• Sarast­iko
    Äldre 10 Oct 23:53
    6820 visningar
    37 svar
    37
    6820

    23 juli 2011

    Äntligen är datumet klart.. Den 23 juli smäller det i Tornedalen :) inbjudningarna kan börja tillverkas :) de ska skickas ut i feb, tidigt jag vet.. Men vi har många unga studerande kompisar som vill boka flyg i tid.. Och semester ska planeras o bokas in.. Så vi kör på en tidig inbjudan helt enkelt :) Klänningen är köpt, skor, smycken, caketop, underkläder, lite te dekorationen.. Bordsplaceringshållare ska tillverkas snart, börjas iaf.. Blir ca 100 st dalahästar i trolldeg som skall göras! Puh :)

  • Svar på tråden 23 juli 2011
  • missyJ
    Äldre 12 Oct 17:22
    #1

    vi har oxå bokat 23 juli 2011 :)

  • Triton­77
    Äldre 27 Oct 15:36
    #2

    Vi gifter oss också detta datum!

  • Rebecc­aL
    Äldre 27 Oct 16:34
    #3

    Äntligen ska vi gifta oss, även vi 23/7-2011 :)

  • SaJo19­81
    Äldre 15 Dec 23:42
    #4

    Nu är kyrka och lokal bokat för bröllop den 23/7-11
    Känns fantastiskt Hjärta

  • elingi­llberg
    Äldre 16 Dec 20:16
    #5
    Sarastiko skrev 2010-10-10 23:53:30 följande:
    Äntligen är datumet klart.. Den 23 juli smäller det i Tornedalen :) inbjudningarna kan börja tillverkas :) de ska skickas ut i feb, tidigt jag vet.. Men vi har många unga studerande kompisar som vill boka flyg i tid.. Och semester ska planeras o bokas in.. Så vi kör på en tidig inbjudan helt enkelt :) Klänningen är köpt, skor, smycken, caketop, underkläder, lite te dekorationen.. Bordsplaceringshållare ska tillverkas snart, börjas iaf.. Blir ca 100 st dalahästar i trolldeg som skall göras! Puh :)
    Hej! Låter som om du och jag är rätt lika ;) Vi ska också gifta oss den 23:e juli och jag fixar en massa i väldigt god tid.. det är liksom skönast så.. Man behöver inte vara en bridezilla för det ;) Jag har gjort alla inbjudningar och ska faktiskt skicka ut dem i januari.,. har långväga gäster precis som du, t.o.m från USA så det ska bli jätteroligt! Min klänning syr jag på nu, bordsplaceringskorten är klara sånär som på namnen och mycket annat är också klart.. Känns som om vi kanske kommer att kunna relaxa på vår dag sen då både du och jag.! =)
    Hoppas vi får tur med vädret! Cool

    Kram
    Elin
  • SaJo19­81
    Äldre 17 Dec 21:55
    #6

    Vi skickar också ut inbjudan tidigt antagligen jan-feb då vi ska ha bröllop på annan ort mot var vi alla bor, dessutom är det ju mitt i semestertider och alla vill gärna veta tidigt vilket datum det blir:)

  • Sarast­iko
    Äldre 17 Dec 22:45
    #7

    Vad härligt att jag inte är ensam om att vara ute i god tid =) Men som ni säger så vill de flesta veta redan nu =)
    Tyvärr tror jag att det kommer vara minst lika stressigt när det väl närmar sig =) Man är ju lite kontrollfreak ;)

    Ja jag hoppas också på fint väder, men så länge det inte regnar är jag nöjd. Blir så jobbigt med fotograferingen om det regnar. =/

    Dalahästarna har jag nu överlåtit till min käre far =) han ska få göra 90 dalahästar i trä hehe..

    Inbjudningarna har jag gjort hälften, det tar sån tid!!

    Mannens kostym är inhandlad. bara skjorta och skor kvar.. I övrigt är det spara spara spara spara.. o spara pengar =)

    Hur många gäster ska ni ha? =)

  • elingi­llberg
    Äldre 17 Dec 23:07
    #8
    Sarastiko skrev 2010-12-17 22:45:32 följande:
    Vad härligt att jag inte är ensam om att vara ute i god tid =) Men som ni säger så vill de flesta veta redan nu =)
    Tyvärr tror jag att det kommer vara minst lika stressigt när det väl närmar sig =) Man är ju lite kontrollfreak ;)

    Ja jag hoppas också på fint väder, men så länge det inte regnar är jag nöjd. Blir så jobbigt med fotograferingen om det regnar. =/

    Dalahästarna har jag nu överlåtit till min käre far =) han ska få göra 90 dalahästar i trä hehe..

    Inbjudningarna har jag gjort hälften, det tar sån tid!!

