• theman­dys
    Äldre 11 Oct 19:59
    3178 visningar
    11 svar
    11
    3178

    Presenter/Favours

    Hej!


    Jag och min fästman har tänkt ge våra gäster små presenter/favours på vårt bröllop. Vi vill att de ska kännas roliga och gärna lite personliga, men får egentligen inte kosta så mycket.


    Har ni några tips och ideér på favours? Ska ni göra egna eller köpa? Låt kreativiteten flöda ;)

  • Svar på tråden Presenter/Favours
  • Amor in aetern­um
    Äldre 11 Oct 21:42
    #1

    Vi funderar på att ge våra gäster 1-2 lite dyrare praliner styck.


    Kanske ha organza påsar och fylla dem med m&m i samma färger som färgtema om ni har något.


    Annars så kanske man hade kunnat baka något litet som "drömmar" kanske och slå in i lite cellofan med något fint band.


    Jag är så himla dålig på sånt här egentligen.. så jag skulle nog också vilja ha lite tips. :)

  • hjärta­Glenn
    Äldre 12 Oct 01:25
    #2

    Vi ska tänkte ge typ nonstop-aktiga godisar i två av färgerna vi ska på bröllopet i en ask med lite andra saker (info, såpbubblor) när dom kommer in i kyrkan. Och när vi skickar tackkorten så ska alla få (par får en tillsammans) en varsin skiva med kärlekslåtar, med bland dom är de tre låtarna som sjungs i kyrkan och den vi dansar till.
    Jag skulle bli lite ledsen om jag hade lagt ner båda möda och pengar och så lämnade folk kvar grejjerna, så det känns som att något ätbart skulle vara mest passande i vårat fall.
    Hittade en sida med favours, men jag vet tyvärr inte om man kan beställa därifrån. Nån som orkar kan få kolla det ;) Men där har du ju iaf lite förslag på vad som kan tänkas ges och här är länken: http://www.favorideas.com/shopping/most-popular-wedding-favors.html Lycka till nu! =)

  • Moster Stina
    Äldre 12 Oct 07:01
    #3

    Jag fick en smörkniv med mitt namn på, vid ett bröllop. Det var en kul och mycket användbar typ av bordsplacering.
    Klart ingen glömde kvar sin!

  • theman­dys
    Äldre 12 Oct 08:58
    #4

    Tack så mycket för svaren! Vilka roliga ideér ni har! :)


    hjärtaGlenn skrev 2010-10-12 01:25:01 följande:
    Hittade en sida med favours, men jag vet tyvärr inte om man kan beställa därifrån. Nån som orkar kan få kolla det ;) Men där har du ju iaf lite förslag på vad som kan tänkas ges och här är länken: www.favorideas.com/shopping/most-popular-wedd... Lycka till nu! =)
    Åh vilken bra länk, toppen! :)
  • theman­dys
    Äldre 12 Oct 09:01
    #5

    Är det förresten nån som vet hur man klistrar in bilder direkt här i textrutan? Jag försöker copy-pejsta men det funkar inte, och jag ser ingen knapp för att infoga bilder, men det kanske bara är jag som är blind ;)

  • Leona7­5
    Äldre 13 Oct 21:04
    #6

    jag tänker köpa organzapåsar från diadema.se, dom har massar av färger har jag sett.


    www.diadema.se/organzapaasar-8x10-c-25_26.html

  • theman­dys
    Äldre 13 Oct 22:01
    #7
    Leona75 skrev 2010-10-13 21:04:30 följande:
    jag tänker köpa organzapåsar från diadema.se, dom har massar av färger har jag sett. www.diadema.se/organzapaasar-8x10-c-25_26.htm...
    Jag har oxå funderat på att köpa dem, de finns billigt på ebay oxå. Och i så fall ska vi nog fylla dem med hemmagjoda sötsaker :)
  • 4everU­rs
    Äldre 14 Oct 12:40
    #8

    Hej, Kolla in www.2hearts.se super bra och hyffsat sortiment. Beställde själv från dem och det var super snabb leverans. Så dem rekomenderar jag verkligen.

  • På rosa moln
    Äldre 14 Oct 19:28
    #9

    www.actionaid.se kan man ge bort presenter mot fattigdom, exempelvis kan man köpa kycklingar som ges till en familj i något u-land - sådana tänkte vi köpa och ge till våra gäster. Och om man inte har råd att köpa en present till varje gäst (de kostar från 100 kronor och uppåt) så köper man ju i så fall enbart så många som man har råd med och berättar det för gästerna under middagen. Det har jag och min pojkvän gjort några gånger redan (en idé som dessutom har gett ringar på vattnet bland våra bekanta) - har varit mycket uppskattat :)

  • Maria Rebecc­a
    Äldre 26 Oct 19:31
    #10

    Vi kommer antagligen lägga nån form av godis påse vid kuverten. Sedan tänkte vi, tillammans med tackorten, skicka en cd skiva med blandade partybilder från festen till alla gäster.

  • theman­dys
    Äldre 27 Oct 18:55
    #11
    På rosa moln skrev 2010-10-14 19:28:24 följande:
    www.actionaid.se kan man ge bort presenter mot fattigdom, exempelvis kan man köpa kycklingar som ges till en familj i något u-land - sådana tänkte vi köpa och ge till våra gäster. Och om man inte har råd att köpa en present till varje gäst (de kostar från 100 kronor och uppåt) så köper man ju i så fall enbart så många som man har råd med och berättar det för gästerna under middagen. Det har jag och min pojkvän gjort några gånger redan (en idé som dessutom har gett ringar på vattnet bland våra bekanta) - har varit mycket uppskattat :)
    Det är en jättebra idé! Var på ett bröllop för några veckor sen där brudparet donerat pengar till Rosa bandet, och alla gästerna fick en liten Rosa bandet-brosch i metall. Det kändes jättefint!

    Jag tycker att det är bäst att antingen ge något som konsumeras direkt (typ praliner) eller välgörenhet, annars är det lätt hänt att det bara ligger och samlar damm..

Svar på tråden Presenter/Favours