• bolsan

överraska maken på festen

Skulle vilja överraska min man med ngt under själva middagen ngt förslag?

• Svar på tråden överraska maken på festen
  • jompen

Jag hade en idé på att jag skulle sjunga en låt som passar just oss, men insåg sen att jag inte har rösten och VERKLIGEN inte har nerverna, lite för blyg för detta tilltag... Men om du vågar, kan och vill så tror jag att det skulle vara enormt uppskattat.

• ClaraH

T.ex. sjunga_ "Du är min man..." kanske. vilket jag inte alls ska göra för det skulle låta hemskt. Men jag var på en 50-årsmiddag där frun sjöng den och jag blev rörd faktiskt.

Själv ska jag inte överraska. Hade funderingar på ett tal, men eftersom jag vet att han inte vill hålla tal (tycker det är jobbigt) tror jag att han själv skulle tycka att han borde hålla ett för mig (så det känns lite ojust mot honom). Jag får spara det till nästa större bemärkelsedag istället.

• jazzie78

*skrattar* Jag hade också tänkt att spexa till det under middagen... spela ett par låtar som han förknippar med just mig... att jag mimar och dansar till dem... 
    Ingen vet om det förutom toastmastern :o)

Och vill du inte "uppträda" så som jag - så kan du ju alltid hålla ett personligt tal till honom. Själv hade jag nog inte klarat det - hade gråtit sönder hela talet. Då klara jag mer av att spexa till det och ändå få fram min kärleksförklaring :o)

Lycka till!

• bolsan

Jag  har varken sångröst eller mod/ork att stå framför honom och spexa eller läsa tal.... tänkte mera ngt roligt som får upp stämningen lite... ngt roligt telegram eller så kanske....

• Karamellen
    bolsan skrev 2010-10-09 10:01:59 följande:
    Jag  har varken sångröst eller mod/ork att stå framför honom och spexa eller läsa tal.... tänkte mera ngt roligt som får upp stämningen lite... ngt roligt telegram eller så kanske....
    Min bror gifte sig i somras och hans fru satt på festen efteråt och plockade fram en liten väska/påse. Där hade hon sparat biobiljetten från deras första biobesök tillsammans, lys-halsband då de var på nån festival där det hände nått speciellt osv osv... alltså massor olika minnen som man vanligtvis kastar bort bara sådär. Kvittot från deras första restaurangbesök, slipsen han hade på sig på studentfesten då de träffades allra första gången mm mm. Ni fattar va?
    Mycket fint, han blev rörd och vi andra blev varma i hjärtat och grät en skvätt.

Kanske mer romantiskt än roligt i och för sig...

• delfin78

Ett bildspel, roliga kort och minnen brukar man ju ha kvar.
    då gör du något kul men behöver inte stå i centrum.

behöver bara en data, vit duk o koppling.......

• Moster Stina

En brud hade skrivit ihop ett fint brev till sin älskade, och satt det som mittenblad i HANS festprogram. Det gjorde succe när han väl upptäckte det! I brevet skrev hon varför hon älskade honom och sånt... Den idén tänker i alla fall JAG sno!

• bolsan

Har kollat runt lite och hittat ngn tråd med typ ett telegram till maken som toastmaster läser upp... fd flickvän numera fru...
    Ngn som gjort något liknande?? Tips och ideer ang texten???

• ClaraH

Moster Stina skrev 2010-10-10 16:35:02 följande:
    En brud hade skrivit ihop ett fint brev till sin älskade, och satt det som mittenblad i HANS festprogram. Det gjorde succe när han väl upptäckte det! I brevet skrev hon varför hon älskade honom och sånt... Den idén tänker i alla fall JAG sno!

Den var bra! I mitt fall behöver han då inte känna att han också måste hålla tal om jag gör det. Det ska jag verkligen fundera på.

Svar på tråden överraska maken på festen