    Mannens kostym är inhandlad. bara skjorta och skor kvar.. I övrigt är det spara spara spara spara.. o spara pengar =)

    Hur många gäster ska ni ha? =)
    (jag förstår inte hur man gör för att göra ett inlägg i tråden utan att citera..??) Jo, lite kontrollfreak är jag nog med.. men bara så länge det känns sunt.. ;)
    Vi kommer att bjuda ca 95 stycken, men sen vet man ju aldrig hur många som kommer.. Lokalen tar egentligen bara 90 stycken och det är verkligen max så jag hoppas att det kommer att lösa sig naturligt ;)
    Hur ska ni göra med bröllopsresan? Vi vill jättegärna åka till Goa, Indien, men de har monsunregn och stormar i juli så vi funderar på att skjuta upp resan till i januari,, det kan ju vara kul att ha det att se fram emot.. Så då kanske vi istället tar en miniresa, typ weekend, direkt efter bröllopet.. HUr gör ni? Egentligen känns det
    ganska hemskt att man fr så långväga gäster och så bara sticker man dagen efter.. Men för mig skulle det kännas jätteknäppt att träffas liksom "dagen efter".. Akward på nåt vis..haha. Så jag funderar på om man kanske ska försöka planera allt så ra att man har tid för familj och vänner innan bröllopet.. hmm.. not easy.
    Vad tänker ni?
  • SaJo19­81
    Äldre 18 Dec 18:51
    #9

    Här har vi inte köpt egentligen något än! Min klänning ska sys upp av en vän som är VÄLDIGT duktig så allt tyg till det är köpt, även männens västar o kravatter har hon fixat! Min blivande svägerska ska sy tärnklänningar etc... Hoppas också på fint väder såklart! Mest för att vårt bröllop kommer gå i lite jane austen anda/bonnabröllop med empirklänning och framför allt häst och vagn ute på landt vilket inte blir så mysigt i regn! Vi kommer att bjuda runt hundra gäster men tror definitivt inte att alla kommer kunna! Lokalen vi har hyrt (en löjligt billig lokal btw) tar 120 som absolut max och då är det trångt! Vi räknar väl med att ungefär 80 pers kommer att komma. Apropå bröllopsresa blir det ingen för oss i direkt anslutning till bröllopet! Det blir bröllopsnatt på hotell sen hr vi ju våra twins som kommer vara 20månader att gosa med dagen efter! Däremot tänker vi önska oss resepengar då min sambo är thailändsk och vi vill åka ner hela familjen näsa vnter istället! Har ekonomiskt inte kunnat det denna tyvärr :/

  • Sarast­iko
    Äldre 19 Dec 17:01
    #10

    Vi kommer att bjuda ca 95 stycken, men sen vet man ju aldrig hur många som kommer.. Lokalen tar egentligen bara 90 stycken och det är verkligen max så jag hoppas att det kommer att lösa sig naturligt ;)
    Hur ska ni göra med bröllopsresan? Vi vill jättegärna åka till Goa, Indien, men de har monsunregn och stormar i juli så vi funderar på att skjuta upp resan till i januari,, det kan ju vara kul att ha det att se fram emot.. Så då kanske vi istället tar en miniresa, typ weekend, direkt efter bröllopet.. HUr gör ni? Egentligen känns det
    ganska hemskt att man fr så långväga gäster och så bara sticker man dagen efter.. Men för mig skulle det kännas jätteknäppt att träffas liksom "dagen efter".. Akward på nåt vis..haha. Så jag funderar på om man kanske ska försöka planera allt så ra att man har tid för familj och vänner innan bröllopet.. hmm.. not easy.
    Vad tänker ni?

    haha jag får väl ta och citera då ;)

    Vi kommer bjuda runt 110 stycken =) Vår lokal är också väldigt billig, 500 kronor tror jag det är =)

    Vi har redan bokat vår resa. Den blir inte så exklusiv utan det blir 2 veckor på Skiathos vi åker den 25.e juli.. Då hinner vi ta oss till arlanda..  Tanken är att vi ska ha en liten fest på fredagen innan på hotellet som är i byn. Eller vi annordnar inget utan vi ses i deras bar =) Så hinner man ses lite då, sen på söndagen så hjälps vi åt att städa lokalen. Ok alla är inte där men några av gästerna, släkt o så.. Så öppnar vi presenterna då också, för det är vi eniga om båda två, vi vill INTE öppna paketen på själva festen. Vi tycker det dödar festen totalt =) och sen äter vi resterna från festen om det är något kvar ;) . Hans bror o fru gjorde så förra året och det var mycket trevligt.. Man pratade om allt skoj som hade hänt dagen innan o sa hejdå.. Sen åker vi till Luleå, flyger till Arlanda, sover ev i vår lgh ... tillbaka till Arlanda och sen vidare till Skiathos.. Vet inte när flyget går till Skiathos än

    Så har vi tänkt =)

Svar på tråden 23 juli 2011