• Pumpki­n
    Äldre 11 Oct 09:48
    5527 visningar
    18 svar
    18
    5527

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 19!

    Nu har vi varit fruar i över två år, tänk så fort tiden går! Men bara för att vi äntligen blev fruar betyder det inte att vi släppt taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3757743.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • furill­en
    Äldre 11 Oct 18:21
    #1

    hej! kul med ny tråd! hur är läget med er alla?

  • Englal­i
    Äldre 14 Oct 19:05
    #2

    Åh Pumpkin, det är ordning med dig... perfekt med en ny tråd!

    Här är det bra, hur är det med dig Furillen?

    Vi har grejat med köksrenovering här i 3 veckor snart, har haft hantverkare som gjort allt men det blir jobbigt och rörigt iaf. Nu sitter köket på plats och sista elen dras i helgen... det är SÅ snyggt och jag är helt galet nöjd!!

    Hur mår alla andra o allas småttingar??

    Nu ska jag tjata lite om våran bebisverkstad igen. Vi har nu fått akupunktur i 1,5 månad... det rör runt i kroppen kan jag lova!
    Vi har startat en ny fertilitetsutredning (denna gången tillsammans hos samma läkare) och där har det gått undan. Var på samtal/undersökning/provtagn. förra måndagen och nu i november -dec ska vi (jag) få en behandling och blir vi inte gravida då så skickas vi till Lkpg i januari för IVF. Dom hittar inga fel på varken mig eller A så dom hoppas att den här hormonstimuleringen ska ge det där lilla lilla extra för att det ska bli ett befruktat ägg. Nästa vecka ska jag och spola äggledarna med kontrast så vi ser att det verkligen är fri passage.

    Så nu sitter vi här med massor av litteratur och papper om provrör. Det kändes såå skönt när läkaren sa det, han tycker vi är alldeles för unga för att gå och vänta och har försökt för länge så nu måste det hända ngt. Om allt går som det ska (dvs. om vi nu inte blir gravida innan årssskiftet) så bör vi har hunnit med en IVF beh. till våren trodde han. Jag känner mig riktigt hoppfull faktiskt!!!

    Så, nu fick ni lite ältande från mig... men ni har ju varit med hela vägen tjejer så jag tänkte att ni kanske ville ha lite uppdatering på hur det går.

    Hoppas allt är väl med er alla!
    Kram på er!

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Oct 21:06
    #3

    Självklart vill vi ha uppdateringar Englali! Ni verkar ha en riktig toppendoktor, skönt! Då hoppas vi att ni senast till senvåren/sommaren har en liten bebis på G Förhoppningsvis tidigare än så. Så skoj!

    Med oss är det bra. Jakten på hus fortsätter men går väl sådär, och nu verkar det ha lugnat ner sig väldigt mycket inför vintern. Som vanligt. Men, förhoppningsvis dyker drömhuset upp när man minst anar det.

    Ludvig växer så det knakar. På onsdag nästa vecka blir han 5 månader, kan ni förstå?!


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 18 Oct 22:56
    #4

    Härligt med ny tråd Tack Pumpkin...

    Englali, vad roligt att höra! Säger som Pumpkin att det låter som en toppenläkare, som lyssnar och förstår och HANDLAR.

    Förstår att du ser ljust på framtiden. Tror med säkerhet att du snart har en bebis i magen En riktigt efterlängtad sådan!

    Här går ju renoveringen sååååååå segt och långsamt. Jag är fortfarande arbetslös så det är ju inte precis så att vi skiter pengar Daniel jobbar extra varje helg stackarn men det är ändå precis att man får det att gå runt. Inget överflöd som räcker till dyra grejor som flytspackel, elektriker och annat.

    Vi HAR allting utom diskbänk och fläkt.

    Ni som följer bloggen har ju sett att vårt klinkers har kommit och att köket är helt blåst och bara består av gipsväggar och att dörren är flyttad och att det liggande fönstret har kommit.

    Det har blåst lite vindar här hemma och en skilsmässa är just nu på tapeten. Jag har skrivit på pappren, men inte han. Han vill inte tror jag, men han säger det inte rakt ut.

