• Sandra86

Är det fult att inte bjuda med partner?

Jag och min blivande man kommer att ha ett bröllop för dom närmaste inom familjen och våra bästa vänner.
    Är det fult att inte bjuda med våra vänners respektive?
    Jag tycker det känns kontisgt att bjuda med dom som vi inte umgås med annars. Eller tänker jag fel?

• Svar på tråden Är det fult att inte bjuda med partner?
  • ClaraH

Jag tycker att du tänker fel. Det är en etablerad etikett att bjuda hela paret. Tänkt vad roligt för er att träffa era vänners respektive också!

• Sandra86

Jag tänker lite så att det är konstigt att jag ska bjuda människor jag annars inte umgås med när vi inte bjuder våran släkt, som farbröder och kusiner.

• Emblas Mamma
    Sandra86 skrev 2010-10-07 19:53:20 följande:
    Jag tänker lite så att det är konstigt att jag ska bjuda människor jag annars inte umgås med när vi inte bjuder våran släkt, som farbröder och kusiner.
    jag kan förstå det..

det finns både för och nackdelar med detta och det är en ganska svår fråga..

jag hade nog bjudit respektive ändå, men jag förstår hur du tänker.

• mattiasFästmö

jag tycker också att det är fel. är de etablerade par, och ingen som bara dejtar eller har setts ett par gånger så ska de bjudas med. jag skulle bli riktigt irriterad om jag blev bjuden men inte min m2b

• water lily

Förstår att man kan tänka så om man inte har råd att bjuda så många, men håller ändå med Clara H, på ett bröllop där man ska fira att två blir ett par "på riktigt" då känns det konstigt att bara bjuda den ena parten i ett etablerat par. Varför träffar ni aldrig era vänners respektive? Säger de nej eller är det ni som inte är intresserade? Man måste inte göra allt med sin partner men från mitt håll verkar det lite konstigt att inte vilja ha ett gemensamt umgänge. Man borde väl åtminstone tycka att det är roligt att träffa vännernas partners en gång?

• flisan78

Bjud dina vänners respektive, tror att dina vänner kommer att tycka det är konstigt annars. Skulle jag ha tyckt iaf? Om det är era närmsta vänner borde ni ju känna deras respektive oxå eller?
    Annars är det vär ett ypperligt tillfälle att lära känna dem...

Mvh Lisa

• Fnukie

Jag håller med. Kompisarnas partner ska med på bröllopet. Man behöver inte bjuda släktingar och kusiner för det. Min pappa sa en gång när jag var 15år (15år sedan) att fester där respektive inte får följa med är det nåt fel på, respektive ska alltid med. Jag mins detta så väl och jag håller med honom. Jag skulle inte gå på min kompis bröllop om inte min sambo fick följa med.

• flisan78

Inte jag heller faktiskt... om det är pga ekonomiska skäl så vänta hellre tills ni har råd att bjuda alla i så fall.

• Love Story
    Sandra86 skrev 2010-10-07 19:39:10 följande:
    Jag och min blivande man kommer att ha ett bröllop för dom närmaste inom familjen och våra bästa vänner.Är det fult att inte bjuda med våra vänners respektive?Jag tycker det känns kontisgt att bjuda med dom som vi inte umgås med annars. Eller tänker jag fel?
    Jag tycker inte att det är så konstigt och kommer förmodligen inte att bjuda de respektive som jag och min sambo knappt har träffat eller som vi inte umgås med. Detsamma gäller t.ex. sambons kusinbarns pojkvänner. Vår lokal (och vår budget) tar ett begränsat antal personer och skulle allas respektive bjudas in skulle vi vara tvungna att inte bjuda andra människor som vi umgås med och vill ha på bröllopet. Kan låta krasst när jag måste förklara det här för dem när alla inbjudningar är utskickade, men jag tror att mina vänner skulle förstå.
  • Getivia82

Svår fråga, men vi har gjort så här att vi bjuder våra vänners respetktive och släktingars såklart med min fästmans arbetskollegor som ska komma får komma själva. För om dom skulle ta med sig sina respektive skulle det bli 8 till och vi är redan på gränsen på hur många det får vara i lokalen.

Svar på tråden Är det fult att inte bjuda med partner?