• S2011

    Groomzilla-varning

    hos oss är det mest jag som drar i trådarna - han är helt enkelt inte jätteintresserad av det. ändå så vill han förstås bestämma (i hans huvud har han nämligen tänkt en del som jag tydligen ska klura ut à la pantomim eller via tankeöverföring).


    som med festvåningen. han sa att det inte spelade så stor roll. vi tittade på en som ingen av oss egentligen gillade men han kunde tänka sig "av logistiska skäl". jag tittade på en annan lokal (bättre pris, bättre läge, fantastiskt fin) som jag ville ha och som jag också prel.bokade. då sparkade han bakut. lösningen var att göra ett excelark över de lokaler som vi funderat på och svart på vitt visa varför "mitt" alternativ var det bästa.


    vi pratade också lite ingångsmusik igår (jag älskar verkligen peer gynt (i bergakungens sal) och vill gärna ha den) och då lät det som att han tyckte det kunde vara kul med den.
    idag när jag tog upp det igen sa han "VETO! vi är inga troll!" och jag sa att jo, jag vill faktiskt verkligen ha den. dessutom är det jag som går nerför gången. och då blev det okej igen.


    ts, vik dig inte i frågor som är viktiga för dig. vill du ha röda skor, ha röda skor - men motivera varför för din bm. jag uppfattar det som att när jag "stöter på patrull" hos min bm så är det för att han helt enkelt inte fattar varför - när jag motiverar eller kan visa med fakta varför vi ska välja/bestämma nåt särskilt så verkar det inte vara några problem med honom.

  • S2011
    Jeanette G skrev 2010-10-06 19:31:02 följande:
    S2011: Haha... Och män tycker vi kvinnor är krångliga. Men! Nu har jag fått igenom hallontårta. Utan något motstånd! :)  
    eller hur?!

    och bra jobbat =)

Svar på tråden Groomzilla-varning