    Just nu är det väldigt lugnt och för tillfället är vårt förhållande precis så som jag alltid önskat. Ändå vågar jag inte lita på det. En del av mig drömmer om ett eget hem, där jag inte behöver rätta mig efter en annan vuxen. Kanske är det för att han är väldigt krävande och har så bestämda åsikter om allting men jag har verkligen inte mått bra. Speciellt inte sedan jag blev arbetslös och behandlad som BAJS på min förra arbetsplats. (retar mig fortfarande att jag inte stod upp för mig själv och bad dem fara och flyga).

    Har gått upp massor i vikt och nästan blivit lite socialt skygg för att jag inte vill visa mig. Väger nästan 110 kg till mina 168 cm och skulle kunna få en GBP om jag velat!!!

    Här trodde jag aldrig att jag skulle hamna. Jag som normalt sett väger runt 63 kg!

    Jobbigt är det och ingenting jag gör, ingen diet funkar! Sedan jag åt minipiller 2006 så har något hänt med min ämnesomsättning, som tydligen är mycket låg och jag går helt enkelt inte ner som jag borde hur hårt jag än kämpar. Det är skitjobbigt och tar enormt mycket av min energi.

    Imorgon ska jag på en anställningsintervju som jag hoppas jättemycket på, så ni får gärna hålla tummarna.

    Att vara arbetslös så länge gör en hel del med självförtroendet. Har ju varit arbetslös i över ett år nu! Det är lång tid och det sliter på ekonomin och på ens psyke och förhållanden.

    Jag har gått i kbt-terapi ett tag oxå under denna tiden eftersom jag mådde så himla kasst efter att jag blev arbetslös och det har varit väldigt bra. Lärde mig mycket om mig själv och hur jag ska förhålla mig till saker, ändra mina tankebanor för att inte stjälpa mig själv osv. Har ju alldeles för höga krav på mig själv, vilket är vanligare hos kvinnor (har jag förstått).

    Nu går jag inte där längre. Min psykolog tyckte jag "var färdig", vad nu det innebär, haha.

    Friskförklarad då eller

    Det var väl en liten rapport från mig. Huruvida det BLIR skilsmässa är jag inte säker på. Kanske faller saker på plats om jag får jobb, mår bättre i mig själv, lyckas gå ner i vikt. Ska iallafall kontakta min läkare, som tyvärr inte var lika förstående när jag tog upp det här med vikten. Hon tyckte bara att jag skulle äta antidepressiva!!!

    Vikt/välmående, att vara bekväm i sig själv har ju GANSKA mycket med det psykiska måendet att göra ansåg jag men hon tyckte ändå att vi skullle börja i den änden. Så jag åt dem ett tag, för att jag tänkte att det ju KUNDE göra skillnad, men ärligt talat. Not so much. Kanske hjälpte det upp mig ur det värsta, jag vet inte, men när jag slutade med dem (vilket hon inte vet) så märkte jag INGEN som helst skillnad. Eller jo, jag mådde faktiskt bättre, haha.

    Nu känner jag faktiskt att jag mår RIKTIGT bra. Att energin har återvänt och jag VILL VERKLIGEN börja jobba, göra något meningsfullt. Vet inte om denna energikick kom med mitt beslut att vilja ha skilsmässa? Ingen aning. Men jag känner mig på något vis starkare och mer produktiv när jag tänker att jag är ensamstående. Skumt eller?

    detta är inget som är officiellt, har inte berättat det för någon utom närmsta tjejkompisarna och min mamma, bara så ni inte skriver något på facebook eller i min blogg, haha.

    Vi får se vart allting leder.

    Det jag sörjer så enormt är ju huset! som jag ÄLSKAR och som vi snart äntligen ska få precis så som vi vill ha det! Det skär i mig. Jag står knappt ut. Ingen av oss hade haft råd att behålla det och det är vidrigt, för det har perfekta läget, större än något annat jag skulle kunna hyra/ha råd med och supermysig planlösning, fint, renoverat, mysig liten insynsskyddad trädgård osv. Äh fy, vill knappt tänka på just den aspekten av det hela.

    Det är fruktansvärt faktiskt. Att ett HUS kan betyda så mycket! Helt galet ju...

