• flisan78

Behöver råd!!

Hej!

Vill gärna ha lite råd om vad ni andra tycker... Vi kommer att viga oss i stadshuset 19e mars. Har aldrig varit riktigt intresserad av en pampig kyrkvigsel med allt vad det innebär, klänning, blommor allt det där..

Sen åker vi på lyxig honeymoon till Maldiverna i början av april. Vi kommer även att ha en ceremoni där. (ett kompispar kommer ner andra veckan och är vittnen och firar med oss)
    Så där lägger vi det mesta av vår budget.. på oss själva hi hi..

Sen tänkte vi ha en "After wedding fest i juli" Det är här jag behöver råd. Har en budget på ca 80000 kr.Vill inte ha en traditionell bröllopsmiddag, vill mer fokusera
    på en rolig fest. God mat, gott vin, drinkar, bra musik!
    Vi har kollat på Pålsundets matsal på Långholmen, men den kändes så risig. sen blir det ju nästan 35000 kr i bara hyra av lokal, uppduk och så. Kan man boka för 90 pers på nån härlig restaurang, lägga 80000 kr på mat och dryck och så får vi festa så långt pengarna räcker?? Vi är ca 80 pers.
    Vad tycker ni? Tips på restaurang?

• Svar på tråden Behöver råd!!
  • eigollet

Hmmm, i juli...

Jag hade satsat på utomhusfest! Hyrt partytält, fixat med maten själv/alt catering och åkt till Tyskland för alkoholen.

När vi kikade runt på olika alternativ så kom vi fram till att:

- På ett ställe som ordnar allt är det alkoholen som kostar.
    - På ett ställe där man kan ha egen mat och sprit är det lokalen som kostar och serveringspersonal.

Sen beror det ju på var i landet man är osv, men Långholmen... Runt om i Sthlm måste det ju finnas en fin plätt att ha kalas på :)!
    Det var mitt förslag.
    Lycka till!

• Silver lining

Haller med Frilledille: Haga Forum aer en dunder lokal. Jaette cool!

• Frilledille
    Silver lining skrev 2010-10-06 14:02:55 följande:
    Haller med Frilledille: Haga Forum aer en dunder lokal. Jaette cool!
    Den är ju så klart inte den billigaste men den är väldigt fin. Vi brukar äta brunch där och det är otroligt fint och mysigt både på vintern och sommaren.
Svar på tråden Behöver råd!!