• Karamellen

Hur lång tid i förväg bör man boka frissa och make-up?

Oj, tänkte få håret gjort inför bröllopet! Både med färgning och klippning. Vill ha kort hår men ändå lite fint, dock ingen uppsättning är nödvändig! Men kanske tillstylat? Jag funderar på att båka vanlig klipptid några veckor i förväg och sen få håret stylat och bli sminkad på förmiddagen/morgonen den 11/12 då vi gifter oss!

Kanske man ska boka allt redan nu?? Hur långt i förväg brukar man vara på konsultation?

• Svar på tråden Hur lång tid i förväg bör man boka frissa och make-up?
  • weddinginlove

Går det skulle jag boka redan nu så jag får den frisör, makeup person jag vill ha. Sen kan du göra konsultationen någon vecka före bara när du vet hur långt du vill ha ditt hår.

• ClaraH

Jag, skulle också boka redan nu. Jag har faktiskt redan bokat till vårt bröllop som är 30 juli. I och för sig för att det är mitt i semestern och många salonger har stängt då.

• mattiasFästmö

jag tycker också du kan boka nu redan, för att vara på den säkra sidan. och göra konsultationen några veckor innan.

• MG11

jag har oxå bokat nu o datum är 29 Juli men det är i en annan stad o frisören tyckte det var jättebra att jag var ute i god tid...för tiden går fort o innan man vet ordet av så är det sommar 2011...

• jazzie78

Oj - vad duktiga ni är!!
    Själv har jag knappt tänkt på smink och hår.... vi gifter oss den 28/8 2011.
    Men TS - eftersom du gifter dig "snart" så hade jag också bokat nu... :o)

• ninasjoholm

Tjena tjejer! Jag jobbar själv med makeup och hår, framförallt makeup. Vi stylister uppskattar när man bokar tidigt, så sommaren 2011 är dags att börja boka nu. Just eftersom det är högsäsong. Gifter man sig på vintern är det inte lika brådskande, men glöm inte att stylisten kan ha annat inbokat eftersom bröllop oftast ligger på lördagar. Så jag tycker helt enkelt att man ska boka i alla fall ett par månader innan.

• Mariabridetobe

Vi ska gifta oss 28 maj och jag bokade min frisör för en månad sen (iofs ska hon följa med oss dit vi ska gifta oss, hon är bekant/gäst och vår frisör annars) Men vi ska färga mitt hår i skiftet feb-mars för att hitta rätt nyans och sen fylla på strax före bröllopet. hon hjälper oxå till med smink.

Svar på tråden Hur lång tid i förväg bör man boka frissa och make-up?