    Nä nu ska jag inte skriva mer. Måste förbereda mig lite inför intervjun imorgon. Den är inte förrän på eftermiddagen.

    Tittar kanske in här på kvällen och skriver hur det gick

    kram på er allihop

    Än en gång Englali, fasen så roligt att det äntligen händer något. Och Pumpkin pressa nu Lasse lite så ni kan lägga bud Svårt att fatta att Ludvig redan är 5 månader. Vart tar tiden vägen. Jag kan inte fatta att mina SMÅ barn ska fylla 11, 7 och 6. Hur fasen gick DET till???

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 18 Oct 23:01
    #5

    Ps. det är inget fel på min sköldkörtel. Har tagit prover, utan det är helt enkelt bara så att jag efter minipillren, som var starten på viktuppgången (gick upp 34 kg på 4 månader när jag började äta dem) så går jag inte ner i vikt. Förr hade jag hur lätt som helst att gå ner i vikt. Visst är det säkert lite ålder oxå, men det är dock, mer än bara åldern. Känner ju att det inte är normalt. SÅ jäkla mycket ÄTER jag faktiskt inte, men tyvärr blir det ju så att man ger upp, skiter i vad man stoppar i sig OCH dessutom tröstäter när man är så missnöjd med sig själv. Nästan som att man straffar sig själv.

    Nä fy... Nu måste läkaren lyssna på mig för detta tär på mig. Verkligen!

    Kram på er så länge

  • furill­en
    Äldre 19 Oct 13:15
    #6

    Englali, 
    inte det minsta tjat! har verkligen undrat hur det går för er och blev glad av en positiv uppdatering! skönt med bra hjälp! dags för lite aktiva metoder då helt enkelt. snart börjar nog magen växa! min svägerska gör faktiskt precis IVF, hoppas så att det går vägen.

    min lilla Emil är idag 3.5 månad (!) har gått så fort och samtidigt känns det helt självklart, som han alltid varit en del av familjen. ammar mycket och sover lite men han växer på som han "ska" så det är skönt. och när man som tröttast får ett stort leende är det som bortblåst! trivs med att va mamma!

    Anja,
    usch va tråkigt!!!! så ledsen att du mår så dåligt och har det så tufft!!! verkligen verkligen tråkigt att höra. men du, fan vad bra du är som kämpar så! hoppas du får all hjälp du behöver och att du snart får ett jobb. kan tänka mig att det är ett riktigt moment 22, man behöver det ena för att få det andra. och skilsmässa fy vad trist. men är du säker på att det är det som är det bästa för dig så ska du självklart genomföra det vare sig det blir flytt eller inte. men om du tänker att det kanske egentligen har att göra med andra saker som får dig att må dåligt så kämpa för äktenskapet och ge det lite tid! kanske parterapi?
    tänker på dig!!! stor kram!!!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Oct 13:52
    #7

    Furillen, ja, jag tänker som du, att det kanske är andra saker som gjort att belastningen på äktenskapet varit så stor det senaste året. Men det krävs mycket (känner jag) för att få det att fungera.

    Vi har talat om parterapi så vi får väl se vad vi gör.

    Just nu är det som sagt toppen! Men det är ju liksom för att han anstränger sig enormt mycket under "hotet" om skilsmässa, eller nåt. Önskar att han kunde vara precis så här ALLTID, utan det hotet, men jag har svårt att se att han skulle klara det.

    Men men... man ska aldrig säga aldrig. När här är klart, vi trivs, kan få i ordning, och förhoppninsvis (om jag får detta jobb) har en mer ordnad ekonomi så kan ju saker se helt annorlunda ut

    Visst är det härligt med bebistiden och de där leendena och skratten man blir belönad med

    Njut, för den tiden går ju så otäckt fort!

    Är lustigt hur man från en dag till en annan blir mamma och knappt kan fatta vad man gjorde, levde för tidigare och hur man KUNDE leva utan barnen! Men det är väl så det ska vara

    kram kram

    Anja

  • Pumpki­n
    Äldre 21 Oct 09:37
    #8

    Anja: Kul att du också hittat hit! Trist att höra att det gått så långt att du skrivit på papper om skilsmässa. Tyvärr tror jag att sånt ibland behövs för att man ska vakna och ta ansvar för sig själv och förhållandets välmående, så kanske blir det ändå bättre för er. Jag tror också att det kan bli mycket bättre om du får ett jobb och får lite mer ordning på bitarna som du behöver i ditt liv. Men, går det inte så går det förstås inte. Man ska ju heller inte leva i ett förhållande som inte mår bra, och som man själv inte mår bra i.

