefär o hyra en klänning? Om det finns fina klänningar under 4000:- eller om det är lönlöst för mig att åka runt till affärerna när det börjar närma sig..
    Du kan ju köpa en klänning i någon storlek större än vanligt. De kan sy in klänningarna i 2 storlekar. Jag kommer att behöva sy in min men det väntar man med tills en månad innan bröllopet. Jag fick barn för 6 månadersedan och det tar ett bra tag innan magen har dragit ihop sig och brösten är som de skall. Så chansa och köp på rea, bara ett tips;)
  • Etheleglin

Många här nämner Svahns i Kungsbacka här. Jag har precis varit där och jag gillar det inte! Deras klänningar kändes plastiga, man fick inte ta kort för att kunna fundera hemma, det låg klänningar på golvet, dåligt urval på underkjolar, klänningarna kändes inte som att de var fodrade ordentligt så man måste ha mer underkläder på sig under osv. En klänning var hyffsat fin där, men flertalet inte. Och jag lovar, samma klänningar som man hittar där går att beställa både billigare och med bättre kvalité direkt från Kina.

Jag har beställt en Kinaklänning nu, kopia från Pronovias. Men blir den inte bra köper jag ett original från La Sposa hos Remanns. De var de jag tyckte var bäst och klänningarna där var fantastiska.

Svar på tråden Var köpa brudklänning i Göteborg?