• tyralainen

Var köpa brudklänning i Göteborg?

Vi ska gifta oss 28 maj nästa år och jag tänkte att man kanske skulle börja klänning snart.
    Har ni tips på bra butiker och även de butiker man ska undvika?

• Svar på tråden Var köpa brudklänning i Göteborg?
  • Helcore

Jag har besökt några av butikerna i Göteborg med omnejd. Det slutade med att jag köpte min på Johanshögtidskläder uppe på Linnégatan. Jag fick jätte fin service där och kan varmt rekommendera dem! De är dessutom billigast på upplägg, hyra av underkjol och alla tillbehör. Började nere i Kungsbacka, på Svans. Där säljer de Nixa och Lilly vilket jag först tyckte var jätte fina och väldigt billiga men efter att ha tittat vidare tyckte jag att klänningarna inte alls höll samma kvalité och de har väldigt dåligt rykte i branschen då de endast kopierar andra märken. Remans besökte jag två gånger och de var lika snorkiga båda gångerna. fick ingen personlig service som jag fått på alla andra ställen. Listar nedan de jag har besökt. De får nog in 2011 års klänningar senare iår. De har ju precis haft rea och har du tur finns det något kvar:)

Lycka till i djungeln! 

www.svahnsbrollop.com

http://www.ramonadesign.se/

http://www.johanshogtidsklader.se/

www.remanns.se/files/omremanns.html -

• frovena

Jag köpte min klänning på Wedding by Camilli, fick jättebra service. Camilla säljer bara begagnade klänningar. Dyrare än att köpa begagnat på Blocket men möjlighet att prova massa modeller på en gång istället för att åka hem till massa okända människor.

• Silvernatt

Helcore, vad ligger klänningarna på i pris i affärerna, på ett ungefär (t.ex de du tittade på)? Har kollat på Maggie Sottero och La Sposa och de online men det står ju aldrig priser på dem på webben.. :P

Jag bor vid Järntorget så det är inte så långt till Johans Högtidskläder, ska nog kolla nån dag. ;)

• lana822
    Helcore skrev 2010-10-15 16:15:57 följande:
     Där säljer de Nixa och Lilly vilket jag först tyckte var jätte fina och väldigt billiga men efter att ha tittat vidare tyckte jag att klänningarna inte alls höll samma kvalité och de har väldigt dåligt rykte i branschen då de endast kopierar andra märken.
    Håller med angående Nixa och Lilly!

De kopierar och har nog inte någon desigener. Fixat en fabrik i Kina som föreslår kopior och syr för de.

Den danska märken party line som är populär i Sverige gör också det! Dessutom så köper de sina klänningar från andra leverantörer i USA och säljer dyrare. Den förklaringen fick jag i en butik då hon hade samma klänningar som party Line dock med andra etiketter:)

• lana822
    lana822 skrev 2010-10-15 17:03:54 följande:
    Håller med angående Nixa och Lilly! De kopierar och har nog inte någon desigener. Fixat en fabrik i Kina som föreslår kopior och syr för de. Den danska märken party line som är populär i Sverige gör också det! Dessutom så köper de sina klänningar från andra leverantörer i USA och säljer dyrare. Den förklaringen fick jag i en butik då hon hade samma klänningar som party Line dock med andra etiketter:)
    Samtidigt  så nästan alla märke kopierar varandra mer eller mindre! 

Det finns väldigt få unika design att köpa idag.

• Helcore
    Silvernatt skrev 2010-10-15 16:29:56 följande:
    Helcore, vad ligger klänningarna på i pris i affärerna, på ett ungefär (t.ex de du tittade på)? Har kollat på Maggie Sottero och La Sposa och de online men det står ju aldrig priser på dem på webben.. :P Jag bor vid Järntorget så det är inte så långt till Johans Högtidskläder, ska nog kolla nån dag. ;)
    Det tycker jag:) Denise som äger butiken jobbar mån-fre, jag tyckte hon var bäst, hennes dotter är oxå jätte gullig men på helgen har de en tjej som inte visste så mycket. Jag ville inte ge mer än 9000,- för min klänning. Den jag köpte kostade 6600, (ord.pris 8000,-)  det var en Venus. Och jag är såååååå nöjd med den. De hade den bara i 38 och jag är en 36 så de skall sy in den samt lägga upp den och de tar det drygt 500,- för, vilket är jätte bra!

Jag upplever att de flesta butiker har både billiga och dyrare klänningar. Bestäm dig för ett maxpris och säg det till hon som hjälper dig för börjar du testa dyrare är det svårt att gå tillbaka. jag såg jätte skillnad på både sömmar och material på Venus jämfört med Nixa/Lilly. 

Men jag rekommenderar dig att prova mycket, vissa klänningar jag tyckte såg jätte fina ut på galgen och de såg inte kloka ut på och tvärtom.

• Hoffsennanen Tottoplex

Vad kostar det att hyra en underkjol egentligen?

• Therese142

Jag köpte min klänning på Svahns i Kungsbacka och blev bemött på ett super bra sätt. Jag är ingen som går direkt efter märke men jag såg inga fel på min klänning. Huvudsakligen är jag som brud ser as grym ut min klänning. :) Jag köpte min klänning, skor, slöja och underkjol för 7000 kr totalt. Och jag är riktigt riktigt nöjd med min klänning.. :) Det finns även en nyöppnad butik i samma byggnad men på sidan som hade andra märken, kommer tyvärr inte ihåg vad butiken heter. Också väldigt trevlig personal.

• Etheleglin

Jag var på Remanns och tyckte att servicen där var toppen. Dock hade jag bokat tid innan, på helgen är det mycket spring där. De har många klänningar från Pronovias, La Sposa och San Patrick som jag gillar. De frågar efter vad man kan lägga och vad man gillar och föreslår olika klänningar utifrån det.

• Planer

jag köpte min klänning i fredags!!! blev såå nöjd! Hittade den på  på Ramonadesign och jag tycker att jag fick bra hjälp med att prova. ramona själv hjälpte mig och jag märkte ju att hon hade mycket att göra så jag fick klara mig själv med vissa klänningar. Som tur var hade jag mamma med mig så hon fick dra upp drakedjor och var ett bra stöd!

Men sedan när jag skulle bestala klänningen som var på rea för 5950 :- så frågade jag henne vart klänningen var sydd. Jag hade inte haft en tanke på att kolla detta själv för jag var ju barav intresserad av hur klänningarna såg ut. Då svarade hon lite treksamt att jag är inte säker...men jag tror Frankrike! Okej sa jag och tänkte inte mer på de då. Så blev jag lite nyfiken när jag kom hem och började leta efter en lapp innanför klänningen... och var hittar jag där MADE IN CHINA !!!!! what? varför sa hon inte de då? Jag frågade på ett nyfiket sätt kunde hon inte har varit ärlig då? Nu har jag ju antagligen betalat dubbelt så mycket som jag hade behövt om jag hade beställt från näten men men.

igentligen bryr jag mig inte  för jag älskar klänningen men jag blev bara så besviken När hon hade varit så trevlig innan så står hon där och blå ljuger!!!

Svar på tråden Var köpa brudklänning i Göteborg?