    Håller i alla fall tummarna för att du får jobbet!

    Jag fortsätter bearbeta maken om huset, jag vill så gärna ha det! Alla förutsättningarna för att få mitt drömboende finns där känns det som...


  • Äldre 25 Oct 22:44
    #9

    Hej tjejer!!


     


    Englali: åh vad roligt med uppdatering om eran bebisverkstad. Vi vill gärna veta vad som händer för vi längtar oerhört mycket för eran skull också!!! Åh vad spännande att bi fått så positivt bemötande av läkaren!! jag håller alla tummar och tår!


     


    Anja: Åh... det lät inte roligt att vara i din sits just nu... jag tror också att mycket skulle ordna sig om du fick ett arbete och fick ordning på ditt välmående... jätte synd att vikten har ökat så mycket men det är väl som du skriver... det blir lixom en ond spiral när man inte mår bra och då går ju det mesta ut för... börja i ena änden och bocka av steg för steg så ska du se att du snart är på fötter igen! jag hoppas verkligen på jobbet som du var på intervju för!!!


     


    Pumpkin: här går det också trögt med hus... så jag förstår dig!


     


    uppdatering Becky: Vi SKULLE köpt hus... vi hade budat, bestämt datum och ALLT var klart utom påskriften på avtalet... det var förra måndagen... klockan 3 skulle vi vara på banken och skriva på och ca 10 på fm får jag mess av mäklaren att en ny budgivning har dragit igång, FY FARAO!!! säljarna hade tagit dit ett par söndag kväll som också ville ha huset trots att vi gjort upp muntligt att de accepterat vårat bud och vi skulle få köpa huset...


     


    Vi hade aft vi8sning på vårt hus och har nu 2 intressenter som vill köpa vårt hus men inget hus för oss att flytta till... Nä det steg nästan 100.000 till så vi fick hoppa av... Så himla pissigt!!!


     


    Annars mår vi bra, vi är i v 23 med vårt andra barn... kikade inte vilket kön det var på UL så nu är det riktigt spännande, det är high life i magen så det är en riktig vildning iallfall


     


    Kram kram på er

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 4 Nov 21:38
    #10

    Hej allihop

    Grattis Snitte till det nya barnet i magen! Vad trist med huset. Sånt är faktiskt för jä..ligt. Ett muntligt avtal ska ju gälla lika mkt som ett skriftligt. Får de verkligen göra så?

    Här har det hänt massor.

    Kan bara säga som så att vi har haft ett ENORMT genombrott, ett sådant jag aldrig trodde var möjligt ens. Vi har inte avskrivit skilsmässa helt, utan bara bestämt att vi ska se hur vi mår när här är färdigrenoverat. Han har berättat hur han mår, hur han känner och jag blev minst sagt chockad över hur han gått och trott/känt. Så oj vad vi har rett ut saker! Helt underbart just nu! Helt annan känsla i hela huset! Sanslöst faktiskt. Detta trodde jag ALDRIG.

    Men som sagt. Ingen vet vad framtiden bär med sig. Vi har satt upp regler, mkt få och enkla som att inga kränkningar får förekomma från något håll, inga bråk inför barnen, inga hetsiga reaktioner, PRATA UT om allt, respektera, kommunicera, lyssna och stötta istället för att stjälpa och det går hittills över förväntan.

    Mår så mkt bättre bara på denna korta tid.

    Tyvärr fick jag inte jobbet. Ska till arb.förmedlingen den 9:e så vi får väl se vad vi ska göra. Jag har bett om en praktikplats men min handläggare lät inte pigg på det? Hon tyckte jag skulle ha en jobbcoach först, men det känner jag verklige inte att jag vill. Men vem vet, kanske skulle det hjälpa mig att göra "allting rätt" vid intervjuer osv. Är ju skitjobbigt att gå på intervjuer tycker jag, men jag tycker ju ändå att jag sköter mig bra där liksom, så jag känner hellre att jag faktiskt skulle vilja få starta på en praktik där jag kan visa vad jag går för och kanske ha chans till en tjänst.

    Sen är det ju det jäkla körkortet som fattas mig. Vi har ju vekrligen inte råd!

    Och grejen är att jag bara kan söka ca 85% av de tjänster som ligger ute pga att jag INTE har körkort. Nästan alla tjänster kräver det. Frågade redan från början om Arb.förm sponsrar sådant då jag vet att de kan sponsra t ex lastbilskörkort som kostar MULTUM men de gör inte sånt längre, även om det verkligen gynnar jobbsökandet jättemycket. Förståeligt på ett sätt och på ett sätt inte, folk hade säkert utnyttjat det.

    Vi får väl se om vi lyckas lösa det.

    Nu längtar jag bara till att köket ska bli klart för jag håller på att bli TOKIG.

    (tokigare)

    Kram så länge allihop

    från en betydligt gladare mer harmonisk Anja

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 4 Nov 21:40
    #11

    Hahahahhaha nu skrev jag verkligen fel...

    Jag kan INTE söka ca 85% av de tjänster som ligger ute, haha.

    Jag kan endast söka ca 15%. LITE skillnad kanske

  • furill­en
    Äldre 8 Nov 09:45
    #12

    Anja,

    skönt att höra att det är på väg uppåt! förstår om vägen känns lång men nu har du börjat iaf. förhoppningsvis kan allt nu bara bli bättre och bättre.

    usch vad tråkigt med jobbet! hoppas verkligen det dyker upp nåt nytt snart! och fattar med jobbcoach, så typiskt arbetsförmedlingen på nåt vis att hålla på med den typen av åtgärder. man vill ju inte gå i jobbskola, man vill ha ett jobb.

    kram

  • Pumpki­n
    Äldre 23 Nov 18:42
    #13

    Halloj!

    Anja: Skönt att ni haft ett genombrott och att det går åt rätt håll för er i alla fall, hoppas att alla andra pusselbitar faller på plats en efter en också.

    Här händer inte så mycket just nu, samtidigt som det förstås händer massor. Ludvig blev sex månader i lördags och jag känner att jag inte riktigt hänger med - hur fort går tiden egentligen?! I söndags var vi och köpte en riktig bilbarnstol åt honom, så nu sitter han som "stora" barn i bilen. Min lilla bebis!


  • Äldre 28 Nov 19:25
    #14

    Hej på er tjejer! och GLAD advent!!!

    Anja: Härligt tt höra att ni mår bättre i er relation! piss att du inte fick jobbet men snart kommer DITT jobb ska du se... men förstår att det hade varit lite lättare med körkort... det är ju verkligen som du säger att de flesta kräver körkort...

    Ja det var kasst med huset... tycker också att muntliga avtal ska gälla men tydligen inte i mäklarbranchen...

    pumpkin: Ja, 6 månader! tänk det är på sina barn man ser vad tiden går
    Stora killen då som fått en ny bilbarnstol! hihi jag måste snart ut på jakt efter en ny stol jag med... lånade en babystol av magnus bror när leo föddes men nu har de en egen liten så då får vi skaffa en egen stol hehe

    kram på er!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 13 Dec 01:26
    #15

    Jag glömmer verkligen att gå in här och kolla! Tänk, förr var det det första man gjorde när man vaknade ungefär!!!

    Läget här är som tidigare. Harmoniskt, lugnt och glatt. Vågar fortfarande knappt säga det!

    På jobbfronten intet nytt!

    Tänker hela tiden att jag verkligen inte VILL vara anställd utan ha något eget men vad-fasen-då. Spånar mycket med en väninna som tänker i samma banor. vi har liknande drömmar men är dom genomförbara!

    Jag ska på ett möte på arb.förm på torsdag, angående utbildningar och annat. Jag och min handläggare har pratat om att jag kanske helt borde byta karriär? Det har gått så lång tid och utsikterna här i Skåne inom socionomyrket är SÅÅÅÅÅ kassa. Vi får väl se! Kanske blir jag lokförare eller nåt, haha.

    Känns som att jag hade kunnat göra vad som helst och tycka att det är roligt! Faktiskt...

    Drömmen är dock ett jobb där jag kan bestämma mycket, lägga mina egna tider lite grann, tjäna hyfsat och UTVECKLAS, TRIVAS, HA ROLIGT. Tänk att ha ett jobb som man åtminstone delvis kunde sköta hemifrån! Åh jag vet fasen inte VAD jag ska hitta på. Är ju på tok för gammal att börja om på nytt känns det som, samtidigt som jag är i ett låst läge!

    Har 150 dagar kvar av a-kassa tack vare att jag har barn. Sedan??? Utförsäkrad? Läskigt...

    Det sjuka är ju att jag vet hur kapabel jag är. Är knappast dum, lätt för att lära, socialt kompetent, drivande, engagerad etc. Ändå är det så jäkla svårt att få tag i ett jobb!

    Jag söker ju allt! Inte bara socionomjobb utan även personlig assistent, ordermottagare, sekreterarjobb, etc etc. Det enda jag undviker är ju jobb med tunga lyft osv pga mitt bäcken. Men det håller på att bli bättre faktiskt. Jag köpte Shape-ups (skor som är typ mbt) och bäckenet gör inte lika ont längre tack vare att jag nu "går rätt". Så härligt!

    Köksrenoveringen går SAKTA men nu ser jag en ljusning. Golv klart. Fönster ska in, väggar spacklas och målas och sen ska skåpen upp! Åååååhhhh ÄNTLIGEN ett kök efter att ha lagat mat på en kokplatta i v-rummet i SEX HELA MÅNADER.

    Läget har varit sjukt här de senaste veckorna. Jag bryter typ i hop varje gång jag ska laga mat, blir aggressiv, börjar gråta, kan knappt andas. Jag HATAR att inte ha ordning omkring mig!

    Jag KAN stå ut med kaos kortare perioder men inte så här länge! Fy fan alltså.

    Ni som är så kloka tjejer. Vad tycker ni att man skulle kunna öppna eget inom eventuellt utbilda sig till (krav isåfall är: kort utbildning, bra jobbutsikter, hyfsad lön). Jag är socionom, min väninna är lärare med lång erfarenhet. Hon vill att vi utbildar oss till mäklare och öppnar eget, hon är mycket intresserad av sånt, liksom jag, älskar ju att glo på hus/lägenheter och har mycket idéer inom detta men det finns ju SÅ många mäklarfirmor känns det som. Å andra sidan hade man kanske kunnat erbjuda lägre priser, för fy fan så dyra mäklare är!

    Men annat då? Vad tänker ni? Vad kan man hitta på?

    Jag tycker det hela är en djungel och är lite feg, samtidigt som jag fattar att man måste satsa för att vinna något. Mamma är ju egen företagare och har varit så lägne jag kan minnas! Kan hon så kan ju jag!

    Lite småläskigt är det allt, men efter min senaste anställning i mobbingnästets högborg utav läskig osynlig hiearki och utfrysning så vill jag verkligen aldrig vara anställd igen! Det var så sjukt och pågick så länge att jag inte ens märkte det. Nu var ju inte ens JAG den som var utsatt förrän precis på slutet av de nästan 3 år jag var där. jag var ju jätteuppskattad, men rädlsan, som hela tiden fanns, att var DEN som skulle frysas ut och kastas ut, var lika påtaglig som något annat. Har inte ens fattat vidden av det förrän efteråt! Huva. Aldrig mer anställd känner jag. För hur kan man garanteras att man hamnar på ett ställe med en SUPERBRA chef. Av alla ställen jag jobbat på så har jag bara haft en enda chef som varit bra liksom!

    Åh skulle bara vilja ha ett jobb som betalade bra, som var roligt, som jag verkligen njöt av och där jag hade kollegor som jag GILLADE SKARPT och som gillade mig. Jag kräver inte så mycket. Jag lägger liksom inte vikten i livet vid mitt jobb. Jobbet är en bisak. Det är mitt privatliv som är viktigt. Det har jag verkligen fattat de senaste åren.

    Daniel tyckte ju att jag, när jag jobbade, fokuserade så hårt på jobbet att familjen blev åtsidosatt och ja, det gjorde jag nog en del. Jag jobbade ju JÄMT (man blev ju rätt så kraftigt utnyttjad på det där stället för inga pengar).

    Men men, nog om det...

    Till helgen ska jag och maken ha barnvakt och bo på hotell i K-hamn. Ska bli så otroligt underbart. Julmarknad, äta ute, sova i vackert hotellrum, äta enorm hotellfrukost, strosa på ströget, äta lunhc i Nyhavn, sen tåget hem. Ska bli så grymt härligt håll tummarna för att det inte ösregnar hela helgen.

    Hur är allt med er andra?

    Något nytt på era fronter

    Tusen kramar

    Anja

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 13 Dec 01:29
    #16

    För övrigt så har Clark friat till Lois nu och det är fantastiskt!

    <3L.O.V.E  S.M.A.L.L.V.I.L.L.E <3

  • furill­en
    Äldre 13 Dec 10:13
    #17

    Hej tjejer!
    Glad lucia! Myyys med alla ljus och adventsstjärnor! Och här har det dessutom varit superfint vinterväder på sistonde! Tomte
    En annan sak som händer idag är att Emil fyller 5 månader!! Förvånad Galet! Glad

    Håller med Anja, oj vad man kollade in BT hundra gånger i timmen för ca 2.5 år sen
    Tiden rusar faktiskt iväg...!

    Anja,
    klart du kan starta eget! Men. Kanske inte bara för sakens skull om du fattar vad jag menar. Självklart asjobbigt att vara arbetslös, men ännu läskigare att vara egen när det inte går hundra. Om du kommer på något som du brinner för och tror på så är det självklart bara att satsa!! Och glöm inte att söka starta eget bidrag på arbetsförmedlingen! Om du går ihop med din vän se till att ha pratat ihop er innan hur ni ska tackla olika situationer så ni inte låter det påverka eran personliga relation. Kan säkert vara toppen att vara två med ett nytt företag! Har dock inga idéer, är ju så himla personligt. (Om inte dagmamma då som du väl funderade på förr? Vet inte hur det ser ut hos er just men på de flesta ställen är det väl tokbrist på förskole-platser?)
    Hoppas ni få en superfin, superhärlig, superromantisk helg!

    På tal om jobb, va härligt det fortfarande är att inte jobba utan bara hänga med bebbe naturligtvis gaaalen sömnbrist men när lillskrutten är glad och myser och skrattar är det värt allt!

    Och kan inte låta bli att nämna den tråkiga saken, FAN va SJUKT att vi haft en självmordsbombare i sthlm!!! Vilken otrolig tur att det inte gick mera illa, att ingen dog. Känns helt overkligt faktiskt.

    Kram på er!

  • Äldre 26 Dec 20:59
    #18

    Hej på er tjejer!


    Shit vad chockad jag blev nu när BT har ändrat design. snyggt faktiskt! kul med något nytt!


    Jadu Anja, att ha eget är ju bra för att man får bestämma egna tider men det betyder ju oftast att man jobbar JÄMT! jag har ju eget företag i bröllopsbranchen om ni kommer ihåg... det finns fortfarande men eftersom både jag och min väninna fått barn och vi snart ska ha banr igen har det legat på en ganska lg nivå på slutet... skönt men det innebär ju också att inga pengar rullar in.. både hon och jag har ju annat vid sidan av företaget också..Men i början när vi startade var man ju i jobbtankar 24/7.. TELEFONEN RINGDE HELA TIDEN och vi flänged runt på mässor, intervjuer osv... kul såklart men även rätt jobbigt!


    men bara man har det i bakhuvudet så kan det vara superkul att ha företag, kanske en homestylingfirma? som stylar inför visningar och så?


    lokförare är inget dumt förslag som du själv skrev.. har en väninna som utbildade sig till det... 1 års utbildning men ledig tors-sön under utbildningen och en ingångslön på 23.000 och sen OB på det ;)


    Här har vi haft det bra under jul... MYS MYS MYS med familjen nu är jag på jobbet och jobbar mitt näst sista dygn innan jag går hem på havandeskapspenning..


    v.32 nu så det närmar sig med stormsteg


    Kram på er!

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008